Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
2: boutjes met moeren. Haal van die mooie inbusboutjes en dopmoeren, ziet er prima uit
Succes
en zo is het voorspeld!
maargoed, een goedje van de apotheek, lijm voor deuren heeft iemand iets van namen/prijzen ofzo?
btw, over dat later vast maken, ik doe het denk als volgt:
hmmm... image server down
maargoed, gewoon klemmen tussen 2 plaatjes
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
kijk daar hebben we nou wat aanThe Widow Maker schreef op 08 mei 2004 @ 21:31:
Chloroform is erg giftig, het is een narcose middel. Koop gewoon Bison hard plastic lijm, daarmee heb ik heel wat reservoirs mee in elkaar gelijmt en dat werkt perfect.
btw, kan iemand me helpen met brainstormen voor leuk logo (ja ik heb een hele grafeer machine waar ik een *.plt bestand in flikker en hij grafeerd t voor me
ik ben niet zo creatief maar wil wel wat leuks op de bovenkant
btw, met wat moet ik zagen?
onwijs bedankt alvast, stevenp
En heb je mischien wat meer informatie over die machine, plaatjes zouden leuk zijn
What is impossibility but a challenge
Ik heb voor mijn mod alles afgetekend, veel te ruim gezaagd (ong. 1 cm) en dan een metalen liniaal er langs gespannen (langs de afgetekende lijn) en dan met de bandschuurmachine (grid 600 ofzo) de resterende cm weggeschuurd en dus 100% recht!
Oja, als je plexi gaat zagen en boren, alles waar je langs zaagt aftapen (schilderstape, ducktape), anders krijg je barsten...
[ Voor 19% gewijzigd door tafkaw op 08-05-2004 22:03 ]
mwa ik zal maar gelijk opbiegtenMr.Nonflex schreef op 08 mei 2004 @ 21:58:
Heb je die grafeermachine prive of voor je werk?
En heb je mischien wat meer informatie over die machine, plaatjes zouden leuk zijn
hij is op school
het is bij mijn weten wel zo dat je met chloroform perfect naadloze verbindingen kan maken, waarbij je dus vrijwel niet de verbinding ziet.The Widow Maker schreef op 08 mei 2004 @ 21:31:
Chloroform is erg giftig, het is een narcose middel. Koop gewoon Bison hard plastic lijm, daarmee heb ik heel wat reservoirs mee in elkaar gelijmt en dat werkt perfect.
en bij normale lijm, zal 't altijd wat 'rommelig' blijven.
dus 't hangt er maar vanaf tot hoever je in perfectie wil gaan.
ehh verNewbieNeo schreef op 09 mei 2004 @ 02:43:
[...]
het is bij mijn weten wel zo dat je met chloroform perfect naadloze verbindingen kan maken, waarbij je dus vrijwel niet de verbinding ziet.
en bij normale lijm, zal 't altijd wat 'rommelig' blijven.
dus 't hangt er maar vanaf tot hoever je in perfectie wil gaan.
*offtopic*
\o\ JARIG! /o/
//edit: met dat cloroform, schroei je het daarmee niet aan mekaar? of lijm je t echt?
[ Voor 13% gewijzigd door stevenP op 09-05-2004 08:28 ]
Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl
Gaan ze je dan niet vreemd aankijken?
maar wat ik nog wil vragen, op mn werk hebben ze een jerrycan weekmaker staan, zou je daar ook plexi mee aanelkaar kunnen smelten?
What is impossibility but a challenge
Gebruik een injectienaald + spuit:
plexi tegen elkaar zetten, en in de hoek erlangs met de spuit. Wel in een keer genoeg spuiten, het is in een paar seconde zo hard dat er niet meer tussenkomt.
Na een minuutje kan je het loslaten
w00t dat is relaxt3lmowww schreef op 09 mei 2004 @ 11:31:
Aceton werkt ook....
plexi tegen elkaar zetten, en in de hoek erlangs met de spuit. Wel in een keer genoeg spuiten, het is in een paar seconde zo hard dat er niet meer tussenkomt.
iemand nog tips over het "ontwerp dat de print er nog wel uitkan later"?
Ik heb tijdje gelede geprobeerd om 4mm Acryl-glas op elkaar te lijmen voor me WC-blocks, is me niet zo goed bevallen met die Bison hardplastic lijm. Het droogt wel perfect transparant op, maar het is zo sterk dat het de scheuren in het glas trekt -> waardeloos geworden voor water koelingstevenP schreef op 08 mei 2004 @ 21:35:
[...]
kijk daar hebben we nou wat aaniemand nog tips ofzo waarmee ik moet uitkijken ofzo?
btw, kan iemand me helpen met brainstormen voor leuk logo (ja ik heb een hele grafeer machine waar ik een *.plt bestand in flikker en hij grafeerd t voor me)
ik ben niet zo creatief maar wil wel wat leuks op de bovenkant
btw, met wat moet ik zagen?
onwijs bedankt alvast, stevenp
Misschien dat je meer geluk hebt als je alleen de zijkantjes ermee bewerkt want afgezien van Chloroform is die Hardplastic lijm wel vullend, chloroform is dat totaal niet.
