arrogantie is niet tof

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:05
het volgende moet ik even kwijt na jaren op dit forum te hebben gezeten.

waarom worden mensen die iets willen weten steeds afgezeken als ze wat willen vragen op zon forum als dit. Ik heb dit nu al bij 75% van mijn postings gehad. En dat ligt soms ook deels aan mijzelf maar ik hoor het ook van anderen, echt belachelijk. volgens mij word zoiets door de admins van zon forum op gang geholpen, zeiken als je verkeerd zit en een vraag stelt die al us eerder is geweest. sorry, maar ik zoek altijd hier voordat ik wat post, alleen vind ik dan niet altijd wat ik zoek, ondanks dat de titel doet vermoeden van wel.
enfin, dit moest ik even kwijt. die arrogantie is niet altijd terecht. trouwens zon newbie ben ik niet, ik programmeer (met hts opleiding) al jaren in meer dan 20 talen en heb nu 5 jaar ervaring. niet dat ik op een sokkel moet worden gehezen, maar laat iemand wel in zijn waarde. verder no hard feelings.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Frontpage Algemeen > Lieve Adjes

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Wat voor arrogantie bedoel je dan? Kom eens met een concreet voorbeeld, want ik heb juist het idee dat het de laatste tijd de goede kant op gaat met wat jij bedoelt met arrogantie (strenger modereren, wanneer er weer eens om een slotje geroepen wordt etc.)
Als je een vraag stelt die makkelijk te vinden is en je wordt daar op gewezen dan is dat meestal wel terecht. Dat heeft niks met arrogantie te maken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Harribo schreef op 08 mei 2004 @ 20:39:
het volgende moet ik even kwijt na jaren op dit forum te hebben gezeten.
Al jaren? Volgens mij net 1,5 jaar.
waarom worden mensen die iets willen weten steeds afgezeken als ze wat willen vragen op zon forum als dit. Ik heb dit nu al bij 75% van mijn postings gehad. En dat ligt soms ook deels aan mijzelf maar ik hoor het ook van anderen, echt belachelijk. volgens mij word zoiets door de admins van zon forum op gang geholpen, zeiken als je verkeerd zit en een vraag stelt die al us eerder is geweest. sorry, maar ik zoek altijd hier voordat ik wat post, alleen vind ik dan niet altijd wat ik zoek, ondanks dat de titel doet vermoeden van wel.
enfin, dit moest ik even kwijt. die arrogantie is niet altijd terecht. trouwens zon newbie ben ik niet, ik programmeer (met hts opleiding) al jaren in meer dan 20 talen en heb nu 5 jaar ervaring. niet dat ik op een sokkel moet worden gehezen, maar laat iemand wel in zijn waarde. verder no hard feelings.
Dan moet je volgens mij leren zoeken, veel dingen zijn heel simpel te vinden. Als dat niet zo was dan zou je ook niet van die 'arrogante' reacties krijgen. Je kunt ook aangeven waar je op gezocht heb en waarom je het niet kon vinden. Je kunt met de juiste formulering een verschrikkelijke n00b vraag stellen die toch niet op slot gaat.

En euh, in 20 talen programmeer je? Waarom geloof ik dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Persoonlijk vind ik dat inderdaad bepaalde crewleden ('admins') vrij kunnen arrogant doen, wellicht wordt dat wat overgenomen door users. Maar, zou je eens met wat voorbeelden willen komen, persoonlijk vind ik het over het algemeen wel meevallen namelijk :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Haribo - kan je misschien even toelichten wat je precies bedoeld - dat discussieert vaak wat makkelijker dan mensen een bepaalde (slechte) eigenschap toe dichten en vervolgens dat niet onderbouwen :)

Overigens DataBeest - voor jou geld hetzelfde. Als je dat idee hebt, onderbouw dat dan ook eventjes mer voorbeelden :)

[ Voor 24% gewijzigd door elevator op 08-05-2004 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

'we nemen het mee naar achteren' :Y)

flauwe opmerking, maar meer kunnen we niet met je openingspost. Heb je voorbeelden? Dan kunnen we er misschien wat mee :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:40

mr_petit

opperprutser

tsja, soms is men arrogant, maar ik denk ook dat dat een beetje uit zelfbescherming is.
Heb je enig idee hoeveel onnozele posts 100000 mensen kunnen posten? (kijk naar de HK :P)
Als die niet 'gestimuleerd' worden wat goed voorwerk te doen (google ofzo), voor dingen die 'redelijk standaard zijn', wordt het hier een zooitje en kan je nooit meer iets terugvinden in de search (weg kennis)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik heb net een aantal van je topics zitten bekijken en ik moet zeggen dat ik het wel mee vond vallen met de arrogante reacties. Veel (maar niet alle) van de reacties die jij (neem ik aan) 'arrogant' vond, zijn in mijn ogen meer met een knipoog bedoeld. Dus dat dat bij 75% van je vragen gebeurd lijkt me wat hoog ingeschat.

