Toon posts:

BIOS TROUBLES K8V de luxe AMD64

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hier een computerkneus die waarschijnlijk zijn systeem naar de klote heeft geholpen door de bios te veranderen.
Pas geleden heb ik een heel systeem aangeschaft en bij het installeren van windows was de hardeschijf niet te vinden, waardoor ik in de bios heb zitten prutsen.
Windows is geinstalleerd nu, maar ik krijg erg vaak ernstige fout meldingen (blauw scherm).
In de bios heb ik met mijn stomme kop" load setup defaults" ingesteld.
Misschien dat iemand mij kan helpen met wat bios instellingen,zelf heb ik er weinig verstand van, zoals jullie al aan het verhaal hierboven konden afleiden.
Mijn systeem bestaat uit ; - Asus K8V de luxe via K8t
- Sapphire Radeon 9800 Pro 128 mb
- AMD64 3000
- maxtor 160gb sata
- kingston 2x 512 mb

Hopend dat iemand mij kan helpen.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Jerry

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Wat is nu precies je probleem?

Je kon eerst je hdd niet vinden, en nadat je de standaard settings van het bios had geladen crasht windows xp steeds?

[ Voor 67% gewijzigd door Roberto op 08-05-2004 20:38 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 10:31
load setup defaults is eigenlijk alleen maar beter, weet je zeker dat het gaat werken.

de rede dat windows je hdd niet kan vinden is vrij simpel, je heb een sata controller en hdd, wat je doet, tijdens het opstarten van bijv. xp kan je op f6 rammen (dat zegt hij ook), vervolgens stop je je sata diskette in je pc, drukt op e om het te vinden, en een minutje later heb jij WEL een hdd zodat je kan partitioneren en formatteren en installeren.

Als noob zijnde moet je niet teveel in je bios kutten...

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is het niet handig eerst even zelf iets meer door te nemen, voordat je hier direct rondvraagt? :)

Je geeft aan dat je zelf iets in de BIOS hebt veranderd, maar dit hoeft niet altijd problemen te veroorzaken. Die blauwe schermen hebben allemaal een betekenis, de blauwe schermen worden trouwens vaak BSOD's genoemd. Welke betekenis jouw BSOD heeft kan je hier uitvinden.

Vaak is het het gevolg van brak geheugen, dus is het niet overbodig om ook even Memtest86 te draaien.

Ook voor dit soort gevallen is deze guide/troubleshooter geschreven. Hier staan enorm veel tips in waarmee je je systeem kan fixen, of iig. de oorzaak op kan sporen. Ik raad je dan ook aan deze guide eens goed door te nemen, en vervolgens de tips uit te voeren.

Mocht je vervolgens alsnog problemen hebben, mag je opnieuw een topic openen. Geef dan wel even goed en duidelijk aan wat er allemaal uit die tests is gekomen; geef bijvoorbeeld aan hoe je voeding erbij zit, en waarom niet of waarom wel dit een verdachte is in deze situatie.

Als laatste wil ik je nog even aanraden voortaan niet je topictitel met HOOFDLETTERS te schrijven. We begrijpen dat je haast erbij hebt, en dat je graag wil werken met je nieuwe PC, maar het staat erg schreeuwerig en onbeleefd. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Laurent op 09-05-2004 00:07 ]

Dit topic is gesloten.