goed, laat ik er dan ook nog iets over zeggen
Mijns inziens ligt de ware schuld nog altijd bij microsoft dat onveilige software aanbied en niet bij de 18 jarigen of zelfs nog jonger die het zoveelste lek in het besturingsysteem van microsoft benutten. MS is de rechtspersoon met de kennis en ervaring hier, de wet zegt dat deze dan haar verantwoordelijkheid moet nemen. Dat doet MS niet.
* De software is pas onveilig _nadat_ er een lek 'benut' word, imo is dat geen benutten maar misbruiken, een behoorlijk verschil.
- wmb is dit een flamend stukje.[i]
benutten is het ook. Of dat nu misbruiken is of niet, het blijft een feit dat de viruschrijver het lek benut teneinde zijn doel te bereiken. Gebruiken of misbruiken had ook gekund. Ik koos voor benutten. Dat vind ik niet flamerig.
Het is goedkoper voor MS om de CIA en FBI in te zetten en een klopjacht te openen op elke virusschrijver dan om goede veilige software te schrijven. Nu is het een 18 jarige, laatst was het een 13 jarige.
[/i]* Er word een klopjacht ingezet om de directe dader (de misbruiker) die grote economische schade aanricht, op te pakken, er word niet specifiek gejaagd op 13 of 18 jarigen.
- imho wederom een flamende toonzetting.
Het is in dit geval - en dat is niet de eerste keer - een tiener waar Microsoft de CIA en de FBI op af stuurt. Waarom is dit trouwens flamerig??? Ik sommeer gewoon een paar feiten. Als dat flame is, is blijkbaar de actie die MS voert flamerig, niet zozeer mijn woordkeuze. Niet mijn schuld dus dat de feiten flamerig zijn.
Mijns inziens sta ik dus nog op +1 in dit deel van de post. Ik geef stellingen die flamerig geinterpreteerd kunnen worden als je er naar op zoek bent, maar ik zal ze ook onderbouwen.
Als je als bedrijf software aanbied aan mensen zonder kennis van beveiliging moet je mijns inziens een veilig-by-default systeem verkopen. MS doet het omgekeerde: de klant heeft toch geen kennis, dus biedt het een onveilig-by-default systeem aan, met tal van features. Reden: drempel zo laag mogelijk houden want stel je voor dat de monopolist een % macht verliest.
[/i]* Onnuttige toevoeging om het weer over monopolist en macht te hebben, maar verder een inzichtvolle redenatie.[i]
De toevoeging is een redenering die terugslaat op de marktstrategie van de monopolist. Het is niet flamerig dus hier verdien ik punten en kom ik volgens jouw redenering op z'n minst op +2 in dit deel van de post.
Windows is vatbaar voor miljoenen virussen! Wellicht nog meer! Voor MacOS, voor Debian, voor OpenBSD, voor BeOS, en voor al die andere besturingssytemen is dat niet het geval: die zijn wel veilig by-default. En dat terwijl die het eigenlijk minder zouden hoeven te zijn omdat die niet de consument met de minste kennis als doelgroep hebben. M.u.v. de mac wellicht.
[/i]* Ja en?
- Inzichtvol, maar wel offtopic.
Nee, dit is dit niet offtopic. Het gaat over de specifieke consumentenbelangen van windowgebruikers als extra onderbouwing waarom MS meer moeite zou moeten steken in beveiliging en er dus mijns inziens zelfs sprake is van nalatigheid van MS. Daaruit voortvloeiend zal ik de stelling deponeren dat MS onverantwoordelijk is.
Je vind het inzichtvol, het is ontopic, dus ik concludeer dat ik nu op +3 zit in dit deel van de post.
Microsoft is onvolwassen en onverantwoordelijk. Daar zit het probleem van de virusverspreiding.
[/i]* Wmb een te gekleurde mening.
- Weliswaar onderbouwd met bovenstaande, maar een flame onderbouwen met een andere flame, blijft voor mij een flame.[i]
Je geeft hiermee zelf aan dat bovenstaande toch echt ontopic was. Maar nu stel je dat bovenstaande wel een flame was? Hierboven had je het nog over inzichtvol met een flamerige toon. Dat is iets anders. Hier vind ik je redenering dus tegenstijdig en ik vraag me ook af wat het er toe doet dat mijn mening gekleurd is. Geen punten erbij wellicht, maar ook zeker geen punten aftrek gezien het een stelling betreft die met volgens jou eigen woorden inzichtvolle argumenten is onderbouwd.
Misschien dat deze reactie troll wordt omdat sommigen moderators de MS-way graag volgen en liever al censurerend meedoen aan symptoon-bestrijding dan de koe bij de horens te pakken en een bijdrage leveren aan minder virusvatbaardere software zoals oss-devvers niet bij uitzondering wel doen.
[/i]* Ok, de ervaring leert dat veel van je reacties met troll worden gemodereerd, maar waarom je dat nu op voorhand al aan wilt geven

