Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49
Ik probeer via een USB/BT dongletje draadloos internet te verkrijgen met m'n Zire72 volgens deze prima tutorial (ik gebruik WinXP):

http://www.palmclub.nl/tips/draadloos_internet/

Ze zeggen hierin o.a. het volgende:
Op de PC zou je de verbinding binnen moeten zien komen. Kijk of de juiste Bluetooth service gekozen wordt op de PC. Het moet de 'Netwerk Access' service zijn en niet de 'Serial' service. Zet eventueel de Serial service op de PC uit.
Laat dit nu net het probleem zijn :( Hij probeert te connecten via de Serial device, zelfs als ik Serial disable en alleen Netweork Access aan laat staan. Dan krijg ik simpelweg een error op de Palm dat de verbinding niet gelukt is omdat blijkbaar de Serial device uit staat :P

Ik kan echter nergens vinden waar ik in kan stellen dat ie Network Access moet gebruiken ipv Serial device... Ik weet eerlijk gezegd niet eens of dit een setting op de PC of in de Palm zou moeten zijn...

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Bosmonster
Na nog een uurtje zoeken kwam ik dan zelf al op het antwoord via een andere prima tutorial:

http://www.whizoo.com/bt_setup/

Deze vergat gelukkig niet te zeggen dat je connection sharing aan moest zetten op de BlueTooth LAN verbinding.. niet alleen ICS op je internet verbinding dus...

Alleen nu werkt HotSync niet meer via Bluetooth :(

[edit]
Na wat gepruts en reboots werkt dat ook weer.. jammer genoeg wel via Serial.. wat toch niet al te rap is.. wel jammer dat dat niet via de netwerk verbinding kan, want die is toch wat sneller...

[ Voor 32% gewijzigd door Bosmonster op 08-05-2004 21:18 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Dan doe je denk ik iets fout, je kunt best hotsyncen via netwerk, dan hou je de seriele poort vrij door niet "local serial" te hoeven aanklikken in de hotsync manager.

Vul wel de hele gedoe met primary PC address in, etc, verscholen onder "Setup" als je rechtermuisknopklik hotsync icoontje in de systray doet.

Overigens had je het geheel ook op kunnen lossen door van de zoekfunctie op de Palmclub Forums gebruik te maken, oeps, dat moet ik niet zeggen buiten mijn territorium. ;) Je bent welkom om vaker langs te komen neuzen uiteraard.

Alors.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

heb je toevallig ook geprobeerd te internetten via je mobieltje en bluetooth?
(bij voorkeur een Siemens S55 en Telfort)
Ik krijg continu een PPP Timeout error, en ik weet niet hoe ik hem er uit krijg.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Bosmonster
Nou.. ik ben met dit gedoe nog wel even zoet.. want heel filesharing op mn netwerk werkt nu niet meer.. :P

En HotSync via LAN krijg ik niet aan de praat, zelfs niet met Local Serial uit en de juiste gegevens ingevuld...

Verder zit er een aardig bug in als je na Network Access te hebben gehad (bijvoorbeeld geinternet) en daarna probeert Hotsync te doen via Serial dan gaat de PC/Hotsync over de rooien en blijft herstarten :P

En nee.. ik heb geen mobiel met Bluetooth helaas.. het ging mij er alleen om om lekker op de bank te kunnen internetten met m'n Palm ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Bosmonster op 09-05-2004 12:40 ]

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
* Fuzzillogic pakt zijn T2 er eens bij.

Om even met de S55 te beginnen: ik heb het GPRS profiel van KPN "gejat", door met de PhoneLink wizard een verbinding met KPN op te zetten (ik heb zelf Telfort). Vervolgens het aangemaakte profiel wijzigen in de Telfort-setup, dus L/P: grps/password. De rest laten staan. Overigens heb ik een "LAN" verbinding met mijn mobiel, dus geen dial-in modem-iets. Dat laatste kan vast ook wel, maar ey, dit werkt ook :)

Dan het probleem van Bosmonster: zorg er eerst eens voor de de PC-kant klaar is, dus dat daar de bluetooth netwerkverbinding goed staat (dus gedeeld is) etc. Mocht je snel even resultaat willen hebben, dan kun je eens met MochaPPP proberen. Helaas niet gratis.

edit:
Ah ik lees weer half, je had het al gedeeltelijk aan de praat. Overigens lukt het me zelf ook niet als ik nu een netwerkverbinding maak via bluetooth en dan via het netwerk probeer te HotSyncen. Dat was op mijn T1 met MochaPPP toch geen probleem.

[ Voor 18% gewijzigd door Fuzzillogic op 09-05-2004 12:52 ]

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

Nexxennium schreef op 09 mei 2004 @ 12:49:
* Bluppy2 pakt zijn T2 er eens bij.

Om even met de S55 te beginnen: ik heb het GPRS profiel van KPN "gejat", door met de PhoneLink wizard een verbinding met KPN op te zetten (ik heb zelf Telfort). Vervolgens het aangemaakte profiel wijzigen in de Telfort-setup, dus L/P: grps/password. De rest laten staan. Overigens heb ik een "LAN" verbinding met mijn mobiel, dus geen dial-in modem-iets. Dat laatste kan vast ook wel, maar ey, dit werkt ook :)

Dan het probleem van Bosmonster: zorg er eerst eens voor de de PC-kant klaar is, dus dat daar de bluetooth netwerkverbinding goed staat (dus gedeeld is) etc. Mocht je snel even resultaat willen hebben, dan kun je eens met MochaPPP proberen. Helaas niet gratis.

edit:
Ah ik lees weer half, je had het al gedeeltelijk aan de praat. Overigens lukt het me zelf ook niet als ik nu een netwerkverbinding maak via bluetooth en dan via het netwerk probeer te HotSyncen. Dat was op mijn T1 met MochaPPP toch geen probleem.
thnx, ik kwam het ook al tegen op palmclub, en dit werkt idd prima.. echt supervet dat internetten via palm :)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• Bosmonster
Die MochaPPP is maar $9,95. Ook niet echt een reden om het niet even te proberen natuurlijk :)

Zal daar eens naar kijken, want van de standaard WinXP-mogelijkheden word ik helemaal gestoord..

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Toch vreemd. Op de T1 had ik ook moeite om netwerk via de standaard bluetoothsoftware aan de praat te krijgen. Bij m'n pa lukte dat wonderwel zonder problemen.
Nu met m'n T2 is het hier ook geen probleem meer. Maar ik kan zo niet zeggen wat nou eigenlijk het probleem was...

Is er al een topic geweest over killer-apps voor de Palm, of moet die zo maar eens gemaakt worden? :)
Pagina: 1