Verder viel me op dat je eigenlijk alleen topics over je eigen problemen startte en zelden in topics van anderen reageert. Aangezien een forum bedoeld is om elkaar te helpen, kan ik me ook enige irritatie voorstellen bij mensen die dat opvalt als ze jouw vragen lezen. Met andere woorden: als je zelf bereidt bent om mensen te helpen, zullen ze jou ook sneller helpen later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien durven sommige tweakers niet arrogant te zijn irl, en hier wel.. you know, misschien proberen ze hun zelfvertrouwen wat omhoog te krikken via dit forum.
Ik vind het zelf wel meevallen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoewel ik hier nog niet echt lang actief ben, en mijn eerste vraag een afgrijselijke n00b vraag was, heb ik me toch snel aangepast aan de mentaliteit hier. Ik denk dat je GoT als je een knowledgebase moet zien, waarbij de gebruikers deze onderhouden. Een knowledgebase staat of valt met heldere, duidelijke informatie.

Als iedereen dezelfde simpele vragen gaat stellen (zonder eerst zelf research te doen), raakt deze knowledgebase dus vervuild en maakt dat het lastiger om de wel nuttige info te vinden. Dus ja, soms moet een topic meteen dicht of verplaatst worden naar de juiste categorie. Naar mijn mening wordt er wat dat betreft door de mods zeer goed werk verricht. Er wordt goed toezicht gehouden op wat wel en niet kan.

Just my 2 cents. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:29
Tjah, daar doe je weinig aan denk ik. Feit is gewoon dat dit forum een stuk professioneler wil zijn / is dan een forum als beginnersweb.nl. Wat ik vaak merk is dat er user komen omdat ze weten dat hier meer kennis zit en er over het algemeen sneller gereageerd wordt. Dat is waar users/admins/modjes zich aan gaan ergeren, en dan krijg je dat soort reacties op 'onhandige' topcis van users die misschien toch wel weer kennis hebben dan uit het topic blijkt.

Maar als dit een probleem voor je is, try to improve your search-skills ;) Er is hier zoveel knowledge aanwezig dat ik de laatste tijd toch zeeeer weinig topics heb hoeven openen over problemen/vragen, omdat ik zo'n beetje overal met de search ben uitgekomen...

[ Voor 6% gewijzigd door Rickbv op 08-05-2004 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Cpt.Morgan schreef op 08 mei 2004 @ 20:56:

Een forum is geven en nemen, en het werkt dus twee kanten op. Gezien de topics die jij hebt geopend tot nu toe, 'neem' jij alleen maar. En dat is toch een beetje jammer :)
Ik wil toch wel even benadrukken dat dit gelukkig niet verboden is! Zolang je topics opent die aan de policy voldoen, is er niets aan de hand.

[ Voor 87% gewijzigd door JvS op 08-05-2004 21:27 ]

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 20:44
De meeste mensen die vaker op GoT zitten dan jij (108 posts in al die 'vele jaren' dat je geregistreerd bent), willen hun kennis graag delen met anderen. Dat is het hele idee GoT. Maar als je voor de 384e keer dezelfde vraag voorbij ziet komen, die al talloze malen beantwoord is...

Niet dat de soms wat pissige reacties goed te praten zijn natuurlijk. Maar begrijpelijk zijn ze soms wel :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Beste Harribo,

als ik een reactie van jou zie als
Harribo schreef op 08 mei 2004 @ 16:35:
uitkauwen is niet het woord, ik ga me niet uren verdiepen in details om dan uiteindelijk met lege handen te staan. bijvoorbeeld: ik gebruik dvd2svcd en dan gaat ie zeuren over het aantal frames per seconde, dus de volgende uitzoekklus wacht dan weer, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

wat betreft die vage cache error. die weet ik mij gewoon niet meer herrineren
dan kan ik me eerlijk gezegd wel een beetje begrijpen als mensen daar vervolgens ook weer met minstens een lichtelijk geirriteerde toon op reageren:

feitelijk zeg je daar dat je zelf geen moeite wil doen om dingen uit te zoeken, en vervolgens vraag je het wel op GoT en verwacht je dus van de mensen die je daar aanspreekt dat ze de kennis die zij hebben opgedaan door wel dingen uit te zoeken, zomaar aan jou gaan overdragen, het liefst nog uitvoerig en makkelijk begrijpbaar.

Je doet zelf niet echt uitgebreid de moeite zelfs maar te beschrijven waar het bij je fout gaat of welke informatie je precies zoekt (zie je reactie als iemand je naar de site doom9.org verwijst) en wat je zelf al aan vooronderzoek gedaan hebt.

in zo'n geval ontstaat een sterk gevoel van eenrichtingsverkeer waarbij een persoon enkel profiteert van een forum en de mensen die daar hun kennis delen, maar niks ervoor teruggeeft.

