Toon posts:

Sitecom WL-012 Wireless USB adapter + Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Gotters

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een legaal gedownloade ( :X ) versie van Suse Linux 9.1.
Zoals gezegd deze geinstalleerd en naar de nodige cd's gebrand, en geinstalleerd.
Tijdens het installeren herkende Linux, tot mijn grote opluchting, mijn USB muis en Printer. Zo ook mijn onboard sound en onboard nic.

Nu heb ik al tijden een WL-012 Wireless USB adapter van Sitecom. ( http://www.sitecom.nl/pro...product_id=133&size=small )
Ik ging er vanuit dat deze ook zou worden herkent in Linux.
Tijdens het opstarten herkende Linux de rest van mijn systeem, zo ook de monitor en toetsenbord en de rest van mijn rand apparatuur. Behalve..en u raad het al...mijn Sitecom Wireless USB Adapter.

Ik heb op internet en Google gezocht naar Drivers voor Linux, en vond er een paar, maar geen van alle kan ik installeren. Aangezien ik hier ging beschikking heb over een windows cd, kan ik ook niet even windows erop zetten. Ik heb al diverse boeken en webpage doorgebladerd en de search hierzo. Wat mij zo een kleine 2135 results opleverde.
Maar geen results die me konden helpen met mijn probleem.

Mijn vraag aan jullie, kan een van jullie mij misschien helpen met het installeren van de drivers. Omdat ik al langere tijd gefacineerd word van Linux en het dolgraag wil leren.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Welke drivers heb je dan geprobeerd, wat lukte er niet en welke foutmeldingen kreeg je?
(dit hoort in non windows operated btw)

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op dit moment de driver die staat aangeboden op de website van Sitecom

code:
1
linux-wlan-ng-0.1.14.tar.gz

Ik krijg deze gewoon niet geinstalleerd, ik ben pas begonnen met Linux en wil het graag leren..Ik zou niet echt weten hoe ik dit in Linux moet installen

Verwijderd

Die .tar.gz kan je met behulp van gunzip en tar unzippen naar losse bestanden. Tussen die bestanden zit ook een file genaamd README, waarin de installatieprocedure uitgelegd wordt.

Dat is de enige documentatie bij die driver. Je zult het met die handleiding en eventueel wat research op bijv. usenets moeten doen :)

Probeer het dus eerst zelf eens te installeren en daarna kunnen wij je helpen; dan weten we immers precies wat er wel en niet lukt :)

En aangezien het specifiek over het installeren onder Linux gaat, gaat dit topic naar Non-Windows Operating Systems :Y)

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Maar wellicht hoef je die driver niet zelf te compileren (je hebt daar de source in handen), maar bestaat er een versie die bij jouw kernel past.

Je kunt proberen of je een linux-wlan-ng pakketje voor SuSE 9.1 kunt vinden.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 11:52
Lees dit en dit eens. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Z-Dragon op 09-05-2004 10:07 . Reden: Toevoeging ]

^ Wat hij zegt.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.