Adaptec U160/U320 LVD SCSI kabels

Pagina: 1
Acties:

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ik heb Google + GoT afgesearched naar winkels die Adaptec kabels verkopen, maar kan weinig nuttigs vinden, ik ben op zoek naar Rounded U160 LVD SCSI kabels met 6+ connectors eraan, het schijnt nogal precies te komen wat voor merk je gebruikt, dus is mijn 2e vraag: Is het ook mogelijk dat je een ander merk kabel gebruikt? Bv. Alternate verkoopt kabels van Advance die wel genoeg connectoren hebben en ook rounded zijn maar zijn die wel compatible met mijn SCSI kaart Adaptec 29160N?

Ik kan over dit onderwerp zo barweinig vinden dat ik dit topic gestart ben, ik hoop dat jullie me kunnen helpen :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
LVD is LVD. Je kunt gewoon elke U160 kabel aan zo'n Adaptec controller hangen :)
Ik heb iig nog nooit problemen met LVD kabels ondervonden op diverse SCSI controllers (waaronder Adaptec). Er is wel kwaliteitsverschil maar niet een speciale compatibiliteitsverschil.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lennieboy83
Snelle reply ;)

Ik had laatst dus een dual U160 controller van Tekram gekocht voor mijn 2e pc, en ik had nog een Adaptec kabel liggen, die was korter dan die van Tekram dus ik dacht, ik gebruik deze, nou mooi niet, de controller herkende geen schijven, dus vandaar dat ik dacht dat 't een probleem zo kunnen opleveren als ik een ander merk zou gaan gebruiken B)

@BalusC of Abbadon weet één van jullie of Adaptec rounded SCSI kabels heeft met 6+ aansluitingen?
Op hun site staat 5 maximaal, maar aangezien jij (BalusC) 6 schijven hebt en jij hebt een soort van rounded kabel, waar heb jij die vandaan (of zat die kabel bij je mobo?).
Het is volgens mij een hele opgave om aan Adaptec kabels te komen.

En Abbadon wat vind jij van die Advance kabels?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb tweemaal Adaptec rounded U320 kabels van Aces vandaan. Mijn schijven zijn verdeeld over 2 channels, dit is sneller dan op 1 channel. De Adaptec kabels zijn voorzien van 5 connectors. Goed voor 4 schijven elk :)

• Lennieboy83
Oh ja dat is waar ook ja, jij gebruikt natuurlijk 2 kanalen ;)

Ik moet het met 1x U160 kanaal doen (meer heeft nu toch geen zin) dus dat wordt zoiezo een lange chain dus gewoon ;)
Alleen ik ben op zoek naar een hoogwaardige kabel en weet dus niet of ik wat goeds heb gevonden, want het merk komt me niet echt bekend voor, die SCSI kaart van hun bezit dan wel een redelijk goede chip (Qlogic) maar ik twijfel nog te veel of ik wel een profi kabel in handen krijg, ik had mijn oog geworpen op deze:
Kabel

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Durf zo niks van die kabel te zeggen maar volgens mij loopt 't allemaal wel los. Zo heb ik Recom rounded cables, Amphenol flat cable's en eentje waar helemaal geen merk op staat en allen doen 't even goed hier :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Lennieboy83
Ok ik weet genoeg ik bestel die kabel gewoon 8)

bedankt voor jullie snelle replies ;)

• Lennieboy83
Nou ja, ik kwam bedrogen uit, dié kabel en kabels van Adaptec zijn nergens goed verkrijgbaar, in elke winkel 0 op voorraad en 1-2-3 weken wachttijd (onbekend dus).

Nou wil ik vragen: weet iemand een winkel waar deze kabels wel op voorraad zijn?
ik zoek me een ongeluk, ik wist niet dat die krengen zo moeilijk te verkrijgen zijn.

Verwijderd

bij alternate hebben ze die toch wel op voorraad?

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 23:29:
bij alternate hebben ze die toch wel op voorraad?
Ja ik zie het ineens, gisteren was de levertijd nog onbekend, nu hebben ze het, ik heb gelijk een order geplaatst :)
Maar lange SCSI U160/U320 kabels zijn en blijven schaars (helaas).
Heeft dit te maken dat het nauwelijks verkocht wordt, of heeft dit ergens anders mee te maken?

Verwijderd

lange SCSI kabels zijn idd shaars, denk dat het komt omdat ze niet zo gewild zijn.
niet veel mensen haden meer dan 5 SCSI schijven aan hun controler, of kunnen er meer als 5 betalen.
Ook is het kwa data niet echt makkelijk, 5 goede SCSI schijven en je hele bus is verzadigt met data.

• Lennieboy83
Ik heb 5 schijven :)

Maximaal worden dat er 6 als ik het een SCSI-only pc van maak ;)

Ik heb mn kabel binnen, rounded 8 daadwerkelijke connectors, kleur geel, terminator zat er niet op maar ik had nog een terminator liggen dus dat was geen probleem 8)
Toch gekocht bij Alternate, bleek ie ineens wel op voorraad te zijn :D

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-03 15:30
Lennieboy83 schreef op 17 mei 2004 @ 13:17:
Ik heb 5 schijven :)

Maximaal worden dat er 6 als ik het een SCSI-only pc van maak ;)

Ik heb mn kabel binnen, rounded 8 daadwerkelijke connectors, kleur geel, terminator zat er niet op maar ik had nog een terminator liggen dus dat was geen probleem 8)
Toch gekocht bij Alternate, bleek ie ineens wel op voorraad te zijn :D
Kun je misschien aangeven welke kabel je precies gekocht hebt? Kan hem namelijk niet vinden bij Alternate.

• Lennieboy83
http://shop.alternate.nl/html/nodes_info/rivc12.html

Hij staat onder: hardware>harddisks>toebehoren>kabels>U160-SCSI

Er staat dat deze kabel 1,7 meter lang is en 2 connectoren heeft, maar ik heb ze gebeld en ik heb m dus binnen ;) hij heeft dus 8 connectoren (alleen die ene van 1,7 meter).
Pagina: 1