Openlijke aanvallen en scheldpartijen zijn op GoT absoluut niet toegestaan en worden ook bestraft, maar een 'geirriteerde toon' in de antwoorden van een poster kun je als moderatoren niet 'zomaar' gaan bestraffen, simpelweg omdat dat vaak ook tekenen zijn van sociale gemeenschapszin, en datgene is het wat een forum leefbaar houdt.

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 08-05-2004 21:10 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:05
Ok, mijn reactie

Het punt dat ik alleen maar neem en niet geef is inderdaad terecht. Dat zal moeten verbeteren van mij uit, mijn excuses hiervoor. Ik heb het vaak druk maar dat neemt niet weg dat ik ook us een keer kan geven.

Qua voorbeelden van arrogantie: ik word en dat kun je zelf nagaan, wel eens op mijn vingers getikt dat ik in de verkeerde forum post. ik kijk zelf heel goed waar ik het post, maar het is mij niet altijd duidelijk. ik moet wel zeggen dat het mij steeds duidelijker word.
Al met al, moet ik mijn visie over de arrogantie wel bijspijkeren en enigzins mijn excuses aanbieden. concrete voorbeelden heb ik niet veel, maar het is gewoon mijn gevoel over dit forum.

en over die maar dan 20 programmeertalen, dat is niet om arrogant te zijn, want zon topprogrammeur ben ik echt niet, anders liep ik hier niet. is gewoon om aan te geven dat ik niet het onnozelste ben, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik wel us onnozel kan zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Harribo schreef op 08 mei 2004 @ 21:15:
...is gewoon om aan te geven dat ik niet het onnozelste ben, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik wel us onnozel kan zijn :P
Zelfkennis siert de mens :Y)

Hopelijk kan je op een wat betere manier gebruik maken van GoT in de toekomst, dan heb jij er zowel plezier in omdat je anderen kan helpen, en anderen plezier dat zij ook es geholpen worden. Iedereen blij 8)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
...en over die maar dan 20 programmeertalen, dat is niet om arrogant te zijn, want zon topprogrammeur ben ik echt niet, anders liep ik hier niet.
Waarom zou je hier niet komen als je een 'topprogrammeur' was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ok, mijn reactie

Het punt dat ik alleen maar neem en niet geef is inderdaad terecht. Dat zal moeten verbeteren van mij uit, mijn excuses hiervoor. Ik heb het vaak druk maar dat neemt niet weg dat ik ook us een keer kan geven.
Persoonlijk vind ook ik het erg jammer als een boel kennis niet gedeeld wordt met anderen. Maar goed, dit snap je zelf ook.
Qua voorbeelden van arrogantie: ik word en dat kun je zelf nagaan, wel eens op mijn vingers getikt dat ik in de verkeerde forum post. ik kijk zelf heel goed waar ik het post, maar het is mij niet altijd duidelijk. ik moet wel zeggen dat het mij steeds duidelijker word.
Het is mij ook niet altijd duidelijk waar ik iets moet plaatsen. Soms he je een gecompliceerder probleem waarbij niet duidelijk is waar de oorzaak ligt; is het software? is het windows? is het een stuk hardware? Mocht mij zoiets overkomen, dan geef ik aan in de topicstart dat ik getwijfeld heb tussen subforum XX en subforum YY. Ook geef ik dan aan dat mocht iemand menen dat hij verkeerd staat in XX en dat hij in YY hoort, dat ze uiteraard best een TopicReport kunnen doen.
Als je aangeeft waarom je voor subforum XX gekozen hebt en getwijfeld hebt tussen XX en YY, dan zal men meestal echt geen punt maken van eventueel verkeerd geplaatst tenzij je het natuurlijk ronduit belachelijk verkeerd geplaatst hebt.
Sowiezo geldt natuurlijk: lees de omschrijvingen van de verschillende subfora goed door voordat je plaatst.
Al met al, moet ik mijn visie over de arrogantie wel bijspijkeren en enigzins mijn excuses aanbieden. concrete voorbeelden heb ik niet veel, maar het is gewoon mijn gevoel over dit forum.

en over die maar dan 20 programmeertalen, dat is niet om arrogant te zijn, want zon topprogrammeur ben ik echt niet, anders liep ik hier niet. is gewoon om aan te geven dat ik niet het onnozelste ben, wat natuurlijk niet wil zeggen dat ik wel us onnozel kan zijn :P
Ik denk dat een ieder hier op het forum wel eens ergens onnozel in kan zijn. Vandaag liep ik tegen iets aan.... Ik zit al jaren op internet en heb al jaren ervaring met computers e.d. maar een nieuwsgroep bezoeken? Ik zou niet weten hoe het werkt... kwam ik vandaag achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epias schreef op 08 mei 2004 @ 21:31:
[...]
Dan liep hij waarschijnlijk in Amerika bij een groots softwarebedrijf flink geld te verdienen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:39:
[...]

