Toon posts:

2 Draadloze Routers Koppelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond samen,

Ben bezig om 2 draadloze router aan elkaar te koppelen voor een groter bereik.
Het wil niet lukken, that's the reason, dat ik maar een topic schrijf voor hulp.
Nou wat is het geval. Heb 1 netgear adsl modem (DM602), een US robotics wireless router (USR8054) en een nog een wireless router merk netgear(WGT624).
Modem en usr8054 staan beneden en de wgt624 staat boven. Nu wil ik dat de wgt624 boven de usr8054 beneden ziet. Heb vanalles al zelf geprobeerd offcourse.
Zo heb ik de wgt624 een ipadres uit de range van de usr8054 gegeven, maar zonder resultaat. Ik heb ook geprobeerd met mac adressen op te geven.
Dan ben ik de ip adressen van de een in de ander gaan intypen bij de optie routing. Maar ook zonder resultaat.
Wie kan mij helpen aub. _/-\o_

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Zou je kunnen uitleggen hoe de draadloze routers aan elkaar zijn gekoppelt, doormiddel van een klein tekeningetje?

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:06
Volgens mij wil je dat de wgt624 en de usr8054 draadloos worden verbonden, of niet?
Dat gaat niet werken, want het is alleen een acces point :)

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
heuker schreef op 08 mei 2004 @ 20:50:
Volgens mij wil je dat de wgt624 en de usr8054 draadloos worden verbonden, of niet?
Dat gaat niet werken, want het is alleen een acces point :)
Daar was ik het gesprek naar aan het toeleiden :P, maar ik dacht ik zeg het maar niet, want dan krijg je gelijk van die gasten die je helemaal gaan afzeieken (omdat ik het niet zeker wist) :P

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• MBV
  • Laatst online: 19-05 21:26

MBV

yep. Je moet je routers met een draadje verbinden, wil je het bereik vergroten. Je kan dan met je laptop overschakelen (automatisch) van ene naar andere accespoint. Aansluiten op de lanpoort trouwens.

Wil je het draadloos doen, dan heb je twee accespoints nodig. 1 die het oppikt, en een die het verder stuurt.

suc6!

edit:
sorry! Ik probeer altijd in 1 keer het antwoord te geven, hoef ik niet terug te komen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door MBV op 08-05-2004 20:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou beneden zeg maar daar staat het adsl modem, die is weer aangesloten op een draadloze router. De pc beneden is weer met een kabel aangesloten op de router. Boven: staat 1 pc met een wireless kaart, met redelijk signaal. Nu wil ik een soort bridge maken dmv een andere router de wgt624 die het signaal oppikt van de router die beneden staat en doorgeeft naar de pc boven, zodat ik op de pc boven een beter signaal heb.
Ik wil dus 2 draadloze router met elkaar laten communiceren.

Verwijderd

Topicstarter
o ik dacht dat een router altijd een accespoint is, maar dat is dus niet zo
kan ik dit wel doen met 1 accespoint en 1 router?

• Allardie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

vaak kun je toch een tweede router in bridge stand zetten? Ik weet dat het met een aantal linksys routers wel kon.

• MBV
  • Laatst online: 19-05 21:26

MBV

een router is altijd een accespoint, maar je hebt 2 accespoints nodig om het signaal door te geven, omdat je op 2 frequenties moet werken:
kanaal 1 komt van router beneden
accespoint (of router) boven pikt kanaal 1 op, en geeft dit door aan accespoint 2
accespoint 2 stuurt het signaal op kanaal 2 door, zodat de laptop kan kiezen welk signaal het beste is.

zou je op dezelfde frequentie gaan verdersturen, dan krijg je alleen storingen, hetzelfde als wanneer je 2 stenen in dezelfde vijver gooit.

Het goedkoopste (en snelste) is het dus om meerdere accespoints via kabel aan te sluiten op de router.

voor de duidelijkheid: een draadloze router bestaat uit een router-gedeelte (dat IP-adressen toewijst, internet doorstuurt over verschillende pc's) en een accespoint (die het bedrade netwerk omzet in draadloos).

[ Voor 25% gewijzigd door MBV op 08-05-2004 21:08 . Reden: voor de volledigheid ]

Verwijderd

Topicstarter
okee mbv,

maar waarom is het niet mogelijk dat de router boven de wgt624 het signaal van de router benden de usr8054 oppikt?
ik wil niet met kabels gaan werken, maar alleen draadloos
Volgens mij moet het mogelijk zijn om de twee router zo in te stellen dat ze elkaar zien.
Pagina: 1