Toon posts:

[wml] wapsite maken / jpg toevoegen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag een wapsite maken zodat ik eenvoudig voortaan mijn eigen wallpapers ed kan bereiken, echter op de website van w3schools staat dat je geen jpg kan tonen via wml. http://www.w3schools.com/wap/wml_links.asp

klopt dit? Beetje stomme vraag; ben ik de verkeerde taal aan het leren voor een moderne wapsite? Ik zie nl vaak ook iets van mm files als ik aan het wappen ben.

Verwijderd

plaatjes voor wap zijn WBMP`s Google

Verwijderd

Je maakt in je WML-file gewoon een link naar je JPEG.

• Eegee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 16:47
In wml kan niet naar een jpeg gelinkt worden (tenminste... je kan wel linken, maar of 't werkt...), in xhtml-mp wel.
WML = WAP1.0
XHTML = WAP1.2.1

hmm die laatste kan ook vanaf WAP2.0 zijn... versies vind ik wat onduidelijk.

[ Voor 45% gewijzigd door Eegee op 09-05-2004 00:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Eegee schreef op 09 mei 2004 @ 00:04:
In wml kan niet naar een jpeg gelinkt worden (tenminste... je kan wel linken, maar of 't werkt...), in xhtml-mp wel.
WML = WAP1.0
XHTML = WAP1.2.1

Mijn telefoon ondersteunt dus dan waarschijnlijk xhtml, dat is de enige mobiele browser taal die jpg ondersteunt? xhtml is niet veel anders dan html naar mijn inziens, ik zal de optie xhtml dan gebruiken in dreamweaver

Verwijderd

Eegee schreef op 09 mei 2004 @ 00:04:
WML = WAP1.0
XHTML = WAP1.2.1

De meeste telefoons die JPG-files als achtergrond ondersteunen, ondersteunen wel degelijk een link naar jpg-files. Je krijgt zodra je zo'n link volgd de vraag of je de afbeelding op wilt slaan of wilt bekijken.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:14
Weet je zeker dat je een WAP-site bedoeld en niet een I-mode site? Bij I-mode kun je gewoon (een deel van) XHTML gebruiken.

How to create an i-mode site

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Misschien dat je hier ook nog iets aan hebt: image2wbmp. Moet je wel ff in php duiken.

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 14:35
zowiezo zou ik niet's programmeren in wap 1.0 het is grotendeels geflopped en veel mensen die wel wappen maken toch gebruik van wap 2.X

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

imode zit een stuk anders in elkaar dan wap: bij imode internet je eigenlijk gewoon, zodat xhtml gewoon werkt.

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• man-o-script
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 15:12
Er bestaat ook een plugin voor Photoshop zodat je bij "save for web" ook als wbmp kan saven.
Er zijn inderdaad volgens mij nog maar weinig mensen die echt "wappen" aangezien er gewoon te weinig en vaak slechte wap-sites zijn.

Zou eerder denken aan een soort pda.tweakers.net versie ;)

[ Voor 10% gewijzigd door man-o-script op 10-05-2004 16:51 ]

//

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 16:58
AkaXakA schreef op 10 mei 2004 @ 16:34:
imode zit een stuk anders in elkaar dan wap: bij imode internet je eigenlijk gewoon, zodat xhtml gewoon werkt.
Als je het vergelijkt met de 'oude' WAP en WML dus wel. Maar 'WAP 2.0', waartoe XHTML Mobile Profile en WAP CSS behoren werken ook gewoon met een XML syntax.

Let er wel op dat je de XHTML MP pagina's altijd even door een XML checker haalt. De meeste telefoons hebben een stricte parser, waardoor je pagina meteen niet meer werkt als je een foute syntax gebruikt.

XHTML MP is best een krachtige opmaaktaal, helaas is de verbinding gewoon te traag en het schermpje te klein om er echt leuke dingen mee te doen. Bovendien duurt het op de meeste telefoons een eeuwigheid om een pagina te laden en wordt er niet veel aan caching gedaan (plaatjes die elke pageview weer geladen worden bijvoorbeeld).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 10:55:
[...]

De meeste telefoons die JPG-files als achtergrond ondersteunen, ondersteunen wel degelijk een link naar jpg-files. Je krijgt zodra je zo'n link volgd de vraag of je de afbeelding op wilt slaan of wilt bekijken.
mijn telefoon ondersteund wel jpg maar niet via wap echter GIF is geen enkel probleem..

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

nou, voor zo'n klein frummelplaatje heb je volgens mij ook wel voldoende aan GIF's, als dat de oplossing biedt... :P gewoon in Photoshop opslaan via Save for Web en dan gaan prøtsen, ...niet met Paint Shop Pro ofzo, daar heb je er veel te weinig controle op.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Pagina: 1