Dan liep hij waarschijnlijk in Amerika bij een groots softwarebedrijf flink geld te verdienen. :9
Dat zijn scriptkiddies...

En topprogrammeurs weten alles al dus die hoeven hier niet te komen. Met andere woorden, topprogrammeurs bestaan niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

Ik vind de arrogantie van admin/mods erg goed meevallen.
De eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat:
1 - ik P&W-mods vroeger ERG bot en uit de hoogte vond doen, maar nu valt het erg goed mee.
2 - het een tijdje terug de mode is geweest om botte sluitmessages te zetten door een topic in de HK en dat was bij sommige mods jammer genoeg echt wel te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wezen schreef op 08 mei 2004 @ 21:51:
2 - het een tijdje terug de mode is geweest om botte sluitmessages te zetten door een topic in de HK en dat was bij sommige mods jammer genoeg echt wel te merken.
Dat was een van de belangrijkste redenen dat dat topic te gronde werd gemaakt mbv een slotje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epias schreef op 08 mei 2004 @ 21:31:
tsja.. omdat er hier dan niets te vinden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:10
Om nog even terug te komen op een reactie van topicstarter die al eerdig is aangehaald:
Harribo schreef op 08 mei 2004 @ 16:35:
uitkauwen is niet het woord, ik ga me niet uren verdiepen in details om dan uiteindelijk met lege handen te staan. bijvoorbeeld: ik gebruik dvd2svcd en dan gaat ie zeuren over het aantal frames per seconde, dus de volgende uitzoekklus wacht dan weer, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.
Tja, met die mentaliteit verwacht je dat anderen je gaan helpen? Wel in het bijzonder aangezien je zelf vrijwel nooit iemand helpt (je hebt in totaal 5 keer in het topic van een ander gepost)?

Laat ik 't zo zeggen: als je dit raar vind, dan vind ik dat eerlijk gezegd vrij arrogant - alsof de hele wereld om jou draait en het dus logisch is dat 'de rest' zich maar aan jou aanpast, en er tijd in steekt om jou te helpen terwijl jij te lui bent om een vinger uit te steken (want daar komt bovenstaande gewoon op neer).

Een artikel wat je eens zou moeten lezen als je je er over verbaasd dat je met deze mentaliteit veel slotjes krijgt en nogal bot bejegend wordt, is: Hoe stel ik vragen op het internet. Zul je ook wel arrogant vinden (zoals het daar wordt gebracht is ook wel een tikje overdreven om het punt extra duidelijk te maken natuurlijk), daarna zul je waarschijnlijk beter snappen waarom er zo gereageerd wordt.

Hoop ik tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arrogantie is sowieso een lastig begrip. Wanneer is iemand arrogant?

Ik weet van mezelf dat veel mensen mijn postings bij tijd en wijle arrogant vinden overkomen, terwijl iemand die mij IRL kent weet dat ik dit absoluut niet ben. 'arrogantie is in the eye of the beholder', zeg maar.

Los van bovenstaande.. zoals aangegeven is GoT geen beginnersweb, en wordt er enige activiteit van de topicstarter gevraagd. Hiervoor is ook een goede reden.

De grootste asset die GoT heeft, zijn de technisch begaafde users. De grootste ramp die GoT kan overkomen, is als die users weggaan. Welnu, als je iedereen topics laat openen zonder dat ze zelf iets doen, en alle (makkelijke, voor de hand liggende) onderwerpen toestaat, dan is er binnen no-time niets anders meer te vinden dan makkelijke, voor de hand liggende problemen.

De 'geavanceerdere' user zal dan vertrekken. Als hij/zij dat gewild had had hij/zij wel op een verjaardagsfeestje gezegd 'yo, ik weet veel van computers, bij wie moet ik problemen oplossen' ?

Er is een reden dat er 'NO i will not fix your computer' t-shirts verkocht worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
Verder zeg je dat je altijd oplet waar je iets post, zelfs nadat je hier anderhalf jaar rondloopt krijg je het echter voor elkaar om deze post te starten in het verkeerde subforum, om daarmee je eigen punt maar meteen te ontkrachten. Een tijdje terug ging je voor 3x crossposten (zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) onder 'wat we duidelijk NIET op prijs stellen': "Je probleem in meerdere sub-fora aan de orde brengen (crossposten / dubbelposten). Een thread is echt genoeg." ).

Ook het openen van een vrijwel identiek topic nadat een eerdere is gesloten (zonder veel acht te slaan op de eerste sluitmessage) valt in die categorie.

Waar ik mij dus eigenlijk nogal over verbaas, is dat je met deze posthistory nog nooit een officiele waarschuwing hebt gehad wegens deze manier van posten (dat zou IMO meer dan terecht zijn geweest), en dan ook nog hier gaat klagen dat je onheus bejegend wordt.

