Vivendi sluit Nascar-ontwikkelaar Papyrus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Papyrus, de ontwikkelaar van de Nascar reeks en ook het legendarische Gran Prix Legends, is niet meer. Via het forum van Vivendi Universal Games is aan het licht gekomen dat deze uitgever de ontwikkelaar van racesimulaties opgedoekt heeft. Wat er met de werknemers gebeurt en of de Nascar reeks nog voortgang zal vinden bij een andere ontwikkelaar, is nog niet bekend. Het volgende stond op het forum te lezen:
Yes, Papyrus has closed up shop for good. Sorry, but it is true.

The last time I asked a few weeks back, the statement was that multiplayer will continue to be fully supported. Nothing has been said to change this, but we are asking again to be sure. The reason parts are still down is they physically moved the servers from Boston to LA. The bugs arn't worked out yet.
Papyrus brak in 1989 door met Indianapolis 500: The Simulation en kwam in 1993 met de opvolger, IndyCar Racing op de proppen. Een jaar later, in 1994, ontketende men een ware hel voor veel PC bezitters met de release van NASCAR Racing, dat ongekend hoge systeemeisen had en zelfs op de meest recente Pentium 90 niet vooruit te stuwen was in de hoogste resolutie, 640x480.

Na de eerste Nascar game hield Papyrus zich voornamelijk met deze reeks bezig, enkele uitzonderingen daar gelaten. Zo bracht men ons nog het vreemd ogende SODA Off-road Racing en de topper Grand Prix Legends, de beste historische Formule 1 game ooit gemaakt. Ook bracht men nog een aantal IndyCar en Cart games op de markt. NASCAR Racing 2003 Season was de laatste game van de ontwikkelaar.

Bron

Ik wist niet zeker of ik het hier of bij het nieuws enzo moest zetten maar omdat het over een gamemaker gaat heb ik het hier maar gepost.

Zelf vind ik het erg jammer dat ze gesloten zijn vanwege hun goeie racegames.
Hopelijk kunnen de ontwikkelaars bij een ander bedrijf of zo verder gaan met de geweldige Nascar reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Jammer, zat er al wel aan te komen..
maar N2003 en GPL zullen nog wel een behoorlijk aantal jaartjes voortleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Dit is echt zonde.
De echte Racesim makers zijn er niet meer.

Maar hopelijk komen die mensen van Papyrus snel weer ergens anders aan het werk, zo dat ze ook hun ervaring kunnen door geven aan anderen.

Maar ik vidn het heel jammer dta deze mensen nu hun baan verliezen.
Ik heb heel veel spellen van die gatsen ook echt gekocht.
Want je kon er wel van uitgaan als er Papyrus op een racegame verpakking stond, dat het een goed race game is.
Dus het aankopen waard.

Dus nooit geen GP legendes 2, Nascar XXXX meer :'(
Dit vind ik echt jammer hier had ik wel erg naar uit gezien al die jaren.

Want zelf ben ik al jaren opzoek naar dit spel van hun

http://www.game-revolutio...racing/nascar_legends.htm

Alleen nooit tegen gekomen :(
maar de kans dat ik het nu nog tegen kom is bij deze weer gehalveerd.

[ Voor 17% gewijzigd door ravw op 09-05-2004 00:43 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebaZ
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-07-2022

SebaZ

High Tech!

Eigenlijk is dit goed nieuws. Want ik hoorde dat Papy crappy console games zou gaan maken i.p.v. PC sim racing games.
Nu kunnen de developers vast wel ergens anders aan de bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat ze nooit een rally sim gemaakt hebben. :(
Gelukkig is er nog Warthog. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:22
Een jaar later, in 1994, ontketende men een ware hel voor veel PC bezitters met de release van NASCAR Racing, dat ongekend hoge systeemeisen had en zelfs op de meest recente Pentium 90 niet vooruit te stuwen was in de hoogste resolutie, 640x480.
Kan ik over meepraten, ik speelde dat op een Performa 6300 (Papyrus portte veel games in de eerste helft van de jaren 90 naar de Mac). Tegen beter weten in ook IndyCarII gekocht (minder ovalen), maar dat was op dezelfde engine gebaseerd :)

in 320x240 was het best te doen, maar in 640x480 lukte het alleen met al het detail af; blokkendozen over een stuk grijs met aan weerszijden stukken groen :)

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op 09 mei 2004 @ 11:49:
[...]

Kan ik over meepraten, ik speelde dat op een Performa 6300 (Papyrus portte veel games in de eerste helft van de jaren 90 naar de Mac). Tegen beter weten in ook IndyCarII gekocht (minder ovalen), maar dat was op dezelfde engine gebaseerd :)

in 320x240 was het best te doen, maar in 640x480 lukte het alleen met al het detail af; blokkendozen over een stuk grijs met aan weerszijden stukken groen :)
Maar wat hebben we een plezier gehad, met die grijze en groene vlakken :)

JA en toen was er niemand die klaagde over het uiterlijk van het spel.
Want het was el een hele eer als je het kon spelen.
Zonder al teveel problemen.

Zo heb ik ooit eens gelachen.
Oke was wel met GP2

In een netwerk.
Ik had een pc die het vol open kon draaien. (amd 100mhz)
En een maat van mij een 486dx2 66 mhz
en toen we alle twee in de tunnel reden van Monaco.
Rijd ik he je mag in tunnels inhalen.
Waarop een maat van mij riep TUNNELS ?? waar ...
terwijl hij wel half naast me reed.

Maar klagen deden wel niet.
Maar gingen gewoon door met racen.
En zelf met Nascar 2 erg veel multyplay gedaan.
En ook hele wedstrijden gereden, met z'n tweeen.
Was een goude tijd.
Jammer dat daar nu een eind aangekomen is.

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Eeuwig zonde ...
het begin van de ondergang was ook al dat ze de officiële NASCAR licentie verloren waren aan EA ( Thunder, bagger-spel).

Dan maar hopen dat Vivendi toch doorgaat met GPL2. Is daar iets concreets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speed24 schreef op 09 mei 2004 @ 12:09:
Eeuwig zonde ...
het begin van de ondergang was ook al dat ze de officiële NASCAR licentie verloren waren aan EA ( Thunder, bagger-spel).

Dan maar hopen dat Vivendi toch doorgaat met GPL2. Is daar iets concreets over bekend?
http://www.racing-legends.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Nu online
Ach nee he zijn er nu nog mensen die dit gaan zien als opvolger.
Hier moet je het spel per auto en baan kopen.
Dat kan nooit echt aan slaan denk ik .
Of ze moeten al van gedachten veranderd zijn.
Maar ik wil eerst nog zien of dit ooit nog wel eens op de markt komt.
Want dit gaat de kant op van Duke Nukem Forever.
Mijn intressen is allang gericht op andere games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.bhmotorsports.com/images/scan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 13:58
Jupz, las het op RSC forums, beters hoor, meer quality racing sims! :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

It has been confirmed that Papyrus and Project Wildfire members have joined forces. You should see more info in the coming weeks/months.
bron: http://www.bhmotorsports.com/
Pagina: 1