Use the Search Luke...
de lijm in kwestie heet acrifix 192
Verwijderd
lijkt mij een mooier effect dan streepje voor streepje alles dremelen. Als dit tenminste een beetje mooi egaal wordt. Iemand al eens geprobeerd?
Decoupeerzaag?stevenP schreef op 09 mei 2004 @ 21:34:
iemand iets over het op maat zagen/maken?
Use the Search Luke...
Ik denk dat als je het echt mooi elegaal wilt hebben dat je dan beter iemand met een zandstraal apparaat kan zoeken en het daar me doet. Meestal hebben zie die bij een garage of bij een auto hobby club wel.Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 21:41:
Ik heb ook een vraag over plexie, ik las in een ander topic dat aceton je plexi weg vreet... kan je dit ook gebruiken om window etches te maken? dus alles afplakken, behalve het gedeelte dat je wilt etchen, en dan aceton erover heen smeren.....
lijkt mij een mooier effect dan streepje voor streepje alles dremelen. Als dit tenminste een beetje mooi egaal wordt. Iemand al eens geprobeerd?
je bedoelt dus te zeggen dat je aan de binnekant van de hoek met acceton erlangs gaat3lmowww
Aceton werkt ook....
ofwel de 90 graden kant.?
FreeReef.nl
Je kan beetje lijmen met aceton, vind de kracht echter tegen vallen. Verder trekt het de veerkracht er uit ofzo. als je op het randje wat druppelt kan het spontaan barsten. en die window etch kan zeker niet. alhoewel, het slaat daarna wel wit uit, ik weet niet wat je mooi vindnketelaar schreef op 10 mei 2004 @ 18:32:
[...]
Ik denk dat als je het echt mooi elegaal wilt hebben dat je dan beter iemand met een zandstraal apparaat kan zoeken en het daar me doet. Meestal hebben zie die bij een garage of bij een auto hobby club wel.
[...]
je bedoelt dus te zeggen dat je aan de binnekant van de hoek met acceton erlangs gaat
ofwel de 90 graden kant.?
- Hoe erg resoneert plexi als je een hd 'houder' zou maken ?
ben van plan ook eigen pc case te maken, worstel alleen nog met HD locaties, maar wel een idee voor plaatsing: in speciale 'vakken' waar de HDD makkelijk in past... maar gaat dat resoneren ?
12.4 kWh Thuisbatterijen + 1.8kWp balkon systeem - 5kW Zendure Units - Doet iets met content voor batterijen
lijmen ben ik nog steeds niet over uit welk ik nou ga nemen...
welk soort zaagje bij deco? zijn er gewoon plexi zaagjes? lijkt me sterk
ik voel me lekkaah !!!
plexiglas is "verzamel" naam voor lexaan en acrylaat en lexaan scheint een stuk harder te zijn.LyP0 schreef op 12 mei 2004 @ 22:40:
ik ga binnekort een mod maken met acrylaatglas . maar ik wil graag weten wat het verschil is met plexi . ik kan normale plexi krijgen en acrylaatglas . prijs = no problem . ik zou graag ervaringen weten van andere tweakers die dit misschien gebruikt hebbe . bijv. over buigen met warmte enz
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
cloroform... hoeveel cm zou je ongeveer kunnen lijmen met een tube?Armageddon_2k schreef op 13 mei 2004 @ 11:02:
nog over dat lijmen, gewoon met chloroform, als je dit een beetje netjes wilt doen, moet je er goed van dichtbij bekijken om de overgang te controleren![]()
![]()
en dan bij de apotheek zei je? ok dat is mooi ^^
btw, iemand ideetje hoe ik nou mn print er later nog uit kan trekken? dus met een verbinding die makkelijk los en vast te maken is
Verwijderd
reageert dat met acryl en 'vergroeit' [weet goeie woord niet] het dan ofzo??
Inderdaad, het plastiek lost op en wordt taaivloeibaar, waarna je het mooi op elkaar kan druken. Het loopt in elkaar over en de naad is (als je het goed doet) onzichtbaar en even stevig als de rest van de plaat.Verwijderd schreef op 13 mei 2004 @ 21:18:
hmm mss beetje laat maar wel benieuwd hoe precies chloroform werkt.
reageert dat met acryl en 'vergroeit' [weet goeie woord niet] het dan ofzo??
Ik zal eventjes zoeken, er was hier vroeger wel een topic over
Hier is meer info te vinden: [rml][ How2] Lijmen met chloroform[/rml]
[ Voor 10% gewijzigd door Ibex op 13-05-2004 21:21 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
ja..... examens komen eraan
Gasloos sinds 2018.
Ives schreef op 14 mei 2004 @ 18:38:
Omdat een spuit van speciaal hard glas is ??? (in een spuit kan je ook zwavelzuur)
en die spuiten die kan je gewoon bij de apotheek halen?
schop dit even...stevenP schreef op 15 mei 2004 @ 07:50:
[...]
zit wat in ja....
en die spuiten die kan je gewoon bij de apotheek halen?