Dit is misschien hard, maar stel je ook eens open voor de mogelijkheid dat het grotendeels aan jezelf ligt. Tuurlijk hebben mods ook wel eens een slechte dag en er zijn er ook wel een paar die stelselmatig een stuk botter reageren dan ik zou doen, dat zal ik zeker niet ontkennen - maar dat juist jij enig recht hebt daar over te klagen, nou nee. :/

(Edit: bovenstaande zijn wel vrij oude koeien zie ik net, het is inderdaad een beetje flauw om er posts uit eind 2002/begin 2003 bij te slepen - maar in de recentere posts zie ik nou niet direct een grote verschuiving in positieve richting ofzo..)

[ Voor 9% gewijzigd door Wilke op 10-05-2004 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik gedraag mij ook wel eens arrogant t.o.v. andere gebruikers.

Ik doe simpel een TR (topicreport, melden dat het topic niet helemaal voldoet) * Resistor * ik rustig kan helpen, door de vragen simpel op te lossen en/of door naar het juiste stuk in de faq/search te wijzen. Niet simpel 'faq' of 'search' roepen, maar [search=rtfm] doen, of anders [google=hoe moet ik de faq gebruiken], dat is een stuk nuttiger dan niets doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Resistor op 10-05-2004 22:29 . Reden: Even duidelijk gemaakt voor De Generaal :) ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op 10 mei 2004 @ 22:06:
Ik doe simpel een TR (topicreport, melden dat het topic niet helemaal voldoet) terwijl ik rustig kan helpen, door de vragen simpel op te lossen en/of door naar het juiste stuk in de faq/search te wijzen. Niet simpel 'faq' of 'search' roepen, maar [search=rtfm] doen, of anders [google=hoe moet ik de faq gebruiken], dat is een stuk nuttiger dan niets doen.
Niets van bovenstaande zijn voorbeelden van arrogantie hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ikzelf ben zo dat ik in veel gevallen driftig op zoek ga naar een oplossing en als die is gevonden deze aan de TS geef. Wel gaat tegelijkertijd een TR naar de moderator van het betreffende forum met mijn advies het topic te sluiten. Immers, de TS had, met enige moeite misschien, de oplossing ook zelf kunnen vinden.

Als ik direct het antwoord weet, of veronderstel te weten, en mijn reactie geef en de TS probeert niet eens de geboden oplossing, tja, dan is er een probleem.

Een oplossing posten en dan een reactie krijgen in de stijl van 'dat heb ik al geprobeerd' schiet ook niet echt op.

Het is voor mij meestal geen enkel probleem om voor de 500e keer eenzelfde vraag gesteld te zien worden en toch de oplossing of een link te geven. Het wordt meestal pas echt een probleem als een TS onvoldoende informatie of specificaties geeft.

De arrogantie om te denken dat je eenvoudig hier elke vraag neer kunt zetten en binnen een paar minuten het antwoord verwachten... dát is pas arrogant.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Laatst online: 21:45
GuardianAngel schreef op 10 mei 2004 @ 22:26:
Ikzelf ben zo dat ik in veel gevallen driftig op zoek ga naar een oplossing en als die is gevonden deze aan de TS geef. Wel gaat tegelijkertijd een TR naar de moderator van het betreffende forum met mijn advies het topic te sluiten. Immers, de TS had, met enige moeite misschien, de oplossing ook zelf kunnen vinden.
Vind ik kort door de bocht.
Omdat jij de oplossing vind, moet het topic dan maar gesloten worden? Wie weet ontstaat er nog een leuke discussie.
Indien de TS aangetoond heeft dat hij wel degelijk moeite heeft genomen om tot een oplossing te komen, dan kan het topic imo gewoon open blijven.
De arrogantie om te denken dat je eenvoudig hier elke vraag neer kunt zetten en binnen een paar minuten het antwoord verwachten... dát is pas arrogant.
Eensch.

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoami schreef op 10 mei 2004 @ 22:30:
Omdat jij de oplossing vind, moet het topic dan maar gesloten worden? Wie weet ontstaat er nog een leuke discussie.
sowieso... ik durf rustig te stellen dat op een groot deel van de vragen op GoT (zeg minstens 50%) het antwoord wel te vinden is in de GoT search (ondanks het feit dat het een ruk-search is :)), bij google of bij Deja.

Als je zo gaat redeneren kun je GoT praktisch opdoeken.
Indien de TS aangetoond heeft dat hij wel degelijk moeite heeft genomen om tot een oplossing te komen, dan kan het topic imo gewoon open blijven.
Dit ben ik gedeeltelijk met je eens, het hangt wel van de vraag af. Als iemand hier post dat hij niet weet hoe hij z'n nieuw gekochte PC kan aansluiten op het lichtnet, kan dat topic wat mij betreft dicht. Ook al heeft hij een 100-delige PC-enceclopedie doorzocht, kilometers hard gelopen, etc voordat hij het topic postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 mei 2004 @ 20:41:
[...]
tsja.. omdat er hier dan niets te vinden is..
Buiten het feit dat je nooit alles kunt weten, geeft je met zo'n opmerking ook aan dat je puur en alleen hier rondhangt om vooral je zelf te helpen, niet anderen. Een blik in de post historie van de TS bevestigt dit alleen maar. Het is prima dat je veel vraagt, maar doe er dan ook wat voor terug. Met zijn opleiding en ervaring mag dat toch geen probleem zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

