Toon posts:

MYSQL Overhead

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een MYSQL database last van overhead. Kan iemand mij uitleggen wat dit is en wat ik er tegen kan doen.

Als de overhead te groot wordt in een tabel dan kan er op een gegeven moment geen gegevens meer in weggeschreven worden. De database is aan een PHP website gekoppelt.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:28

BCC

[KNIP NIET ZINNIG COMMENTAAR]

[ Voor 172% gewijzigd door BCC op 08-05-2004 20:06 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Steije
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 15:58
Als jouw MySQL-server het toelaat, overstappen op InnoDB. MyISAM tabellen hebben alleen last van overhead.

Je kan ook OPTIMIZE TABLE [table] doen om van de overhead af te komen (in MyISAM tabellen).

[ Voor 7% gewijzigd door Steije op 08-05-2004 19:58 ]

Some people manage by the book, even though they don't know who wrote the book or even what book.

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:29:
Ik heb in een MYSQL database last van overhead. Kan iemand mij uitleggen wat dit is en wat ik er tegen kan doen.

Als de overhead te groot wordt in een tabel dan kan er op een gegeven moment geen gegevens meer in weggeschreven worden. De database is aan een PHP website gekoppelt.
Gezocht heb je overduidelijk niet, ik ramde 'overhead' in bij de zoekmachine en selecteerde Programming & Webscripting als forum en kreeg direct dit resultaat: [rml][ MySQL] Overhead voorkomen[/rml]

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

Verwijderd

Topicstarter
@ Alex de Groot

Ik had al op GOT gezocht maar toen ik overhead in tikte kreeg ik hier geen resultaat van. En ik had wel al gezezocht op het internet met google en zo. Ik kon echter nergens een duidelijke oorzaak vinden.

@
De MYSQL documentatie gaf ook geen duidelijke reden aan van de oorzaak, wel dat je eens in de zoveel tijd moet optimaliseeren.

Ik ga eens kijken of ik niet op een ander soort tabel kan overstappen omhet probleem op te lossen.

In ieder geval als vast bedankt voor jullie reacties.

• MarkvE
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01-2025
Het is niet te voorkomen in MySQL bij MyIsam tabellen... wel kun je het vrij simpel op lossen door zelf een klein scriptje te schrijven dat op elke tabel een OPTIMIZE uitvoert, waardoor de overhead-kb-tjes weer vrij worden gemaakt.

[ Voor 5% gewijzigd door MarkvE op 08-05-2004 21:27 ]

Vormkracht10

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

laten we maar zeggen dat het `OPTIMIZEN` een defragmentatie op een tabel is.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:23:
@ Alex de Groot

Ik had al op GOT gezocht maar toen ik overhead in tikte kreeg ik hier geen resultaat van. En ik had wel al gezezocht op het internet met google en zo. Ik kon echter nergens een duidelijke oorzaak vinden.

@
De MYSQL documentatie gaf ook geen duidelijke reden aan van de oorzaak, wel dat je eens in de zoveel tijd moet optimaliseeren.

Ik ga eens kijken of ik niet op een ander soort tabel kan overstappen omhet probleem op te lossen.

In ieder geval als vast bedankt voor jullie reacties.
Zoek naar 'overhead' zonder forum selectie
AW_Bos schreef op 08 mei 2004 @ 23:03:
laten we maar zeggen dat het `OPTIMIZEN` een defragmentatie op een tabel is.
Niet helemaal waar, databases worden wel wat kleiner, maar het heeft lang niet zoveel verschil als een defragmentatie van een hele schifj...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-05 14:53

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als je gewoon na elke update of delete in een tabel daarna een optimize table doet, heb je nergens last van. En de search gebruiken had je ook geen kwaad gedaan.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 23:29
NMe84 schreef op 09 mei 2004 @ 01:09:
Als je gewoon na elke update of delete in een tabel daarna een optimize table doet, heb je nergens last van. En de search gebruiken had je ook geen kwaad gedaan.
Ik denk dat OPTIMIZE bij een iets grotere tabel wel even kan duren....

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:25
Als je weet dat je last hebt van overhead, dan weet je toch wat het is ?

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Je hebt overhead op een tabel, maar je weet niet wat het is en of iemand het kan uitleggen. Vervolgens geef je niet aan wat je wel hebt gevonden en wat je denkt dat het is. Een paar posts later geef je aan dat de informatie niet duidelijk was.

Met de gegeven tips over optimize en je tabelstructuur moet je denk ik wel een heel eind kunnen komen. :) Mocht je tegen nieuwe problemen aanlopen, dan kan je een nieuw topic opnenen. Geef dan ook duidelijk aan wat je wel hebt gevonden en wat je zelf denkt dat de oorzaken zijn. :) Deze gaat in ieder geval dicht.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.