(IK maak gebruik van Redhat 9.0 )
Ik heb een howto gelezen hoe ik quota kon instellen.
Na dat ik de /etc/fstab heb aangepast heb ik de volgende commandos uitgevoerd:
Vervolgens heb ik het systeem reboot.
Nu krijg ik bij het op starten:
quotaon: Cannot find quota file on / [dev/hda2]
Ik heb ook Google gezocht, en gebruik gemaakt van de search functie maar ik heb helaas geen antwoord op mijn vraag kunnen krijgen (blaataap).
Mijn /etc/fstab ziet er als volgt uit:
Bij de commando dir /
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen wat ik fout doe?
Alvast bedankt!
Bijgewerkt na reactie's:
De Commando
Het commando dmesg | grep quota leverd op:
Link naar de HOWTO: http://home.nedlinux.nl/~chromisx/quotas.php
Herstart je machine zodat de wijzingen in /etc/fstab bij het opstarten de volgende keer worden opgenomen en let goed op de messages, op een geven moment rolt er een bericht over het scherm dat de quota's geinitaliseerd zijn.
Nu de quota's activeren dit hoeft maar een keer. (Was waar ik eindigde in de HOWTO)
Ik heb een howto gelezen hoe ik quota kon instellen.
Na dat ik de /etc/fstab heb aangepast heb ik de volgende commandos uitgevoerd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| cd / touch quota.user touch quota.group chmod 600 quota.user quota.group touch aquota.user touch aquota.group chmod 600 aquota.user aquota.group |
Vervolgens heb ik het systeem reboot.
Nu krijg ik bij het op starten:
quotaon: Cannot find quota file on / [dev/hda2]
Ik heb ook Google gezocht, en gebruik gemaakt van de search functie maar ik heb helaas geen antwoord op mijn vraag kunnen krijgen (blaataap).
Mijn /etc/fstab ziet er als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| LABEL=/ / ext3 defaults,usrquota,grpquota 1 1 LABEL=/boot /boot ext3 defaults 1 2 none /dev/pts devpts gid=5,mode=620 0 0 none /proc proc defaults 0 0 none /dev/shm tmpfs defaults 0 0 /dev/hda3 swap swap defaults 0 0 /dev/cdrom /mnt/cdrom udf,iso9660 noauto,owner,kudzu,ro 0 0 /dev/fd0 /mnt/floppy auto noauto,owner,kudzu 0 0 |
Bij de commando dir /
code:
1
2
3
4
| [root@dhcppc3 /]# dir / aquota.group boot home jpeg-6b lost+found opt pure-ftpd-1.0.18.tar.gz root tmp aquota.user dev initrd jpegsrc.v6b.tar.gz misc proc quota.group sbin usr bin etc install lib mnt pure-ftpd-1.0.18 quota.user tftpboot var |
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen vertellen wat ik fout doe?
Alvast bedankt!
Bijgewerkt na reactie's:
De Commando
code:
geeft het volgende1
| fdisk -l |
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Schijf /dev/hda: 20.4 GB, 20411080704 bytes 255 koppen, 63 sectoren/spoor, 2481 cylinders Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes Apparaat Opstart Start Einde Blokken Id Systeem /dev/hda1 * 1 13 104391 83 Linux /dev/hda2 14 2457 19631430 83 Linux /dev/hda3 2458 2481 192780 82 Linux wisselgeheugen |
Het commando dmesg | grep quota leverd op:
code:
1
| VFS: Disk quotas vdquot_6.5.1 |
Link naar de HOWTO: http://home.nedlinux.nl/~chromisx/quotas.php
Herstart je machine zodat de wijzingen in /etc/fstab bij het opstarten de volgende keer worden opgenomen en let goed op de messages, op een geven moment rolt er een bericht over het scherm dat de quota's geinitaliseerd zijn.
Nu de quota's activeren dit hoeft maar een keer. (Was waar ik eindigde in de HOWTO)
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 21:16 ]