Toon posts:

Asus A7V600-X AMD/ asus 9600XT conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi collega tweakers ,
ik heb het volgende aan de hand >>
Asus A7V600-X AMD mobo en een asus ati 9600XT videoplank
512 mb geheugen en een amd +2800 cpu en een 160 gb serial ata harde schijf

probleem is dat in de burn in test zodra ik zwaar de video kaart ga belasten de computer vastslaat

cpu heb ik al uitgewisseld met een amd +3000 cpu waar ik zeker van weet dat ie goed is .
geheugen heb ik uitgewisseld waar ik zeker van weet dat ie goed is .

videokaart heb ik uitgewisseld met een club 3d ati 9600XT kaart
alle drivers geupdate etc etc
dit alles lost het probleem niet op want de pc blijft erop vastlopen
bios van het mobo is ook up to date

mij rest alleen nog het moederbord en de voeding
de voeding is 400 watt
de pc start gewoon op met win xp pro en loopt onder niet zware toepassingen niet vast maar wee o wee ik iets doe waar de videokaart moet "werken"
dan gaat het helemaal fout en loopt de pc vast en krijg ik foutmeldingen van de drivers van de videokaart of winxp

mijn vraag is heeft dit moederbord problemen met een ati 9600 xt videokaart of is gewoon het mobo kapot >> bij dit laatste ga ik het mobo swappen .

wie kan er iets zinnigs vertellen / mij een goede tip geven ?

groeten

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Wat voor voedingswaarden geeft je voeding zowel idle als stressed (stressed kan je kijken met mbm of iets dergelijks). Lijkt me namelijk dat je voeding zware belasting niet trekt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

400watt is natuurlijk ook niet altijd 400 watt als je een goedkoop merk hebt, maar ok dan nog zou het genoeg moeten zijn :)

ATI schijnt icm de nforce af en toe nog wel voor problemen zorgen zoals ik veel lees de laatste tijd, alleen heb ik daar zelf geen last van. Zou best kunnen dat dit bord daar ook last van heeft.

Nieuwste via 4 in 1 drivers ook geinstalleerd ivm agp? Misschien dat je die over het hoofd gezien hebt :)
Je zou eventueel nog een firmware update kunnen doen :)

Verwijderd

in tegendeel, ATI bijt eerder de VIA chips dan de nForcen.

Bij de KT600 chipset is het érg belangrijk dat je de drivers geinstalleerd hebt, en AGP FASTWRITES UIT hebt staan in de BIOS. Net zoals de VPU recover overigens.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:42
En dat de processors goed zijn wil nog niet zeggen dat de temperaturen onder controle zijn.
Jou bordje gooit hem toch echt op een gegeven moment vast/uit.
Oftewel check eens grondig de temps.

Verwijderd

Topicstarter
temperaturen en voedings voltages zij helemaal toppie
echt de cpu word nog niet lauw !!!

dit is het echt niet !! fastwrites en zo in het bios en agp performance zut staat UIT !!

dus ik ben tot nu toe geen ene opgeschoten

groeten

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
ik heb de a7v600 en ook een 9600xt alleen van sapphire en daar had ik ook altijd vast loopers mee als ik op agp8x werkte, maar op agp4x werkt alles prima
heb een qtec 400w low noise voeding
dus in smartgart agp4x en in de bios agp4x selecteren en dan moet het opgelost zijn. dat fastwrite enzo kan je aan laten
helpt ook wel om de via 4in1 4,51 downloaden en de rest van het systeem ook up te daten

heb nu een nieuwe 9600xt en die werkt weer wel met agp8x en heb overdrive.

[ Voor 39% gewijzigd door ikman op 08-05-2004 22:55 ]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

http://forums.viaarena.co...m?catid=31&threadid=55103

Mensen met precies zelfde probleem, misschien dat je hier wat aan hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal ,
Ikman heeft gelijk !! ik heb de kaart op AGP 4 keer gezet en het werkt nu wel !

maar ik vraag me nu af waar de fout zit . Reden daarvoor is dat de Club 3D 9600XT video plank ook vastliep op AGP 8x

kennelijk is het Asus A7V600-X mobo niet in staat deze videokaart goed te ondersteunen

ik weet nu niet of ik dit moet accepteren of mijn geld voor dit moederbord moet terugvragen en bv een Nforce moet kiezen . ( deze config is voor een huis tuin en keuken pc voor vrienden met 2 kids ) ik zelf vind dat dit niet moet kunnen .

iemand die mijn mening deelt ?

groeten

• ikman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
mijn oude kaart die deed het niet op agp8x maar mijn nieuwe wel dus het probleem is een beetje via en een beetje ati

gewoon zo laten er is maar heel weinig prestatie verschil tussen agp8x en agp4x

[ Voor 97% gewijzigd door ikman op 09-05-2004 01:04 ]

Pagina: 1