DV Capture via FireWire na aantal minuten geen audio meer

Pagina: 1
Acties:

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Beste Tweakers, ik sta weer eens voor een raadsel.

Ik heb een Digitale camera (Sony PC8) waarmee ik al een aantal malen films heb gecaptured via FireWire. Alleen nu gaat het ergens mis en ik weet niet hoe het komt. (dus in het verleden had ik geen problemen)

Het probleem nu is dat ik de capturede film de eerste minuten wel geluid heeft, maar na een minuut of 4 is het geluid weg. Ook als ik de film in het midden begin te capturen dan heb ik geluid, maar na 4 minuten weer het geluid weg.

ik heb geprobeerd om met DVIO, WinDV, Windows Movie Maker en Adobe Premiere 7 de film binnen te halen, maar bij allen dit probleem. ook als ik een ander bandje probeer heb ik hetzelfde probleem. mijn os is win-xp pro.

Wat kan de oorzaak zijn? en dan belangrijker hoe zou ik dit kunnen oplossen.

[ Voor 9% gewijzigd door WebTwister op 09-05-2004 10:30 ]

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-05 15:33
Hmm... strange.
Zou het niet in de camera kunnen zitten? Daar denk ik aan, omdat het niet uitmaakt welke software je gebruikt.

En hoe constateer je dat er geen geluid bijzit?
Doordat je tijdens het capturen niks meer hoort, of omdat er ook werkelijk bij de film geen geluid wordt toegevoegd?

Ik zou de handleiding van de camera iig nog ff goed doorlezen :9

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Sluit de camera aan op netspanning... op accu wil ie nog wel eens in standby gaan enzo...

Ook ff alle energiezuinige instellingen van je pc uitzetten

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Undertaker2 schreef op 10 mei 2004 @ 14:11:
Sluit de camera aan op netspanning... op accu wil ie nog wel eens in standby gaan enzo...

Ook ff alle energiezuinige instellingen van je pc uitzetten
Bovenstaande moet je zeker even doen. Zet ook je virusscanner/firewall uit en verbrek je netwerk verbinding. Knikker gewoon alles even uit dat je niet nodig hebt en probeer het dan.
Hoe constateer je dat je geen geluid hebt? Weet je zeker dat je geen geluid hebt? Of is het volume ineens een stuk lager, of hoor je bijvoorbeeld nog wel een ruis? Wat gebeurt er als je gaat capturen en je stopt op het moment als het geluid weg is en je begint dan weer opnieuw met capturen? Heb je dan weer geluid of blijft het dan weg?

• WebTwister
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08-2024
Nou bij het afspelen heb ik de eerste 4 minuten wel geluid en daarna is het geluid ineens weg...
De camera staat als ik ga capturen altijd onder spanning dus dat is het ook niet. ik ben er nog steeds niet uit....

het is trouwens heel vreemd...als ik een tijd limiet instel van een uur is het geluid weg, als ik zelf op de stopknop van het programmatje druk om te stoppen met capturen is het geluid er (soms) nog wel?

[ Voor 33% gewijzigd door WebTwister op 25-07-2004 15:14 ]