Toon posts:

Firewire harddisk lees/schrijf problemen (kernel 2.6.5)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak gebruik van Mandrake 10.0 off. en heb daar zelf kernel versie 2.6.5 op gecompiled en werk daar nu al een week of twee zonder al teveel problemen mee.
Toch heb ik zo nu en dan wat problemen met mijn externe firewire harddisk (maxtor 5000DV), regelmatig klapt de hele boel er uit (laptop loopt gierend vast, in X zonder kernel panic en met kernel panic in een terminal).

Na enig zoek en speur werk heb ik in een forum het volgende gevonden:

http://www.uwsg.iu.edu/hy...x/kernel/0404.0/0827.html

en ben van menig dat dit wel eens mijn probleem zou kunnen oplossen. Alleen krijg ik het niet voor elkaar die patch toe te passen op drivers/ieee1394/ieee1394_core.c en drivers/ieee1394/ieee_1394_core.h.
In eerste instantie loopt patch te klagen over indentations, dus heb alle spaties voor de regels in het patch bestand weggehaald. Maar dan klaagt ie weer over een "malformed patch".

Op dit moment ben ik even helemaal lost, kan iemand mij misschien een zetje in de goede richting geven

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Herstel het patchbestand in ieder geval. Probeer 't daarna nog eens met patch -l zodat 'ie whitespaceveranderingen negeert

Je kunt ook de source even copy-pasten in een nieuw bestand, er <pre> tags omheen zetten en dat vervolgens copy/pasten. Het probleem op dit moment is dat whitespace in gewone HTML niet boeiend is en bijvoorbeeld ' ' wordt weergegeven als ' '.

[ Voor 61% gewijzigd door CyBeR op 08-05-2004 23:34 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op 08 mei 2004 @ 23:28:
Herstel het patchbestand in ieder geval. Probeer 't daarna nog eens met patch -l zodat 'ie whitespaceveranderingen negeert
Ik snap er geen donder van, deze tip helpt helaas ook niet. Ik heb ook maar -i erbij gezet omdat patch dan niet vanuit stdin de patch informatie haalt. Het resultaat ziet er als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
root@sharon ieee1394]# patch -l -i firewire-panic.patch ieee1394_core.c
(Patch is indented 1 space.)
patching file ieee1394_core.c
patch: **** malformed patch at line 5: WARN_ON(packet->complete_routine != NULL);

[root@sharon ieee1394]#
Je kunt ook de source even copy-pasten in een nieuw bestand, er <pre> tags omheen zetten en dat vervolgens copy/pasten. Het probleem op dit moment is dat whitespace in gewone HTML niet boeiend is en bijvoorbeeld ' ' wordt weergegeven als ' '.
Jammer genoeg hetzelfde resultaat. Ik vind deze patch belangrijk genoeg om toe te passen, normaal ben ik niet zo'n bleeding edge technology figuur maar nu toch even wel.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de moeite, ik zie dat de patch netjes geindent is en ik ben eigelijk wel benieuwd hoe je dat gedaan hebt.
Maar goed ik ben er in iedergeval wat mee opgeschoten want patch komt nu met een andere foutmelding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
[root@sharon ieee1394]# patch -i cptcrackers.patch
patching file ieee1394_core.c
Hunk #1 FAILED at 96.
1 out of 1 hunk FAILED -- saving rejects to file ieee1394_core.c.rej
missing header for unified diff at line 15 of patch
can't find file to patch at input line 15
Perhaps you should have used the -p or --strip option?
The text leading up to this was:
--------------------------
| /**
--------------------------
File to patch: ieee1394_core.h
patching file ieee1394_core.h
patch: **** malformed patch at line 41:

Ik begin nu echt te twijfelen aan de kernel versie die gebruikt is door de persoon die in dat forum geholpen werd met deze patch. Want volgens patch kan hij in mijn source bestanden de hunks niet op de juiste plaats vinden. Het verhogen van de fuzzy waarde heeft volgens mij weinig zin want er staat geen andere non-diff info rond de patch die je voor me gemaakt hebt.

Ik denk dat ik maar ga wachten op kernel 2.6.6 en dan maar hopen dat deze patch in de kernel source verwerkt is, tenzij je nog een tip of hint hebt.
Ik ga het nog even met de hand proberen, de patch is niet groot en het format heb ik wel in de smiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Middels de z.g.n. "Hack 'n Slash your kernel source" methode heb ik de patch toegepast en zo naar het lijkt werkt alles een stuk beter.
I.i.g. bedankt voor de hulp die je geboden hebt.
Pagina: 1