Toon posts:

Router niet te pingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een enorm vaag probleem: mijn internet klapt er om de zoveel tijd uit (+- 2minuten) en na wat testen kwam ik erachter dat het probleem vanuit mijn computer zelf moest komen.

Ik heb mijn computer naar mijn router laten pingen en krijg intern af en toe time-outs en lagspikes, heb ook 2 andere computers die dat niet hebben, heb tevens alles al een keertje verwisseld (netwerkkaart, kabel, draadloos USB netwerkkaartje) en hield hetzelfde probleem, ook na een format heeft hezelfde probleem aangehouden.

Mijn computer zit een op geaard stopcontact, ik heb alle bios updates, service packs en laatste drivers geinstalleerd en aan de provider (Cistron) ligt het ook niet, dit alles is een week geleden begonnen terwijl mijn computer daarvoor 4 maanden stabiel heeft gedraaid.

Ik ben radeloos! Iemand een idee??

Specs: Asus K8v Deluxe (onboard 3com gigbit)
AMD athlon64 3000+
Club3D Radeon 9800 pro 128mb
512mb ddr400
Zahlman 400W voeding
Maxtor 200gig U133
E-Tech 4ports router
*edit*
Geen firewalls en voor virussen, spyware etc. heb ik ook gescanned

**edit** zou het een voeding/mobo probleem kunnen zijn veroorzaakt door piekspanning?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 19:58 ]

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Heel mooi allemaal, maarre heb je al eens getest op virussen?
(new dot net bijvoorbeeld geeft vergelijkbare problemen!)

Oh ja, Sasser schijnt nogal actief te zijn, maar ik weet even niet wat het doet...

[ Voor 27% gewijzigd door Nulnulnix op 08-05-2004 18:57 ]

We have just one world, but we live in different ones...

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
al gescant op spyware/virussen/andere ongein?

Verwijderd

Topicstarter
alles al gescanned virussen, spyware, bots, trojans, scripts worms alles :(

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

DutchTSE schreef op 08 mei 2004 @ 18:56:
al gescant op spyware/virussen/andere ongein?
Great minds think alike...

Zelfde idee zelfde moment.
Goed werk dus!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Is het niets softwarematig's, denk daarbij aan een firewall ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Hardwarematige firewall in de router staat uit en heb geen firewall draaien in windows atm

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Mischien even de provider noemen want ik heb een soortgelijk probleem met chello....en post volgende keer gewoon volledige info

Verwijderd

Ik vind dit wel de vaagste titel ooit

Maar goed, als je een andere pc aansluit, heb je dan hetzelfde probleem nog?

• beezze
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-05 19:12
almar schreef op 08 mei 2004 @ 19:06:
Mischien even de provider noemen want ik heb een soortgelijk probleem met chello....en post volgende keer gewoon volledige info
ej, vraag dat een beetje aardig! jonge jonge..
hij heeft wat opgenoemd en is wat vergeten.
( hij had vast haast ook nog omdat z'n i-net er anders mee zou kappen ) ;)
dus nei zo sjaggie

To Beezze or not to Beezze

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:34

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Misschien kan je het programma pathping een paar minuten laten draaien. Vanuit command-prompt (start > uitvoeren > cmd): pathping www.tweakers.net. Je krijgt nu een lijstje met ip's en namen van computers die een pakketje volgt tijdens zijn weg naar www.tweakers.net. Vervolgens gaat hij kijken waar de problemen zitten. Dit zou je een paar keer uit kunnen proberen. Nu weet je ook waar de pakketjes verloren gaan. Het lijkt me namelijk sterk dat je besturingssysteem (want je hebt je netwerkkaart etc al een paar keer vervangen, het probleem is dus niet hardware matig) het probleem veroorzaakt als het probleem opeens ontstaan is.

Misschien kan je je netwerk kaart eens op een ander PCI slot doen. Of je kan proberen om de kaart opnieuw te installeren: kaart er uit, drivers verwijderen, opnieuw starten, kaart er in, drivers opnieuw installeren, weer proberen.

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
3 pc's staan op dezelfde router en de mijne is de enige die er last van heeft

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Voldoet jouw pc aan wat ik in mijn topic stel:
[rml][ discussie] netwerkverbinding mogelijk overbelast[/rml] ?

Ik heb het probleem met Chello / E-Tech router sinds ik een nieuwe router heb.

