Toon posts:

PC hangt met luide pieptoon in games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel vrij veel games, maar ik merk bij sommige games regelmatig een onuitstaanbaar probleem. Het spel in kwestie is Splinter Cell: Pandora Tomorrow. Maar ook Legacy of Kain: Defiance heeft het erg vaak. Games als Deus Ex 2 heb ik uitgespeeld zonder deze crash. Het gebeurt op willekeurige momenten. Althans, zo lijkt het, ik zie geen regelmaat. Soms speel ik een uur en opeens hangt het. Totaal, geen beweging in te krijgen. Ik hoor dan een vrij hoge constante 'beep' uit mijn speakers, een beetje als 'tuuuuuuuuuu'. Ik heb werkelijk geen idee waar ik dit moet zoeken, behalve in het feit dat het door mijn geluidskaart komt.

Ik heb een AMD XP2100+, MSI K7N2 Delta-ILSR, 512MB DDR333 van Samsung, een Club3D R9800pro, een Audigy II ZS (net nieuw, probleem was hier voor ook al met mijn Live! Player 1024) en verder geen abnormaliteiten.

Is er iemand die me kan helpen want ik neig naar het uit het raam tossen van het zooitje.

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 15:35

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Mijn eerste ingeving is de de boel een beetje te warm wordt daar binnen en er daarom een alarmsignaal ter gehore wordt gebracht.

Dus ff je temps checken, al gedaan?

Kan natuurlijk ook wat anders zijn.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik allemaal al gedaan ja, en het probleem is weg als ik mijn Audigy verwijder. Er is dus een conflict, denk ik, maar de remedie is me nog niet te binnen geschoten, helaas.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer je geluidskaart eens in een ander PCI-slot. Zo vindt Windows soms meer mogelijkheden van je kaart dan als je hem in een ander PCI-slot hebt. Het valt te proberen.

Verwijderd

Dit ken ik wel, dit heb ik ook vaak gehad.

Het komt waarschijnlijk door een fout met amd processors i.c.m. agp, volgens mij zeker niet door je geluidskaart.

Bij mij werkte deze fix perfect:
Microsoft, ditzelfde staat ook bij AMD

Dit ken ik niet, maar staat ook op de microsoft site:

Als het niet werkt zou ik even al je hardware drivers updaten, vooral moederbord en videokaart.

Windows Update draaien kan misschien ook helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 12:52 ]

Verwijderd

Hij mag dan wel piepen maar verder is de relatie met AV ver te zoeken ;)

>>Overige Hardware

Verwijderd

Topicstarter
[ Ik vind van niet, maar goed :> Ik vond dit nou net wel een geluidsissue omdat ik geconcludeerd had dat het in mijn geluidskaart zat. En ik quote: "Audio, Video & HiFi Forum - Dwarsliggende Live!1024?" en dat is ongeveer het geval. Maar goed. ]

Ik zal die fix proberen. Ik heb dit al elders gepost, maar ik zal het even herhalen: ik heb alles, maar dan ook alles up-to-date. Video, geluid, bios, alles. Ander PCI-slot helpt ook niet. Die onder m'n AGP-slot is de enige die ik niet geprobeerd heb, maar dat is ook klote want dan krijgt mn Radeon-fan geen lucht. Anyway, die fix klinkt goed en ik hóóp dat dat het is, want anders weet ik het ook niet zo erg meer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2004 09:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fixes helpen ook geen meter :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2004 19:25 ]

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

(jarig!)
ik heb hetzelfdde wel eens met mn audigy 1.
Maar dan niet tijdens het spelen van games of zo, maar als ik er n stekkertje bijprik/uithaal,
zoals microfoon of jacksplitter terwijl die bak aan staat. Gegarandeerd dat ie dan gaat hangen bij mij.
Randaarde probleem denk ik. ik heb m namelijk niet geaard. (zoek er nog n oplossing voor)

Is je pc wel geaard?

edit:
Ik heb n p4 3.00 ghz met fx5900xt overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door bratos op 12-05-2004 01:55 . Reden: xtra info ]

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Topicstarter
Wat is aarden in deze? Het stopcontact of echt een draadje van de kast naar het aardoppervlak? Want ik heb net een nieuwe Thermaltake-kast en het probleem is exact hetzelfde.
Pagina: 1