epias schreef op 10 mei 2004 @ 22:55:
[...]
Buiten het feit dat je nooit alles kunt weten, geeft je met zo'n opmerking ook aan dat je puur en alleen hier rondhangt om vooral je zelf te helpen, niet anderen.
In dit geval ben ik diegene die die opmerking maakt, en ik denk dat als je naar mijn post-historie kijkt, dat je dan onmogelijk het bovenstaande vol kunt houden. Als ik het nazoek zie ik 309 topics die door mij gestart zijn (waarvan het merendeel SM meldingen), tegenover 7674 posts..

Got is zo ongeveer de minst efficiente plek om een oplossing voor je problemen te vinden. Google/Deja werken veel beter. Pas als je het daar niet kunt vinden, komt de waarde van GoT om de hoek kijken.

Ik denk dat het gros der 'superprogrammeurs' (waar ik overigens niet onder val ofzo) eerder ergens anders gaat zoeken/posten dan op GoT, waarmee ik de posters in de betreffende fora niet te kort wil doen, daar zitten uiteraard best superprogrammeurs tussen. De uitzonderingen die de regel bevestigen imo.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:40

rammes

koekebakker 1e klas

Wilke schreef op 10 mei 2004 @ 21:44:
Verder zeg je dat je altijd oplet waar je iets post, zelfs nadat je hier anderhalf jaar rondloopt krijg je het echter voor elkaar om deze post te starten in het verkeerde subforum, om daarmee je eigen punt maar meteen te ontkrachten. Een tijdje terug ging je voor 3x crossposten (zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) onder 'wat we duidelijk NIET op prijs stellen': "Je probleem in meerdere sub-fora aan de orde brengen (crossposten / dubbelposten). Een thread is echt genoeg." ).

Ook het openen van een vrijwel identiek topic nadat een eerdere is gesloten (zonder veel acht te slaan op de eerste sluitmessage) valt in die categorie.

Waar ik mij dus eigenlijk nogal over verbaas, is dat je met deze posthistory nog nooit een officiele waarschuwing hebt gehad wegens deze manier van posten (dat zou IMO meer dan terecht zijn geweest), en dan ook nog hier gaat klagen dat je onheus bejegend wordt.

Dit is misschien hard, maar stel je ook eens open voor de mogelijkheid dat het grotendeels aan jezelf ligt. Tuurlijk hebben mods ook wel eens een slechte dag en er zijn er ook wel een paar die stelselmatig een stuk botter reageren dan ik zou doen, dat zal ik zeker niet ontkennen - maar dat juist jij enig recht hebt daar over te klagen, nou nee. :/

(Edit: bovenstaande zijn wel vrij oude koeien zie ik net, het is inderdaad een beetje flauw om er posts uit eind 2002/begin 2003 bij te slepen - maar in de recentere posts zie ik nou niet direct een grote verschuiving in positieve richting ofzo..)
ik denk dat je in dit geval niet "man" op "man" moet spelen, hij geeft aan arrogantie op het forum. dit moet je op een andere manier bekijken. je moet dit als een soort helicopter view boven het forum bekijken. :)

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik ben al een vrij lange tijd GoT lid, (zie m'n info) maar heb vrij weinig posts. Dat kwam omdat toen ik hier begon ik de sfeer ook niet zo toppie vond! Maar sinds een klein tijdje ben ik weer helemaal actief omdat die sfeer nu stukken beter is IMO ;) Dat gevoel van arrogantie vind ik nu tegenwoordig wel meevallen eigenlijk :) Zowieso ben ik een soort tegenovergestelde GoT-er want ik heb naar mijn weten nog maar hooguit 1 of 2 topics geopend ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
rammes schreef op 10 mei 2004 @ 23:34:
ik denk dat je in dit geval niet "man" op "man" moet spelen, hij geeft aan arrogantie op het forum. dit moet je op een andere manier bekijken. je moet dit als een soort helicopter view boven het forum bekijken. :)
Ja, bij de meeste mensen zou ik dat dan ook absoluut serieus nemen (met name trouwens als ze ook argumenten/voorbeelden noemen), maar juist bij iemand met zo'n posthistory dus niet heel erg, is all I'm saying.

Tja, je hebt nu m'n hele bericht gequote dus heeft het ook weinig zin om het te editen. Bang dat ik al m'n reacties weg zou halen ofzo? :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

1 - ik P&W-mods vroeger ERG bot en uit de hoogte vond doen, maar nu valt het erg goed mee.
Shit, daar gaat ons imago :(

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik sluit me aan bij die grijze engel boven me. Net zoals enkele anderen viel het mij ook dat je geen mensen helpt alleen geholpen wilt worden. Geloof niet dat een forum lang bestaat als iedereen die insteek heeft.

