[Feature]-Request Procentuele Edit

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23
Naar aanleiding van dit topic: WTF.... user is al zijn berichten aan het verwijderen wil ik hier een topic voor openen waarbij specifiek over het edit "probleem" gesproken kan worden. Ik zelf heb mischien wel een goede oplossing:

Procentuele Edit

Mischien is het wel een oplossing om een edit functie in te voeren waarbij je tot een aantal % kan editten. Bijvoorbeeld een SP kan je toch 25% editten (een SP is meestal wel zorgvuldig, maar soms heb je pas later aanvullende info) en een gewone post tot =<15% (daaronder de typo's). Hierdoor kan je niet de hele berichten editten, en houd je ruimte over voor de editting van de typo's en voor het eventueel toevoegen van informatie :) Wat ook een optie is, is dat je je procentuele verandering afloopt in de tijd. Dag 1 heb je nog 15% en dag 30 heb je nog 5%, en dan tot een minimum. Nu is het zo dat je mischien een keer je posthistory zit door te kijken en je ziet een typo. Deze kan je nu veranderen. Nu ben je een user die kwaad wilt, maar nu kan je dus niet je hele post verwijderen. Als je een post edit en een smiley toevoegt heb je soms al een +7% edit. Dit kan imo niet de bedoeling zijn en daar moet wat aan gedaan worden. Dit kan je doen door geen edit te rekeken bij een smiley, maar dan kan je onvervalst een :) veranderen in een :r. Een oplossing hiervoor is: Alle "leuke/goeie" smileys in sectie A. De evil in sectie B etc. Nu kan je alleen een smiley editten door een uit dezelfde sectie :)

[ Voor 17% gewijzigd door UTM op 08-05-2004 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:06

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Ik denk dat dit niet handig is. Als iemand erachter komt dat zijn posts verwijderd kan worden en zijn post dus weghaalt en er een [Verwijderd]-textje in de plats ervoor zet....

Kan je beter in zo'n geval een JS-confirm-melding geven dat de thread kan ontsporen ofzo..

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:23
AW_Bos schreef op 08 mei 2004 @ 23:51:
Ik denk dat dit niet handig is. Als iemand erachter komt dat zijn posts verwijderd kan worden en zijn post dus weghaalt en er een [Verwijderd]-textje in de plats ervoor zet....

Kan je beter in zo'n geval een JS-confirm-melding geven dat de thread kan ontsporen ofzo..
Maar dat wordt juist tegen gegaan door de procentuele edit. Je zit vast aan een edit limiet waardoor je niet je hele post kan editten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:30

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
niet doen

Want als later iemand wat aanvullende info geeft, bijvoorbeeld door zijn post te editten zit je zo over de vele tienatallen procenten heen :)

Beter lijkt me om er een tijdslimiet op te stellen, maar dat gaat ook lang niet altijd goed (grote topics waar extra info in de TS gefrot wordt)

[ Voor 95% gewijzigd door Kees op 08-05-2004 23:55 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben geen voorstander.

Hoe lame die persoon uit dat andere topic ook bezig is, ik stel het wel op prijs dat die optie er is voor het geval een keer nodig blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Eh gaan we ons nu opeens doodstaren op dat ene kleine regeltje ? :o
Het is maar een klein regeltje, het geeft alleen dat er wat geedit is, wat is de volgende stap ? Dat je een wijzigingshistory bij elke posting op wil kunnen roepen :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[creatieve modus]
Een andere oplossing: :P

x = aantal posts na mijn deze post in ditzelfde topic
edit_tijdslimiet = 48 uur + x uur

Dan kan de startpost in een topic met 500 replies, nog 548 uur na de post geedit worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 00:07:
[creatieve modus]
Een andere oplossing: :P

x = aantal posts na mijn deze post in ditzelfde topic
edit_tijdslimiet = 48 uur + x uur

Dan kan de startpost in een topic met 500 replies, nog 548 uur na de post geedit worden ;)
Dus dan moet je even een topic vol gaan (laten) spammen om je post maar te kunnen editen? ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
moto-moi schreef op 09 mei 2004 @ 00:01:
Eh gaan we ons nu opeens doodstaren op dat ene kleine regeltje ? :o
Het is maar een klein regeltje, het geeft alleen dat er wat geedit is, wat is de volgende stap ? Dat je een wijzigingshistory bij elke posting op wil kunnen roepen :?
Die functie zit toch al in React? Ik kom in de Admin in ieder geval wel iets tegen (op dezelfde plek als waar je de post-lock instelt ;) ) dat daarop lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:53

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ik zie eigenlijk niet in waarom er in de software aanpassingen moeten gedaan worden om zoiets tegen te gaan.
Voor zover ik me kan herinneren is het de eerste keer dat zoiets hier gedaan wordt, en 1 geval op iets van een 100 000 geregistreerde gebruikers is naar mijn mening verwaarloosbaar...
Ja, okee het is nu even vervelend in die 315 topics( van de ruim 900 000 op GoT) waar die user in gereageerd had, maar hoeveel van die replies waren echt essentieel of van een zodanig hoog niveau dat niemand anders die net zo goed had kunnen maken :? Heel weinig gok ik (kan het niet controleren want de posts zijn weg :P )

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

December schreef op 09 mei 2004 @ 00:09:
[...]
Dus dan moet je even een topic vol gaan (laten) spammen om je post maar te kunnen editen? ;)
een topic van vorig jaar verwijderen... even 9.000 reacties plaatsen >:)

Ik vind het trouwens onzin om de edit functie op deze manier te limiteren. In mijn ogen is de enige mogelijkheid een tijdslimiet.. Van bijvoorbeeld 60 dagen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:03
Wat ik ervan vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Ik als koning typo, ben tegen een % edit functie. Het systeem zoals het nu is functioneert wmb best. De ene onbenul die het nodig vindt om al zijn posts te wissen, nou ja, dat overleven we wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 08-09 11:05
Ik ben tegen, en als je wilt weten waarom:
RS_003 in "WTF.... user is al zijn berichten aan he..."

Staan totaal 7 posts van mij met goede argumentatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Harm schreef op 09 mei 2004 @ 00:10:
Die functie zit toch al in React? Ik kom in de Admin in ieder geval wel iets tegen (op dezelfde plek als waar je de post-lock instelt ;) ) dat daarop lijkt.
Klopt, maar weet je wel wat voor load die feature zou trekken op Apollo als we hem aan zouden zetten ? ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:54

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Procentuele edit lijkt me ook niet tof.

Aan de andere kant, zo'n time-lock ben ik wel weer voorstander van, maar alleen als er een regeling getroffen kan worden voor de topic start. Danwel in de vorm van een uitzondering op de time-lockregel voor de topicstart danwel dat er afgesproken kan worden dat een mod zoiets veranderd (liever die eerste natuurlijk).

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

crisp

Devver

Pixelated

ik zie hier ook geen heil in...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 11:19

chem

Reist de wereld rond

moto-moi schreef op 09 mei 2004 @ 12:21:
[...]

Klopt, maar weet je wel wat voor load die feature zou trekken op Apollo als we hem aan zouden zetten ? ;)
Dat weet jij helemaal niet :P

Af 1.9.3 is er een interface gekomen voor de message-history's... maar of die er komt?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

crisp

Devver

Pixelated

nee, diff's gaan we niet aanzetten op GoT

Intentionally left blank

Pagina: 1