[XP] Klein venster bij aanmelden

Pagina: 1
Acties:

• Ad Hox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-05 17:07
Als ik mijn computer aanzet, wordt ik normaal gelijk aangemeld en kom ik zonder 1 toets in te drukken in Windows XP (SP1). Ik heb nu pas een 2e VGA kaart geinstalleerd maar ook weer weggehaald. Sindsdien krijg ik steeds als ik mijn computer opstart bij het inlogscherm (waar hij normaal gelijk doorgaat naar Windows) een venster, met twee keuzes: JA - NEE. Er staat verder geen melding of andere tekst in. Als ik op NEE druk ga ik gelijk in Windows en als ik op JA druk dan duurt het een stuk langer, maar dan gaat ie alsnog Windows in.

Ik vind dit vrij irritant, weet iemand hoe ik dit lege, kleine venster weg kan halen?

Ik wil liever geen systeem recovery doen.

Bedankt.

(AMD Athlon XP1600+, 265MB geheugen, 40GB Maxtor HDD, Service Pack 1, XP Home Edition NL)

• Ad Hox
Klein kickje...hoe vaak mag je dat eigenlijk doen? (ik weet wel dat het na 24uur pas mag).

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die tweede videokaart, heb je die er zo uitgetrokken of eerst de drivers gedeinstaleerd? Misschien dat daar je probleem zit?

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• Ad Hox
Ik heb er ook nooit drivers voor geinstalleerd, dat deed XP (tis een heeel oud kaartje). Ik heb hem toen wel in Apparaatbeheer uitgeschakeld, maar ik heb geen drivers ervoor gedeinstalleerd.

Het apparaat staat niet in mijn Apparaatbeheer aangegeven (zowel als niet als wel werkend).

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dus gewoon een lege msgbox met ja/nee en that's it? Apart.

Kijk eens bij eventvwr.msc of je er iets over ziet staan?

Kijk ook voor de zekerheid eens bij msconfig->opstarten / HijackThis of er niets geks gestart wordt?

• Ad Hox
Bij de Eventviewer (logboeken) onder systeem zie ik bij de tijd dat het gebeurde staan:

Toepassingspop-up: Machine Check: Regs

Zie Help en onderst...

En daaronder allemaal getalletjes

(Gebeurtenis-id 26).

Er staat bij msconfig niks geks. Ad-Aware vind niks. Denk dat het eerder driver/hardware matig is.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk even bij www.eventid.net of je er iets over kan vinden.

• Ad Hox
Duurt wel ff dan als ik me moet registreren & moet betalen. Of ik kijk verkeerd?

Verwijderd

Ad Hox schreef op 09 mei 2004 @ 20:19:
Duurt wel ff dan als ik me moet registreren & moet betalen. Of ik kijk verkeerd?
http://www.eventid.net/display.asp?eventid=26&source=

• Ad Hox
Thnx! Ik heb even gekeken maar veel wijzer wordt ik hier niet uit, hoogstens dat het iets met het netwerk of met drivers te maken heeft.

Zoals ik al zei heeft WINXP mijn videokaart drivers geinstalleerd en staat de kaart niet meer in mijn Apparaatbeheer...dus ik weet niet hoe ik die moet verwijderen?

• wens
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:51
Bij het googlen in newsgroups vind ik o.a. informatie over mogelijke hardware-fouten.
http://groups.google.com/...rosoft.public.windowsxp.*

Een mogelijk antwoord:
http://groups.google.com/...248%40cpmsftngxa09&rnum=2

Mogelijk is er toch iets beschadigd bij het plaatsen en eruit halen van de 2de VGA-kaart...

[ Voor 27% gewijzigd door wens op 09-05-2004 22:35 ]

• Ad Hox
Beetje dom van mezelf maar ik zal hem er weer eens in doen en opstarten, kijken of het dan nog komt (of misschien dat ik dan kan lezen wat er in die message staat).

Bedankt!

EDIT: Is helaas niet gelukt! Als ik mijn PCI kaart erbij doe dan boot ie die ook meteen (lees: alleen op die geeft ie beeld). De VGA ziet ie wel en werkt ook wel als ik er een 2e monitor bij doe. Als ik de PCI gebruik krijg ik na de rare melding (bij de Logon) in WINDOWS nog een rare melding: SetDisp - De modify kan niet worden weergeven (ofzoiets) > Ja of Annuleren.

Maakt niet uit wat ik klik hierbij. Dit heb ik alleen bij de PCI kaart

[ Voor 56% gewijzigd door Ad Hox op 10-05-2004 13:06 ]

Pagina: 1