Toon posts:

[ATI9500]Aan het dood gaan?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ongeveer ruim 1 1/4 jaar een AtTI9500 en nadat ik een softmod wilde doen is mijn videokaart soms raar gaan doen. Al heb ik de softmod ongedaan gemaakt(doordat een schaakborden patroon kwam) eens in de zoveel tijd gaat hij raar doen.
Het raar doen: Zijn vage strepen geven. Soms met rare tekens. Ook bij eht starten allemaal $ tekens en andere getallen 8)7 . Heb allerlei catalyst drivers gebruikt allemaal komt het eens in de zoveel tijd. Alleen nu begint eht erger te worden! Hij wilde helemaal niet meer normaal doen na een reboot etc. Dus heb hem 1 dag eruit gehaald doe hem er net in, en het ongelooflijke: hij doet het weer goed. Na 3 minuten deze op hetzelfde scherm te hebben gehouden zag ik even vage strepen weer komen, maar door op IE aan te klikken ging alles weer weg. Ik heb een Zalman cooling erop (H....nog wat :X ) en hij wordt zeker niet te heet want hij doet het soms uren en dan in ene niet meer :'( !

Weet misschien iemand wat er aan de hand is? Zelf denk ik dat me kaart langzaam aan het aftakelen is, en dat geheugen de boosdoener is (mede doordat dit geheugen echt voor geen kont klokt, paar mhz erboven dan al strepen/rare beeldjes in 3dmark).

Specs:
AMD DURON 1400 (tijdelijk vervangend van mijn al dode barton mobile :'( )
256ddr Infinion made in USA
Abit NF7-S (zelfde gebeurde op een Albatron KT600)
Q-tec 550watt voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:30
Underclock je geheugen is een keer kijken wat hij dan doet......
Maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat het kaartje aan het doodgaan is :/ .

Ach jah net op tijd want de ati radeon x800 is straks in de schappen ;).

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dark Master schreef op 08 mei 2004 @ 18:24:
Underclock je geheugen is een keer kijken wat hij dan doet......
Maar ik denk dat je wel gelijk hebt dat het kaartje aan het doodgaan is :/ .

Ach jah net op tijd want de ati radeon x800 is straks in de schappen ;).
Nu doet mijn VGA kaart het dus al een aantal uur weer top en ook al bench ik etc. geen problemen :?

ATI x800 hele leuke kaart, maar net als zijn concurrent (nvidia) te duur, wil niet meer zoals ik voor mijn andere videokaart (GF4 ti4600) te veel betalen. Maar de 9800pro's zullen nog wel iets zakken kwa prijs, al heb je ze al voor minder dan 200euro :) .

Maar misschien kent iemand toch wel het probleem wat ik ook heb gehad (anders deze ATI als hij weer snel begint te mekkeren aan mijn sleutehanger (de core :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update: Hij doet weer erg raar :'( . Ik wordt helemaal gek! Ik denk dat hij gewoon echt langzamerhand gaar wordt; en moet dus even kijken wat ik nu ga kopen of hebben mensen nog creatieve ideeen :*) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:17

UTM

Probeer weer eens de softmod, mischien levert het wat op :). Verder, kan je mischien de kaart in een andere computer testen? Zo sluit je tenminste uit dat het idd aan de kaart ligt. Verder, wat doet een verse install van drivers (oudere of nieuwere)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 08 mei 2004 @ 19:32:
Probeer weer eens de softmod, mischien levert het wat op :). Verder, kan je mischien de kaart in een andere computer testen? Zo sluit je tenminste uit dat het idd aan de kaart ligt. Verder, wat doet een verse install van drivers (oudere of nieuwere)?
Ik heb de softmod ook nog wel een keer uitgevoerd: schaakborden patroon :o . In dit systeem werkt de TNT2 wel goed en het lijkt em dus zeer zeker de videokaart! Ik heb het geheugen en de core naar beneden geklokt maar hetzelfde probleem blijft nu!
Dit was ooit nadat ik wist dat de softmod het niet meer deed, toen gebeurde een raar scherm. (sorry voopr de grote :X )

http://www.toffe-ellende.nl/kut%20beeld%20van%209700.PNG

En nu kreeg ik dit net (hopelijk te zien...zie haast niks nu op de pc :'( )

http://www.toffe-ellende.nl/kutbeeld.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Goed, wat je kan proberen is een aantal fan's boven/onder je kaart te hangen. Nu sluit je uit dat het geen warmte probleem is. Qua voeding is er niks aan, zwaar genoeg imo. Mischien kun je toch even met een andere voeding je kaart testen?