.
en moeten de moderators een bijdrage leveren aan minder virusvatbare software?
- waar hebben we het over? offtopic op z'n best

. [i]
inderdaad een offtopic alinea die ik weg had mogen laten. Je conclusie daaruit is wel geinig trouwens

Ik bedoelde uiteraard dat moderators die zich schuldig maken aan cencuur zich liever nuttig mogen maken. Een klein verschil in abstractie... Mijns inziens verlies ik geen punten, dat zou flauw zijn, maar win ik er ook geen met deze alinea.
Anyways,.. * Flipz vindt dat mensen meer kritisch moeten kijken naar de foute politiek van MS, dat heeft meer zin dan de klopjacht te openen op elk kind dat een virus schrijft.[/i]
* Het is jouw persoonlijke mening dat MS foute politiek bedrijft (die weliswaar door een hoop mensen word gedeeld), en in dit kader verder niet van belang. _Als_ het 'slechts' kinderen zijn die de virussen schrijven, dan nog is de schade enorm en moet de veroorzaker opgepakt worden.
- MS van klopjacht op kinderen beschuldigen is wederom flamen.
Het is mijn eindstelling. HOEZO NIET VAN BELANG? Omdat het te stellig is? Sorry, maar dat is nu gewoon mijn mening hoor. Een eindconclusie is vrijwel altijd stellig, dus geen flame. Ik heb het net onderbouwd met volgens jou inzichtvolle argumenten.
Als ik het niet onderbouwd had, en als je het uit het verband van de post trekt, is het inderdaad een flame
maar nogmaals: Dat is het dus niet. Je heb jezelf schuldig gemaakt aan het volledig ontrafelen van een post om flamepunten te zoeken.
Alles bij elkaar genomen zie ik overwegend voornamelijk een lap suggestieve tekst.
No points by me . . .
Ik heb je redenering gevolgd en kom op +3 uit. Graag hoor ik van je waar ik 4 punten laat liggen ondanks volgens jou eigen woorden inzichtvolle argumenten. Vanwege het zeer subjectieve 'flamerige toon'?
Flamerig is wat eigenlijk? Flamebait is het uitlokken van een flamewar. Een flamewar kenmerkt zich door schelden, op de man spelen, en een wellus-nietus karakter, discussie zonder argumenten, etc.. Een redenering volgens het inductie-deductie principe, wat ik eigenlijk constant doe, kan dat uberhaupt flamerig zijn? Lijk me van niet, daarvoor is het te inhoudelijk. Het flamerige slaat dus op de korte stellingen die ik deponeer, en die ik altijd zo goed en zo kwaad als dat het me lukt te verwoorden onderbouw. Onzin natuurlijk dat dat een echte flame is. "flamerig" valt wat mij betreft in zo'n geval onder dezelfde noemer als als de "verborgen troll"-retoriek.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 10-05-2004 22:52
]