Ik moet voor database server een veilige en snelle SCSI setup kiezen.
Voor het OS:
1 x HDD + 1 x HDD = mirror
Voor de database:
6 x HDD + 6 x HDD = mirror
Op de controller A zitten 2 kanalen.
Enkele vragen over de database HDD's:
Optie 1.
Moeten de HDD's worden aangesloten op Controller A kanaal 1 in volgorde 1 1 2 2 3 3 en vervolgens op het 2e kanaal 4 4 5 5 6 6
Optie 2.
Moeten de HDD's worden aangesloten op Controller A kanaal 1 in volgorde 1 2 3 4 5 6 en vervolgens op het 2e kanaal 1 2 3 4 5 6
Optie 3.
Of is het nog beter voor de snelheid (natuurlijk altijd beter voor redundancy) een Controller B erbij te zetten en dan mirroren van Controller A HDD 1 naar Controller B HDD 1, Controller A HDD 2 naar Controller B HDD 2, etc
Optie 4.
Of gaat bij een extra Controller B optie 2 weer op
Hoop dat het duidelijk is en voor de duidelijkheid; geld is niet het probleem bij mijn klant maar snelheid (read + write) en striping, etc is geen optie denk ik (te veel HDD's) maar ik sta voor alles open.
Voor het OS:
1 x HDD + 1 x HDD = mirror
Voor de database:
6 x HDD + 6 x HDD = mirror
Op de controller A zitten 2 kanalen.
Enkele vragen over de database HDD's:
Optie 1.
Moeten de HDD's worden aangesloten op Controller A kanaal 1 in volgorde 1 1 2 2 3 3 en vervolgens op het 2e kanaal 4 4 5 5 6 6
Optie 2.
Moeten de HDD's worden aangesloten op Controller A kanaal 1 in volgorde 1 2 3 4 5 6 en vervolgens op het 2e kanaal 1 2 3 4 5 6
Optie 3.
Of is het nog beter voor de snelheid (natuurlijk altijd beter voor redundancy) een Controller B erbij te zetten en dan mirroren van Controller A HDD 1 naar Controller B HDD 1, Controller A HDD 2 naar Controller B HDD 2, etc
Optie 4.
Of gaat bij een extra Controller B optie 2 weer op
Hoop dat het duidelijk is en voor de duidelijkheid; geld is niet het probleem bij mijn klant maar snelheid (read + write) en striping, etc is geen optie denk ik (te veel HDD's) maar ik sta voor alles open.
[ Voor 5% gewijzigd door ajhvdb op 08-05-2004 18:29 ]
Een vraag op het forum - is vragen aan mensen die al gezocht hebben - dus sneller en beter dan google