Zet anders gewoon even een url neer voor je plaatjes, dus zonder de [img]. Als je wel gewoon de plaatjes hier wilt hebben staan kan je mischien: [img=w,h,1]url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding[/img] gebruiken voor een wat kleiner plaatje (die in layout past) en waar je op kan klikken zodat die naar volledige grote gaat)

[ Voor 56% gewijzigd door UTM op 08-05-2004 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 08 mei 2004 @ 19:43:

Zet anders gewoon even een url neer voor je plaatjes, dus zonder de [img]. Als je wel gewoon de plaatjes hier wilt hebben staan kan je mischien: [[url= url van afbeelding met afmetingen + link naar afbeelding ]afbeelding[/url]] gebruiken voor een wat kleiner plaatje (die in layout past) en waar je op kan klikken zodat die naar volledige grote gaat)
offtopic:
Dat kan ik dus niet, omdat me hele beeld fucked up was hehe 8)7 . Zag alleen de kans om even de platjes up te loaden naar mijn space :)

Andere voeding heeft geen zin. (jammer genoeg) denk dat er toch maar een 9600pro/9800se of ene 9800pro in zit ;) . Verder zijn er haast geen opties...eens in de zoveel tijd(nu dus om een uur ;( gaat hij flippen!

Warmte is geen rpobleem want hij doet het de ene keer 2 uur en de andere keer boot hij al met een slecht beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 20:51:
[...]

offtopic:
Dat kan ik dus niet, omdat me hele beeld fucked up was hehe 8)7 . Zag alleen de kans om even de platjes up te loaden naar mijn space :)

Andere voeding heeft geen zin. (jammer genoeg) denk dat er toch maar een 9600pro/9800se of ene 9800pro in zit ;) . Verder zijn er haast geen opties...eens in de zoveel tijd(nu dus om een uur ;( gaat hij flippen!

Warmte is geen rpobleem want hij doet het de ene keer 2 uur en de andere keer boot hij al met een slecht beeld :)
mmm... tja... je kan eens checken of alles nog goed op de kaart zit en of het fannetje niet aanloopt. ...

There is no place like ::1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 08 mei 2004 @ 20:57:
[...]

mmm... tja... je kan eens checken of alles nog goed op de kaart zit en of het fannetje niet aanloopt. ...
Dit was al toen de originele cooler erop zat. Ook een stel fan's boeit niet ;(

Dit zit er nu op:
Afbeeldingslocatie: http://www.maxpert.nl/images/products/ZM80C-HP3.JPG

Maar hitte is het niet :) weet ik 99,9% zeker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 21:01:
[...]

Dit was al toen de originele cooler erop zat. Ook een stel fan's boeit niet ;(

Dit zit er nu op:
[afbeelding]

Maar hitte is het niet :) weet ik 99,9% zeker :)
Voelt de heatsink warm aan na een paar uur gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
swampy schreef op 08 mei 2004 @ 21:08:
[...]

Voelt de heatsink warm aan na een paar uur gamen?
Redelijk, maar heb het ook al met een FAN gedaan. Ik kan keihard gamen=geen probleem. Maar als ik bijvoorbeeld de volgende dag de pc aanzet kan een probleem zijn (direct van het starten :? )

By the way: RMA moet dat via de winkel of kan dat ook rechtstreeks met ATI? Heb de kassabon niet meer, maar hij is denk ik dus rond de 1 a 1 1/4 jaar oud :/

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06 20:37

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

Denk idd dat je gegeugen niet meer helemaal jofel is....
heb hetzelfde probleem head met een ti4200 van asus..........
terugkerende artifacts.......soms in windows, soms al bij boot al tijdens tonen van escdtabel.
Als het probleem zich tijdens booten l voordoet is het zeker geen driverprobleem en moet je echt in de richting van je hardware gaan zoeken. jammer maar waar soms heb je pech met een rodukt wat je koopt en moet je net na de garantieperiode aan een nieuwe.

