Toon posts:

(advies) webcam kiezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik moet voor een heel klein bedrag (ongeveer 30 euro) een webcam uitkiezen...
nou zat ik te twijfelen tussen de volgende webcam's:

- Philips WebCam ToUcam II (PCVC820K)
- Logitech QuickCam Messenger
- Creative WebCam NX

Welke lijkt je het best? of weet je misschien nog een andere webcam voor die prijs...?

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Sweex USB 2.0 Webcam. Beste uit de test :)

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Kijk eens in de PCM van deze maand.. staat een test in van een heleboel webcams :)
Sweex USB 2.0 kwam er idd als beste koop uit, de Logitech Quickcam Zoom als beste product.

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

Hou er wel rekening mee dat, zeker met goedkope cams, de kwaliteit ronduit slecht is bij weinig licht.

• RealAlcatraZ
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-06 10:45
Uit ervaring zeg ik: Philips
Goede cams, ook bij weinig licht!

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-07 07:49
Philips ToUCam ... betere kwaliteit camera's zijn er niet. Ook bij zwak licht blijft ie goed beeld geven.
mijn pa zit in de astronomie en daar is een complete run op die webcam's omdat de CCD chip van zulke goede kwaliteit is.

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Dennisch schreef op 10 mei 2004 @ 15:27:
Philips ToUCam ... betere kwaliteit camera's zijn er niet. Ook bij zwak licht blijft ie goed beeld geven.
mijn pa zit in de astronomie en daar is een complete run op die webcam's omdat de CCD chip van zulke goede kwaliteit is.
De Philips Toucam II Pro heeft een CCD chip, maar die is rond de €90,-..
De Philips Toucam II Fun heeft een CMOS chip, en die is een stuk goedkoper.

Ik ga er vanuit dat het de TS om de Fun-versie gaat, aangezien hij voor ong. €30,- een webcam probeert te krijgen..
Zelf zou ik voor de Sweex USB 2.0 gaan, voor zo'n €40,-. (Ga em binnenkort ook kopen)
Deze heeft een beeldresolutie van 1280x960 en een videoresolutie van 640x480, de beeld resolutie is bij de cams waar de ts tussen twijfelt is maar 640x480.

Overigens zijn de Logitech Quickcam Pro 4000 en de Logitech Quickcam Sphere beter getest dan de Toucam II Pro B)

Leave only footprints, take only memories

Verwijderd

In elk geval niet die Creative....... :r

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:40

BioHazard

*\o/*

Logitech Quickcam Pro4000 :)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:28

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
ik heb de Logitech Quickcam Pro 4000 en vind het echt n superding :P zelfs wanneer alle lampen uitstaan en alleen de monitor licht geeft, krijg je nog beeld (wel lekker spooky, dat witte, btw) alleen die zit n beetje buiten ze bedragje :) (maar €69,- ;) in pricewatch) heb de mijne al n half jaar, toendertijd voor €99,- gekocht :+

[ Voor 14% gewijzigd door BiG-GuY op 10-05-2004 17:46 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dennisch schreef op 10 mei 2004 @ 15:27:
Yep , zijn echt goeie dingetjes... Maar als je dan een Creative Ultra ofzo bekijkt, die kwaliteit is bijna zo goed als een digicam .. Maar dat kost ook wel wat :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

eej ff vraagje tussendoor aan de mensen die de sweex 1.3 Mega pixels webcam hebben he.
kunnen jullie niet eens wa laten zien van de qualitiet ervan?
gebruiken jullie hem ook met msn? en zo ja op een usb 1.1 of 2.0 (in je pc dus he)
en als jullie hem gebruiken met usb 1.1 krijgen jullie de resolutie dan maximaal?

wil dit allemaal weten omdat ik hierover beetje slechte berichten gehoord heb en zelf de sweex wil gaan kopen.

dank je voor jullie antwoord alvast
Pagina: 1