Toon posts:

hoe kan ik.?..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is als volgt: hoe kan ik, zonder al mijn (ca. 4gb) mp3's en andere belangrijke dingen verlies, het systeem zo krijgen dat ik windows op een andere (nieuwe 20gb schijf) heb staan en de schijf die er nu in zit erbij???
Ik heb nu een systeem met een 8.4gb hd en daarop (natuurlijk) win98. Ik heb geen brander of ander backup materiaal (ja diskettes maar ga daar maar eens 4gb op backuppen |:( )

Verwijderd

Gewoon deze schijf met mp3 er uit, nieuwe schijf er in in parities indelen met fdisk, formateren!

Dan besturings systeem installeren.
de jumpers van deze schijf op master zetten, en die van de ander met mp3 op slave!
en alleen het besturings systeem op de nieuwe schijf wordt gevonden.

Dan is het alleen nog maar een kwestie van het verwijderen van alle besturings systeem mappen van de slave schijf!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 15:39
Ook kun je de huidige schijf als slave en de nieuwe als master in je pc zetten, met een bootflop starten, en dan met Norton Ghost of Quarterdeck DriveImage de hele zwik overblazen van de ene naar de andere schijf...
Dan heb je wel een clone, maar je kunt zelf ingeven of de hele nieuwe schijf gebruikt moet worden, of dat er geresized moet worden.
Daarna kun je met bijv Partition Magic de rest indelen. Neem wel een nieuwe(re) versie, 4.0 had geloof ik nog problemen met de 8.4 gieg grens... (same for driveImage, weet aleen niet welke versie dat was)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 12:42

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Wat een leuke titel van je thread>:)

[sarcastisch]
ik wist gelijk wat ik er aan had:?
[/sarcastisch]
Verder ok vraag!

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Topicstarter
kan ik dan ook gewoon die oude disk formatteren in plaats van de systeemmappen deleten?

nog bedankt trouwens!

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Eens je alles hebt overgezet naar je nieuwe schijf kan je alles doen met de ouwe.
Het systeem "clonen" naar de nieuwe schijf gaat het snelst. Als je echter veel "rommel" op je schijf hebt staan en je systeem traaaaaag opstart, kan het helemaal geen kwaad om alles nog eens opnieuw te installeren, en je mp3tjes en andere documenten met de verkenner te copiëren.

Verwijderd

Ja, dat lijkt me nogal logisch... en je verplaatst dan wel eerst je mp3's naar die nieuwe????? ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb de nieuwe schijf binnen en wat ik nu wil gaan doen is het volgende: ik haal de oude schijf er uit, de nieuwe schijf er in, op primary master aan mijn promise ata66 controller, dan met fdisk een partitie van 5gb (voor windows+drivers etc), eentje van 15gb (spellen etc.), nog een van 5gb (mp3's), en nog een van 5 (overige zooi, downs etc.). als ik dit heb gedaan, overnieuw opstarten met win98 schijf derin (heb geen win ME, helaas) en win 98 er op knallen. dan oude schijf er bij (op primary slave) en alles in de desbetreffende mappen op de nieuwe schijf kopieeren. (en daarna drivers en die shit overnieuw downloaden voor nieuwste versies etc.)

KAN DIT???? Het zou een enorme hulp zijn als ik weet dat als ik dit doe ik niet al mijn bestanden kwijt ben, dat kan ik NIET gebruiken! alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
iemand antwoord?

Verwijderd

tuurlijk kan dit!!!!! zolang je van de oude schijf afblijft zullen alle bestanden erop blijven staan

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt!
wou het alleen zeker weten.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 19 december 2000 23:09 schreef Tallman het volgende:
Gewoon deze schijf met mp3 er uit, nieuwe schijf er in in parities indelen met fdisk, formateren!

Dan besturings systeem installeren.
de jumpers van deze schijf op master zetten, en die van de ander met mp3 op slave!
en alleen het besturings systeem op de nieuwe schijf wordt gevonden.

Dan is het alleen nog maar een kwestie van het verwijderen van alle besturings systeem mappen van de slave schijf!
dit kan sneller. als je vind dat je windows nog schoon is kan je je nieuwe hdd helemaal goed indelen en dan via Ghost je partitie van je ene (oude)hd clone en dan op nieuwe zetten. zo maakt hij dus een identieke hdd. als je het progje niet hebt mail me dan ff of kijk op mijn website want daar staat nog het progje ghost. en niet gaan zeiken dat mijn website scriptfouten heeft want dat wist ik al en ook dat ie er niet uitziet. btw ik ga hem binnenkort toch vernieuwen en dan mijn casemod erop zetten en nog wat verdere info als een handleiding hoe jeje gsm op je laptop kan aansluiten etc.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1