[ADSL] snelheid klopt niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb nu sinds 2 jaar ofzo Planet ADSL, in principe nooit problemen mee, verhoging gehad van 512 naar 1024 ook niks aan de hand.
Alleen de 2e verhoging... Die heb ik dus scheinbaar nog niet gehad of er is iets fucked :?
Ik heb al diverse keren geinformeerd en nu bleek dat mijn centrale 26 april pas een upgrade zou krijgen. Tot nu toe download ik dus nog steeds met dezelfde snelheid, maar nu wil het zo zijn dat ik even een andere alactel modem van iemand te leen had een Alcatel 570i. ik heb zelf nog 1 van de allereerste ethernet modems, en nu zag ik dit:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/46ITJ75JMR34/picserver.jpeg

in hoe verre is die speed waarde betrouwbaar :? ik heb het niet kunnen vinden.. klopt er nu iets niet met mijn verbinding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Omdat daar 928 down staat heb ik zo'n vaag vermoeden dat jouw verbinding niet in staat is hoger dan +- 1 Mbit te trainen om wat voor reden dan ook. Dus ik zou eerst daar eens naar kijken, postcode check doen om te kijken of dat 2048/320 abbonement ook beschikbaar is bij jouw na de verhoging.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:04
Ik neem aan dat je nu op een snelheid van 320 up / 2048 down zou moeten zitten nu, je hebt basic?

Ik zou zeker even contact opnemen met je provider als je download snelheid niet rond de 200 Kb zit en je upload niet rond de 32 Kb.

Mijn modem geeft met basic de volgende regel weer Speed (Kbit/sec) 320 up / 2048 down.

Succes

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Nu online
Ghostrider(NL) schreef op 08 mei 2004 @ 23:01:
Omdat daar 928 down staat heb ik zo'n vaag vermoeden dat jouw verbinding niet in staat is hoger dan +- 1 Mbit te trainen om wat voor reden dan ook. Dus ik zou eerst daar eens naar kijken, postcode check doen om te kijken of dat 2048/320 abbonement ook beschikbaar is bij jouw na de verhoging.
wat ik wel weet is dat ik qua kebellengte +/- 4 KM zit, is door een kennis nagemeten vanuit centrale, officieel konden ze hier geen adsl leveren volgens de postcode check :) maar naar bewijs te hebben geleverd dat het wel kon qua kabel lengte had ik binnen 5 dagen een modem thuis staan. Volgens geen 1 postcode check is er bij mij dus adsl te krijgen waar ik ook check :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

T-Blizzard schreef op 08 mei 2004 @ 22:57:
Alleen de 2e verhoging... Die heb ik dus scheinbaar nog niet gehad of er is iets fucked :?
Ik heb al diverse keren geinformeerd en nu bleek dat mijn centrale 26 april pas een upgrade zou krijgen.
Nou ik weet niet wie jou dat op de mouw gespeld heeft, maar ik mag hopen dat de adsl helpdesk van kpn zelf je dat niet meerdere malen verteld heeft, want dat is echt totale bullshit.

Jij hebt gewoon een probleem met de (kpn) adsl/telefoon-lijn, je eigen bekabeling, je eigen splitter of met je modem. Een van die onderdelen zorgt ervoor dat de verbinding niet eens op 1024kbps verbinding verbindt.

Sluit je modem even met een korte telefoonkabel aan op je ISRA, zonder een splitter ertussen, kijk eens wat dan je snelheid is. Is het dan ineens goed, probeer dan je eigen telefoonkabels na te kijken en/of te vervangen. Is de snelheid dan nog steeds laag, bel dan gewoon 0900 0244 en geef aan dat je een probleem met je verbinding hebt en dat je modem maar met 960kbps verbinding maakt met internet. Dan wordt dat gewoon in behandeling genomen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
T-Blizzard schreef op 08 mei 2004 @ 23:05:
[...]

wat ik wel weet is dat ik qua kebellengte +/- 4 KM zit, is door een kennis nagemeten vanuit centrale, officieel konden ze hier geen adsl leveren volgens de postcode check :) maar naar bewijs te hebben geleverd dat het wel kon qua kabel lengte had ik binnen 5 dagen een modem thuis staan. Volgens geen 1 postcode check is er bij mij dus adsl te krijgen waar ik ook check :)
Dan denk ik dat dat je probleem is. En heb je dikke pech en zou ik maar eens een verlaging aanvragen want je betaalt dan voor jan snot.