Bij mij hielp het om mijn netwerkkaart op 10Mbit/Half Duplex te zetten, maar wáarom weet ik niet. (daarom dat topic ;) )

Heb je ook de symptomen (als je win xp hebt iig) dat je ziet dat je netwerkkabel wel/niet verbonden is, (hoewel hij dat fysiek constant is) - en kun je de router bereiken in zo'n moment?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
en als je de netwerkkabels eens omdraait (in de poorten). Als het probleem dan nog op jou pc zit, dan ligt het iig niet aan je router en inet

Verwijderd

Topicstarter
the_shadow
\0/ FireFox \0/

heb het al met verschillende kaartjes geprobeerd in verschillende sloten en zelf een USB kaartje het probleem bleef.

Het gaat ook niet om de pakketjes die naar buiten toe gaan, het gaat erom dat het tussen mijn computer en de router al fout gaat

Antwoord van 10.0.0.2: bytes=32 tijd=1 ms TTL=63
Time-out bij opdracht.

dit is dus het probleem als ik mijn router ping

• Tagga
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-10-2022

Tagga

Iets Willen, Is Een Ruilproces

het enige wat ik kan bedenken (wat ik een paar ben tegen gekomen) is dat het aan de combinatie van je modem/router en je moederbord ligt. Kan maanden goed gaan, maar daarna mag je het zelf doen.

Bijvoorbeeld de ADSL ericson (grijs/witte modem) werkt niet goed samen met een moederbord met een SYS chipset. Nieuwe drivers helpen meestal niet en de fatale combinatie geeft alleen maar ellende 8)7 . nieuw moederbord of modem is de enige oplossing.

Dus kijk eens op je mobo en modem website voor deze fatale combi's.

Succes.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

Heb je je netwerk kabel al eens gechecked? Wanneer deze brak/te lang/ gestoord wordt kun je dit soort dingen ook prima krijgen.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:28
xened schreef op 08 mei 2004 @ 19:22:
het enige wat ik kan bedenken (wat ik een paar ben tegen gekomen) is dat het aan de combinatie van je modem/router en je moederbord ligt. Kan maanden goed gaan, maar daarna mag je het zelf doen.

Bijvoorbeeld de ADSL ericson (grijs/witte modem) werkt niet goed samen met een moederbord met een SYS chipset. Nieuwe drivers helpen meestal niet en de fatale combinatie geeft alleen maar ellende 8)7 . nieuw moederbord of modem is de enige oplossing.

Dus kijk eens op je mobo en modem website voor deze fatale combi's.

Succes.
Wel gaaf een SYS chipset, ben benieuwd wat die allemaal heeft :9
(moet dus Sis zijn)

Ik zou ook eerder denken aan een router instelling?

Verwijderd

Topicstarter
aan de netwerkkabel ligt het ook niet aangezien ik met een draadloos kaartje hetzelfde had, ook staan alle instellingen goed in de router en pc

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 17:38
Ik had precies hetzelfde probleem en dat kwam doordat er een birus opzat die alleen één of andere vage online virusscan kon vinden maar niet verwijderen. Na schone XP erop gezet te hebben werkte hij weer perfect ;)

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

franssie

Save the albatross

Heb je het al eens geprobeerd met een ander OS? Zo kan je bijvoorbeeld knoppix (of een andere live linux distro) starten vanaf CD .. Kan je gelijk nagaan of het een windows of een hardware probleem is en kan je gerichter zoeken.

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welke router heb je? ik he wel eens ooit van routers gehoord die niet helemaal goed werkten als alle poorten bezet waren. Omschrvijving komt namelijk best bekend voor.

Enne...een topictitel als "vaagste probleem ooit" is wel heel erg basic. Daarnaast dekt het de lading niet....voor jou misschien wel, maar ik heb wel ooit vagere problemen gezien ;)
Vraag ff een titelfix aan (knopje Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif, zie bovenaan de pagina) :)

[ Voor 4% gewijzigd door The Eagle op 08-05-2004 19:43 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een E-Tech router 4ports met de laatste firmware

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

inderdaad best vaag
moederbord met een SYS chipset
doordat er een birus op zat
maar serieus.. als je in safemode start met netwerk ondersteuning werkt het dan langer?

En geef eens aan welk merk netwerkkaart je hebt en welk merk router.

[ Voor 17% gewijzigd door SED op 08-05-2004 19:56 ]

Copyright and left by SED...

Pagina: 1