javascript uitvoeren vanaf commandline?

Pagina: 1
Acties:

• idef1x
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:03
Hallo,

Weet iemand of er een commandline javascript uitvoerder is?
Ik wil namelijk de uitvoer van een website met javascript uitgerust kunnen verwerken.
De .js files kan ik met wget wel binnenhalen, maar hoe voer je die vanaf de commandline uit?
Ik wil namelijk proberen om statistics gegevens uit mijn wireless linksys bridge (WET54G) te krijgen en in rrdtool/mrtg zetten. De bridge heeft een eigen webservertje
die deze gegevens weergeeft dmv een javascript pagina.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:33

André

Analytics dude

De js zul je toch samen met de html moeten uitvoeren en hiervoor ben je een browser nodig. Een textbrowser kan geen js aan.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 17:31
Hmm als de statistieken die de webserver van je AP genereerd, gewoon weergegeven worden in getallen. Dan kun je toch een shell/perl scriptje maken wat die webpagina geregeld ophaald (cronjob) ... parsed ... en vervolgens de gegevens in rrd stopt ?

[ Voor 6% gewijzigd door gekkie op 08-05-2004 18:08 ]

Verwijderd

heeft dat ding geen SNMP? anders idd zoals gekkie het zegt.

• idef1x
gekkie schreef op 08 mei 2004 @ 18:06:
Hmm als de statistieken die de webserver van je AP genereerd, gewoon weergegeven worden in getallen. Dan kun je toch een shell/perl scriptje maken wat die webpagina geregeld ophaald (cronjob) ... parsed ... en vervolgens de gegevens in rrd stopt ?
Dat hoopte ik in 1e instantie ook, maar om die getallen zichtbaar te krijgen moet dat javascript wel uitgevoerd worden. En zoals Andre al aangeeft heb je daar dus een browser voor nodig. Een textbased javascript snappende browser heb ik nog niet kunnen vinden helaas....

• idef1x
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:11:
heeft dat ding geen SNMP? anders idd zoals gekkie het zegt.
Nope...geen snmp jammer genoeg :( de accesspoint wel :)

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-05 17:31
en wat uhmmm doet dat javascriptje dan allemaal voor spannends ?

Kan me niet voorstellen dat daar echt belangrijke dingen in gebeuren namelijk ...

• idef1x
Niet echt spannend nee. In 1 .js file staat wat data in binaire vorm en met een ander .js (het eigenlijke script) lepelt die het eruit . Dat laatste script wordt dus via die webpagina uitgevoerd en in je browser getoond...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc...

Javascipt hoort bij de buren van Webdesign & Graphics.

>> WG

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• idef1x
gorgi_19 schreef op 08 mei 2004 @ 23:10:
P&W FAQ - HTML / javascript /css, etc...

Javascipt hoort bij de buren van Webdesign & Graphics.

>> WG
Ben ik dan echt zo kippig :? In de link die je aanhaalt staat toch echt : "Topics die betrekking hebben op clientsided scripting e.d. horen in Webdesign & Graphics."

Bij mij staat bovenin deze topiclijst "GoT > Webdesign & Graphics > javascript uitvoeren vanaf commandline?"

Dus zou zeggen dat ik hier goed zit :?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:00

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

idef1x schreef op 08 mei 2004 @ 23:31:
Bij mij staat bovenin deze topiclijst "GoT > Webdesign & Graphics > javascript uitvoeren vanaf commandline?"
offtopic:
Hij stond in Programming en Webscripting. Ik heb hem een schopje gegeven naar Webdesign & Graphics. Nu staat hij dus goed. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• idef1x
gorgi_19 schreef op 08 mei 2004 @ 23:46:
[...]

offtopic:
Hij stond in Programming en Webscripting. Ik heb hem een schopje gegeven naar Webdesign & Graphics. Nu staat hij dus goed. :)
Aha ik dacht al dat ik gek werd....Dank voor de terechtwijzing...zal de volgende keer beter opletten waar ik het post.
Pagina: 1