En ach.. te goed moet je ook niet zoeken op internet. Dat doe ik met als gevolg dat op een beetje vraag van mijn kant nooit een zinnig antwoord komt maar dat ik in mijn eigen topics ook mijn eigen antwoord moet geven. Das pas erg. Ik vind dus eigenlijk dat je zeurt. Ja daar komt het wel op neer.

Tis net liefde, dingen moeten van twee kanten komen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

whoami schreef op 10 mei 2004 @ 22:30:
[...]
Iets genuanceerder.

Voor links voor een driver op de site van de fabrikant, naar de specificaties van een moederbord een vraag over RAID en verwijziging naar de FAQ en meer van dit soort vragen gaat een TR naar de moderator.

Moeilijkere zoekvragen of vragen waaruit inderdaad iets leuks en nuttigs kan voorkomen krijgen geen TR uiteraard.

Ook met jou eensch.

Om die reden zie je zelden of nooit een TR van mij in / Devschuur

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 20:12

dusty

Celebrate Life!

André schreef op 08 mei 2004 @ 21:41:
[...]
En topprogrammeurs weten alles al dus die hoeven hier niet te komen. Met andere woorden, topprogrammeurs bestaan niet. ;)
Aangezien dit topic toch over arrogantie gaat:

Praat voor jezelf :+

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

Dan heb je waarschijnlijk ook gemerkt dat de gemiddelde mentaliteit van de gebruikers voor een stuk lager was dan de mentaliteit van nu? Het sub-forum werdt overspoeld met heel veel basic vraagjes, waar op een dag een slot of 30 geen uitzondering was. Als er nu meer dan 10 sloten zijn is het al veel.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Eensch:
King_Louie schreef op 08 mei 2004 @ 21:02:
Als iedereen dezelfde simpele vragen gaat stellen (zonder eerst zelf research te doen), raakt deze knowledgebase dus vervuild en maakt dat het lastiger om de wel nuttige info te vinden. Dus ja, soms moet een topic meteen dicht of verplaatst worden naar de juiste categorie. Naar mijn mening wordt er wat dat betreft door de mods zeer goed werk verricht. Er wordt goed toezicht gehouden op wat wel en niet kan.

[overbodig]
* PcDealer vind dat TS nogal wat dingen beweert terwijl die zich niet goed verdiept in hoe een forum werkt.

Eensch:
Wilke schreef op 10 mei 2004 @ 21:34:
Laat ik 't zo zeggen: als je dit raar vind, dan vind ik dat eerlijk gezegd vrij arrogant - alsof de hele wereld om jou draait en het dus logisch is dat 'de rest' zich maar aan jou aanpast, en er tijd in steekt om jou te helpen terwijl jij te lui bent om een vinger uit te steken (want daar komt bovenstaande gewoon op neer).
Voorbeeld: dubbelposten (ja, recent Wilke)
[rml][ DVD] snel video encoderen naar DVD[/rml]
[rml][ DVD] 2 mpg2[/rml]

Onduidelijke/onvolledige startposts (wat heb je gedaan om het probleem te tackelen):
WMV RIP
Ik heb het net met PictureRipper geprobeerd en mijn temp internet files bekeken en gezocht op deze site maar krijg het vooralsnog niet voor elkaar.
[rml][ DVD] welk softwareprogramma[/rml]
Ik zoek een DVD make programma, waarmee ik snel en makkelijk menu's kan maken en er videos achter kan plakken. Dus geen ingewikkelde toestanden, dat begrijp ik wel maar ben ik te lui voor :)
Van Google (vul hier ander zoekprogramma in) niet gehoord.
[rml][ OLE] errors[/rml]
Waar kan ik de uitleg van de errormessages en de errorcodes van OLE
bekijken?
Ik stop maar...

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

[..]
Aangezien je 20 programmeertalen kent, is P&W uiteraard een ideaal sub-forum om je kennis te delen met mensen hoe ze dingen kunnen oplossen en hoe hun problemen zijn op te lossen in de programmeertaal waar ze mee bezig zijn. Zoals je zelf wel weet kan je vaak ook hulp bieden aan mensen met een programmeertaal waar je nog niet mee hebt gewerkt, maar je methodieken kan al behulpzaam zijn voor die gebruikers zodat ze met die informatie zelf het antwoord kunnen vinden. Met andere woorden zie ik je hulp aan anderen in P&W graag tegemoet.

