[Probleem] "Time-outs" tijdens spelen van spellen

Pagina: 1
Acties:

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Hallo,

sinds kort heb ik een probleem met de computer van mijn broertje, tenminste zijn probleem ik mag het oplossen. Het probleem is als volgt:

Tijdens het spelen van spellen, waarbij ik het gezien heb is warcraft 3, krijgt hij na een tijdje time-outs, dwz het beeld en geluid staat gewoon stil. Dit kan soms wel een minuut duren. Daarna gaat ie even verder en krijgt ie weer zo'n "time-out". Niet gezond dus. Ik sluit WC3 dus af en start internet explorer op. En weer zo'n time out! Nu dus gewoon in windows zonder een ander proces op de achtergrond.

Ik heb vandeweek Windows XP er opnieuw op gezet, dacht dat dat het probleem misschien zou verhelpen, niet dus. Alle updates staan erop ( behalve SP1 ). Op het moment scan ik voor eventuele virussen maar die zullen er ook wel nie tzijn aangezien NAV2k4 altijd erop heeft gedraaid en wekelijks zijn scan heeft gedaan + update. Andere drivers voor videokaart heb ik ook geprobeert en ook dat mocht het probleem niet verhelpen.

De specificaties:

AMD Athlon ThunderBird 1400MHz ( liep altijd op 1533 maar ook dit heb ik terug gezet naar 1400 om te zien of dat eventueel het probleem verhielp ).
Epox 8KHA+ Moederboard
256MB DDR PC2100
40gig Maxtor D740X
GeForce 4 Ti4200 64MB
De rest is volgens mij niet van belang.

Ik heb echt werkelijk geen enkel idee waar ik naar moet kijken, misschien dat jullie mij verder kunnen helpen.

Alvast bedankt!

fotoblog

Verwijderd

Een kleine kans, maar zeker het proberen waard: fout in je memory, even badram draaien dus
En misschien een hitte probleem, even kijken met Motherboard Monitor oid

• ViolatoR
Probleem is verholpen ( so it seems ). Geheugen had 2 foutjes volgens memtest dus ff wat uit mijn comp in de zijne gedaan en tot nu toe nog geen problemen :s.

Lol NerdoNielso, was net berichtje typen :)

[ Voor 13% gewijzigd door ViolatoR op 09-05-2004 15:07 ]

fotoblog

Verwijderd

ViolatoR schreef op 09 mei 2004 @ 15:07:
Probleem is verholpen ( so it seems ). Geheugen had 2 foutjes volgens memtest dus ff wat uit mijn comp in de zijne gedaan en tot nu toe nog geen problemen :s.

Lol NerdoNielso, was net berichtje typen :)
telepatische verbinding ;)

• ViolatoR
denk't :) hehe

Jammer dat geheugen op het moment weer ff zo duur is :| ff wachten dus :)

fotoblog

• ViolatoR
PRobleem is terug :(

fotoblog

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Check eens watvoor processen er op de achtergrond draaien (en schakel ze een voor een uit om te kijken of dat het probleem is).

• ViolatoR
Ja heb ik net gedaan maar ik zag er eigenlijk niets raars bij staan, behalve dingen als internet explorer die af en toe wat meer gebruiken. ( lees 4-6% )

Verder is het wel zo dat wanneer zo'n time out is er een piek naar 99% is in die grafiek, maar zie geen proces die dat gebruikt.

fotoblog

Verwijderd

ViolatoR schreef op 09 mei 2004 @ 18:04:
Ja heb ik net gedaan maar ik zag er eigenlijk niets raars bij staan, behalve dingen als internet explorer die af en toe wat meer gebruiken. ( lees 4-6% )

Verder is het wel zo dat wanneer zo'n time out is er een piek naar 99% is in die grafiek, maar zie geen proces die dat gebruikt.
het verhaal komt mij trouwens best wel bekend voor, heb een tijd geleden hetzelfde gehad met een P2, 400MHz systeempje. Ik heb toen nooit het probleem kunnen achterhalen (dacht altijd dat het de processor was - computer had een slechte fan + koelblokje). Heb toen een nieuw moederbord + processortje gekocht, maar nog niet werkende gekregen... ;) (niet echt tijd gehad enzo)

• ViolatoR
Het probleem is inmiddels alweer verholpen, ben beetje laat met posten :) Maar bleek dus de netwerk kaart te zijn ( HUH!? ) :P

Heb de oude vervangen met een Realtek ( bleh ) en nu werkt ie wel gewoon goed, heel apart. Was ook vaag ding hoor die andere netwerk kaart.

fotoblog

Pagina: 1