Gasloos sinds 2018.
ik ben gaan kijken naar ontwerp check dit: *klik* (ja weet t alleen even de vormen voor de rest ben ik bezig...)
maargoed, nou zit ik met een probleempje:
bij het origineel zat er een printje tegen de bovenkant met daar dus de knoppen op en die knoppen werden ingedrukt met een klein pinnetje die zich in een censor drukt...
hoe maak ik dit van plexiglas?
(ja sorry voor vage uitleg enzo maar kep geen digi/web cam
ik wil me plexie raampie aan rubber vast lijmen, wat is een goede oplossing / lijm hiervoor ?
Verwijderd
ook kunt je er natuurlijk ronde/schuine kanten aan frezen.
het mooie is dat dit frezen het materiaal niet ruw maakt en het lijkt als je het gewoon gekocht hebt doordat je niets hoeft te schuren oid.
ahh tnx!Verwijderd schreef op 19 mei 2004 @ 21:03:
trouwens om plexi/acryl perfect te zagen zonder te schuren gebruik ik een boven handfrees via een geleider. de kanten worden dan goed haaks, en het blijft als nieuw zonder dat je dit hoeft te schuren.
ook kunt je er natuurlijk ronde/schuine kanten aan frezen.
het mooie is dat dit frezen het materiaal niet ruw maakt en het lijkt als je het gewoon gekocht hebt doordat je niets hoeft te schuren oid.
dat is nou eens iets waar ik wat aan heb
Verwijderd
je neemt 2 stroken multiplex, waarvan 1 kopse kant die dus recht is, hier loopt de geleider tegen aan.
onder deze strook schroef je de 2de plaat en laat het zover uitsteken dat het iets groter is dan de afstand van de frees tot einde bodemplaat frees.
nu frees je de 1ste keer het onderste hout weg zodat deze dan precies de maat van de frees heeft.
nu leg je het plexie op een tafel oid. legt de mal erop en kun je de onderste plaat precies op zaagmaat zetten dit is de de freessnede, ff 2 klemmen erop en frezen maar en het plexie zal perfect op maat zijn zonder ruwe kant.
ik volg er geen flikker van wat je bedoeldVerwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 09:22:
je moet de mal zo zien. je snijd/zaagt het plexie iets ruimer uit bv 5 mm.
je neemt 2 stroken multiplex, waarvan 1 kopse kant die dus recht is, hier loopt de geleider tegen aan.
onder deze strook schroef je de 2de plaat en laat het zover uitsteken dat het iets groter is dan de afstand van de frees tot einde bodemplaat frees.
nu frees je de 1ste keer het onderste hout weg zodat deze dan precies de maat van de frees heeft.
nu leg je het plexie op een tafel oid. legt de mal erop en kun je de onderste plaat precies op zaagmaat zetten dit is de de freessnede, ff 2 klemmen erop en frezen maar en het plexie zal perfect op maat zijn zonder ruwe kant.
kan je misschien wat anders formuleren?
of pics
Verwijderd
hehe ja ik heb m gevonden!Verwijderd schreef op 20 mei 2004 @ 12:42:
heb een mail naar je accountmail gestuurd stevenp, plaatjes uppen via een page heb ik geen idee van
maargoed, het later open kunnen maken.... Iemand?
Ik heb mijn polycarbonaat case gebouwd door het plastic te tappen en dan aan elkaar te bouten, zie HIER
de case is gemaakt van 10/12 mm polycarbonaat (nee geen lexaan, een broertje daarvan) Draad daarin tappen gaat perfect. PC is een heel vriendelijk materiaal, en barst NIET hoe ruig je er ook mee omspringt eigenlijk.
Dit draad tappen enzo werkt alleen voor de wat dikkere maten, vanaf 6 mm zou ik zeggen. En dan nog in plexi kan het al een stuk lastiger worden, maar met veel geduld zeker wel mogelijk. Hoewel het vast een stuk makkelijker is om een deksel te maken wat open kan door gewoon alu hoekprofiel te gebruiken hiervoor. Aan de zijkant bout je het vast aan de kast, en aan de bovenkant tap je draad in het alu en dan kan je het deksel verwijderen wanneer je wil.
NIET waar, lexaan is juist iets zachter dan plexiglas ! Daardoor is het flexibeler en krijgt het de toepassing in kogelvrij glas e.d. Daardoor ook barst het niet als je het gaat boren. Toch is het beter temperatuur bestand dan plexi, het smelt niet bij het boren / zagen eigenlijk. Ja lexan is iets duurder, maar het werkt stukken fijner en je kan er gewoon makkelijker een case van bouwen, zie de mijne hier en hierplexiglas is "verzamel" naam voor lexaan en acrylaat en lexaan scheint een stuk harder te zijn.
Weteringbrug ZO 9.900Wp — NW 6.270Wp — Totaal 16.170Wp — 5 x MHI L/L (SCM / SRK / ZSX)
niemand een oplossing?