Toon posts:

[WINXP] Boot perfect, maar kan geen enkel bestand meer opene

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit probleem zag er onschuldig uit , maar na enkele uren prutsen sta ik nog steeds geen stap verder...

Probleemomschrijving:
Windows XP Professional boot perfect zonder foutmeldingen.
Daarna loopt het echter mis , enkele programma's werken vlekkeloos ( Word, IE, Outlook ) , maar het merendeel van de andere shortcuts uit het Start Menu geven de volgende foutmelding : "Windows kan het bestand c:\Windows\system32\obcdad32.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop start en daarna Zoeken."
Ik heb nadien ook geprobeerd om via explorer de bestanden op te sporen ( ze staan dus nog op de schijf ), maar als ik ze dan aanklik krijg ik dezelfde foutmelding.

Genomen maatregelen:
- System recovery ( teruggezet naar enkele dagen geleden, aangezien het probleem toen nog niet voorkwam )
- Defragmenteren van de harde schijf
- Aanmaken van een nieuwe user

Geen van deze maatregelen leek iets te veranderen, ik probeerde ook , zoals in een andere post stond, hijack this te downloaden maar die .exe wil hij eveneens launchen.

Hoop dat iemand me kan helpen, ik moest normaal gisterenavond een gequoteerd oefening in VB doormailen en dankzij deze bug is dit nog steeds niet gebeurd :(

Dank bij voorbaat
Jrown

Verwijderd

Ik denk dat je het wel kan vergeten, dit klinkt als een virus. Heb je een up-to-date virusscanner al een keertje laten draaien?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dit lijkt op een Mal / Spyware probleem; dus gaat deze preventief naar BV :)

Lees meteen dit even door:

[rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]

WOS > BV

[ Voor 36% gewijzigd door Spider.007 op 08-05-2004 18:35 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, allemaal goed en wel...

Norton antivirus krijg ik opgestart en zoals ik hierboven als schreef, gedownloadde files kan ik ook niet openen :/

Verwijderd

Klinkt alsof een virus is verwijderd zonder regkeys te restoren.

Run clrav eens..
ftp://ftp.avp.ru/utils/clrav/clrav.zip
Voor het geval je geen zip kan openen
http://members.home.nl/kav/clrav.com

Verwijderd

Topicstarter
Thx !

geraakte uiteindelijk ook niet meer in IE ,
heb toen dit gelezen op een andere computer en ook gedaan, en guess what , het werkt e !!!!

Verwijderd

Vergeet niet je systeem grondig na te lopen..
Dit moet veroorzaakt zijn door malware, gezien het feit dat je systemrestore aanstond/aanstaat kan hij daar nog inzitten.
Pagina: 1