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

T-Blizzard schreef op 08 mei 2004 @ 23:05:
[...]

Nou begin je een beetje te wilde verhalen te spuien naar mijn mening, maar whatever. In elk geval is het niet waar dat de snelheid bij jou niet geupgrade is. Als je het niet haalt, komt dat dus door je grote afstand vanaf de telefooncentrale en misschien moet je weer gewoon op het 1024/320 profiel gezet worden (of lager!) om weer een nette stabiele lijn te krijgen (als je last hebt van instabiliteit dan).
Ghostrider(NL) schreef op 08 mei 2004 @ 23:07:
[...]

Dan denk ik dat dat je probleem is. En heb je dikke pech en zou ik maar eens een verlaging aanvragen want je betaalt dan voor jan snot.
Je kan beter de "storing" even zelf onderzoeken door je eigen bekabeling te vervangen en even de modem "kort" aan te sluiten op de ISRA. En als dat niets helpt, de KPN gewoon de storing laten onderzoeken. Je hebt best kans dat er ergens een mislukte las zit ofzo en dat het te maken is. Als het niet te maken is, dan krijg je van kpn gratis de mogelijkheid aangeboden om te downgraden naar een goedkoper abonnement, in plaats van dat het 30 euro kost :).

[ Voor 29% gewijzigd door JvS op 08-05-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:12

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Half-offtopic:

Misschien dat de telefoniste in de war is met de volgende upgrade die binnenkort wordt uitgevoerd (kan even het topic hier binnen GoT niet vinden van iemand die geruchten had gehoord). Mag trouwens hopen dat dat niet april is want dat zou volgend jaar pas zijn ;)

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Nu online
JvS schreef op 08 mei 2004 @ 23:05:
[...]

Nou ik weet niet wie jou dat op de mouw gespeld heeft, maar ik mag hopen dat de adsl helpdesk van kpn zelf je dat niet meerdere malen verteld heeft, want dat is echt totale bullshit.

Jij hebt gewoon een probleem met de (kpn) adsl/telefoon-lijn, je eigen bekabeling, je eigen splitter of met je modem. Een van die onderdelen zorgt ervoor dat de verbinding niet eens op 1024kbps verbinding verbindt.

Sluit je modem even met een korte telefoonkabel aan op je ISRA, zonder een splitter ertussen, kijk eens wat dan je snelheid is. Is het dan ineens goed, probeer dan je eigen telefoonkabels na te kijken en/of te vervangen. Is de snelheid dan nog steeds laag, bel dan gewoon 0900 0244 en geef aan dat je een probleem met je verbinding hebt en dat je modem maar met 960kbps verbinding maakt met internet. Dan wordt dat gewoon in behandeling genomen.
ik geloof niet dat het in de modems zit heb 2 modem's 1 reserve ( 2 van die ouwe) splitter is ook vervangen, ennu mijn pa zit in de telecom dus mag aanemen dat ie alles goed heeft aangesloten.

[ Voor 8% gewijzigd door T-Blizzard op 08-05-2004 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
JvS schreef op 08 mei 2004 @ 23:07:
[...]

Je kan beter de "storing" even zelf onderzoeken door je eigen bekabeling te vervangen en even de modem "kort" aan te sluiten op de ISRA. En als dat niets helpt, de KPN gewoon de storing laten onderzoeken. Je hebt best kans dat er ergens een mislukte las zit ofzo en dat het te maken is. Als het niet te maken is, dan krijg je van kpn gratis de mogelijkheid aangeboden om te downgraden naar een goedkoper abonnement, in plaats van dat het 30 euro kost :).
Daar heb je volkomen gelijk in :Y) maar als we even allebei redelijk zijn zie ik en ik denk jij ook niet, het gebeuren dat er 2mbit door die lijn wordt gesleurd op 4 KM afstand. Maar idd volgens de lijn doen is the way to go.
T-Blizzard schreef op 08 mei 2004 @ 23:11:
[...]