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu wil ik niet meteen over arrogantie praten, maar ik moet Haribo toch een beetje bijvallen. Ik zelf heb ook al een aantal keren ondervonden hoe er gereageerd word als je iets "fout" doet. Van "zoek eens wat beter" tot een UPC-style "dan kunnen we overwegen om je account te blokkeren". Ik zit nog niet zo lang op GoT en weet ook niet of er een policy is van voorkomen is beter dan genezen. Dus meteen duidelijk zeggen hoe het zit, dan komt er later geen gezeik over.
Wat betreft de vrijblijvendheid van wel of niet posten of hulp geven aan andere mensen. Dit vind ik erg moeilijk. Ik weet redelijk wat af van computers, maar er zitten hier op GoT dozijnen mensen die er stukken meer vanaf weten. Als ik dan een topic zie en denk 'hé hier kan ik helpen' en lees dan de reacties, denk ik meestal laat maar want ze zijn er al uit. Of ik plaats een reactie, en er word meteen geroepen dat het niet klopt of dat ik onzin uitkraam. Tsja dan laat maar. Mijn werk is video-editor, en daar weet ik veel van af. Ik zoek ook regelmatig op GoT of er hier een topic over is, en dan kan ik hopelijk helpen.
Zelf heb ik een topic gestart over een totaal ander onderwerp dan computers. En zowaar doe ik er een hele hoop mensen 'plezier' mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 05:51:
Nu wil ik niet meteen over arrogantie praten, maar ik moet Haribo toch een beetje bijvallen. Ik zelf heb ook al een aantal keren ondervonden hoe er gereageerd word als je iets "fout" doet. Van "zoek eens wat beter" tot een UPC-style "dan kunnen we overwegen om je account te blokkeren". Ik zit nog niet zo lang op GoT en weet ook niet of er een policy is van voorkomen is beter dan genezen. Dus meteen duidelijk zeggen hoe het zit, dan komt er later geen gezeik over.
In de grote [rml][ ontslagbrief] e-mailbericht rechtsgeldig?[/rml] topic werd er dacht ik goed meegewerkt door users en crew... :? :>

[ Voor 4% gewijzigd door PcDealer op 11-05-2004 06:06 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op 11 mei 2004 @ 06:06:
[...]

In de grote [rml][ ontslagbrief] e-mailbericht rechtsgeldig?[/rml] topic werd er dacht ik goed meegewerkt door users en crew... :? :>
Zekers!!! Wilde alleen even aangeven dat ik in het verleden ook start-problemen had en ook niet wist waar ik dingen moest posten. En dat er weleens bot word gereageerd door mensen. Maar ja het blijven mensen en die kunnen van tijd tot tijd flink bot reageren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coltrui
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Coltrui

iddqd

curry684 schreef op 11 mei 2004 @ 00:22:
[...]

Shit, daar gaat ons imago :(
Let op het woordje vroeger. ;)

Edit: ow, 'k snappum, je was er trots op :P
dusty schreef op 11 mei 2004 @ 05:25:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk ook gemerkt dat de gemiddelde mentaliteit van de gebruikers voor een stuk lager was dan de mentaliteit van nu? Het sub-forum werdt overspoeld met heel veel basic vraagjes, waar op een dag een slot of 30 geen uitzondering was. Als er nu meer dan 10 sloten zijn is het al veel.
Dat heb ik gemerkt ja. Of de slechte mentaliteit van de users nu per se recht evenredig moet zijn met de botheid van de mods is maar een vraag, maar ik begrijp dat het maar menselijk is. Verder wil ik als lurkende /14'er nog maar eens benadrukken dat het er nu wel lekker loopt. Jullie hoeven echt niet zo in de verdediging te springen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door Coltrui op 11-05-2004 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:56

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wezen schreef op 11 mei 2004 @ 08:35:
[...]

Let op het woordje vroeger. ;)
Dat deed hij.... ;) En je moet de opmerking niet zo serieus nemen.. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door gorgi_19 op 11-05-2004 08:42 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• curry684
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wezen schreef op 11 mei 2004 @ 08:35:
[...]

Dat heb ik gemerkt ja. Of de slechte mentaliteit van de users nu per se recht evenredig moet zijn met de botheid van de mods is maar een vraag, maar ik begrijp dat het maar menselijk is. Verder wil ik als lurkende /14'er nog maar eens benadrukken dat het er nu wel lekker loopt. Jullie hoeven echt niet zo in de verdediging te springen. :P
:D

Het niveau van Programming & Webscripting zou je voor de lol eens in een grafiek moeten uitzetten door het jaar heen, en dan markers plaatsen op schooljaardata. De eerste woensdag van het nieuwe schooljaar = slotjesfestijn met 300 vragen over Hello World. Eerste week ieder trimester is het weer raak, afnemend door het jaar. In de zomervakantie is het rustig maar hoog niveau wat er is, doordat alleen de professionals nog veel posten (en ook niet veel te doen hebben op hun werk). Onze kortaf-heid is redelijk recht evenredig aan de hoeveelheid troep die we moeten sluiten ;)

* curry684 benadrukt even dat we nu richting het einde van het laatste trimester lopen en het gemiddelde niveau dan ook weer aardig hoog ligt, blij toe :Y)

Professionele website nodig?

Pagina: 1