ik geloof niet dat het in de modems zit heb 2 modem's 1 reserve ( 2 van die ouwe) splitter is ook vervangen, ennu mijn pa zit in de telecom dus mag aanemen dat ie alles goed heeft aangesloten.
Enne niet geschoten is altijd mis, anders moet je niks vragen, want elke tip afschieten met wat voor reden ook tenzij hij echt gegrond is is niet opbouwend enzo :Y)

[ Voor 25% gewijzigd door Ghost(NL) op 08-05-2004 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
Ja maar hij zegt wel dat de upgrate naar 1024 zonder problemen is verlopen????

dus dan ben je zelfs nog terug gezakt ook, verklaar dat dan maar eens met de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 12:12
[...]

doe nou maar wat ie zegt , ik had eerst ook een telage snelheid na een abo en snelheids verhoging , maar lag aan een te lange kabel , terwijl alles wel goed zat.

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Nu online
ThaKiller schreef op 08 mei 2004 @ 23:16:
[...]

doe nou maar wat ie zegt , ik had eerst ook een telage snelheid na een abo en snelheids verhoging , maar lag aan een te lange kabel , terwijl alles wel goed zat.
excuse me dan :X i'll give it a try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

[...]

nou mijn pa is op zijn werk de 'systeembeheerder' en geloof me maar dat ik zijn pc onderhoudt en dat ik de enige ben die het draadloze netwerk snapt en dat jouw kabel met "in de telecom" zitten niet ineens heilge kabeltjes heeft die nooit problemen veraoorzaken hoor. Zelfs goed metende kabels waar een telefoontoestel op werkt, kan met adsl problemen geven.

Ad Scheepsbouwer zit ook redelijk in de telecom, maar ik denk dat hij ook een adsl lekker door een monteur aan laat sluiten, die heeft zegmaar zelfs 'in de telecom' bij wijze van spreke meer verstand van verzekeren :7 ;).

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 08-05-2004 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
JvS schreef op 08 mei 2004 @ 23:19:
[...]

nou mijn pa is op zijn werk de 'systeembeheerder' en geloof me maar dat ik zijn pc onderhoudt en dat ik de enige ben die het draadloze netwerk snapt en dat jouw kabel met "in de telecom" zitten niet ineens heilge kabeltjes heeft die nooit problemen veraoorzaken hoor. Zelfs goed metende kabels waar een telefoontoestel op werkt, kan met adsl problemen geven.

Ad Scheepsbouwer zit ook redelijk in de telecom, maar ik denk dat hij ook een adsl lekker door een monteur aan laat sluiten, die heeft zegmaar zelfs 'in de telecom' bij wijze van spreke meer verstand van verzekeren :7 ;).
:D waar gaat het naar toe met de systeembeheerders :P lijkt wel bij ons op school :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Nu online
[...]

nou mijn pa is systeembeheerder en geloof me maar dat ik zijn pc onderhoudt en dat ik de enige ben die het draadloze netwerk snapt en dat jouw kabel met "in de telecom" zitten niet ineens heilge kabeltjes heeft die nooit problemen veraoorzaken hoor. Zelfs goed metende kabels waar een telefoontoestel op werkt, kan met adsl problemen geven.

offtopic:
Hij regelt alle telefoon verbindingen in het erasmus, dus met draadjes omgaan en aansluiten kan die wel, al heeft ie af en toe wel een B) nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
T-Blizzard schreef op 08 mei 2004 @ 23:21:
[...]

offtopic:
Hij regelt alle telefoon verbindingen in het erasmus, dus met draadjes omgaan en aansluiten kan die wel, al heeft ie af en toe wel een B) nodig
Normaal gaat dat op gigantische patchpanels :) het echte werk is in principe al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Blizzard
  • Nu online
Ghostrider(NL) schreef op 08 mei 2004 @ 23:28:
[...]

Normaal gaat dat op gigantische patchpanels :) het echte werk is in principe al gedaan.
ehmmm nou nee :) ik heb het over telefoon, niet netwerk dat zit daar apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

offtopic klopt ja en zijn centrale ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost(NL)
  • Niet online
T-Blizzard schreef op 08 mei 2004 @ 23:29:
[...]

ehmmm nou nee :) ik heb het over telefoon, niet netwerk dat zit daar apart.
Ook dat gaat normaal via patchpanels :)

Pagina: 1