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 13:37
Hey dit ken ik

club3d zeker ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renkie schreef op 08 mei 2004 @ 21:38:
Hey dit ken ik

club3d zeker ?
Ja, klopt het is een club3d :X . Point of view eens gehad (geforce2 mx400) en die deed het altijd goed. Denk dat ik maar geen club3d's meer haal. Saphire hoor ik soms problemen mee maar dat zou ook kunnen komen dat redelijk veel mensen die best scherp geprijsde kaarten hebben. Of raden jullie die me iniedergeval al af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 22:23:
[...]

Ja, klopt het is een club3d :X . Point of view eens gehad (geforce2 mx400) en die deed het altijd goed. Denk dat ik maar geen club3d's meer haal. Saphire hoor ik soms problemen mee maar dat zou ook kunnen komen dat redelijk veel mensen die best scherp geprijsde kaarten hebben. Of raden jullie die me iniedergeval al af?
Mijn Club3d 9800 Pro doet het goed ( na het erop zetten van een HP80C ) maar gelijk goed... nee..dat deed hij niet. Moest de koeling vervangen...en nog wat andere dingetjes..maar..hij is nu stabiel en werkt perfect.

Of ik Club3d kan aanraden...niet voor de 10 euro die het zou schelen met "betere" merken...

Nu ja ik kan hoe dan ook de 9800 Pro aan raden voor gamen, is nu heerlijk geprijst, is extreem snel en op lagere resoluties ( alles onder 1600x1200 ) kun je top stunten met FSAA en Aniso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Jah, dit schiet ook niet op :) Nog 1 ding: Controleer de kaart door hem in een andere computer te steken en daarop te gamen. Fout? Kaart kaduuk. Goed? Hardware/software-matig probleem met je computer. Maar ga maar vast je rekening plunderen voor een nieuwe kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 08 mei 2004 @ 23:15:
Jah, dit schiet ook niet op :) Nog 1 ding: Controleer de kaart door hem in een andere computer te steken en daarop te gamen. Fout? Kaart kaduuk. Goed? Hardware/software-matig probleem met je computer. Maar ga maar vast je rekening plunderen voor een nieuwe kaart ;)
Tjah, in een andere pc testen doe ik eigenlijk ook altijd, om er zeker van te zijn....maar ik durf zo te wedden dat als ik hem nu weer in mijn systeem doe dat hij weer een paar dagen werkt dus dat heeft weinig zin :/ .
Weet iemand of je ook direct ATI kan contacten voor RMA? weet alleen de aankoopsdatum niet meer en ook de bon heb ik niet meer, weet alleen de zaak waar ik hem gekocht heb. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 23:41:
[...]

Tjah, in een andere pc testen doe ik eigenlijk ook altijd, om er zeker van te zijn....maar ik durf zo te wedden dat als ik hem nu weer in mijn systeem doe dat hij weer een paar dagen werkt dus dat heeft weinig zin :/ .
Weet iemand of je ook direct ATI kan contacten voor RMA? weet alleen de aankoopsdatum niet meer en ook de bon heb ik niet meer, weet alleen de zaak waar ik hem gekocht heb. ;(
Zonder bon gaat het lastig worden. Mischien kan je ze een mailtje sturen? Of probeer even contact te leggen met de winkel waar je je kaart hebt gekocht, mischien hebben hun het nummer/adres van Ati - RMA ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
w03f schreef op 08 mei 2004 @ 23:44:
[...]

Zonder bon gaat het lastig worden. Mischien kan je ze een mailtje sturen? Of probeer even contact te leggen met de winkel waar je je kaart hebt gekocht, mischien hebben hun het nummer/adres van Ati - RMA ofzo.
Geniaal idee _/-\o_ dacht er zelf net ook aan. Het is maxpert.nl en dat is een goede zaak, misschien kunnen die nog wat voor mij doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Update :)

De winkel heb ik geinformeerd en zij gaan hem opsturen naar club3d :9 en ik hoop dat ik een nieuwe kaart ervoor terug krijg (liefst 9600pro) of een vergoeding :)

*goede zaak dat ze zelfs zonder factuur me wilde helpen (maar ze herkennen me ook ;) koop er een zooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 15:02:
Update :)

De winkel heb ik geinformeerd en zij gaan hem opsturen naar club3d :9 en ik hoop dat ik een nieuwe kaart ervoor terug krijg (liefst 9600pro) of een vergoeding :)

*goede zaak dat ze zelfs zonder factuur me wilde helpen (maar ze herkennen me ook ;) koop er een zooi)
mmm Club3d he..ach ja, mijn 9800 pro is een ook "retournee" van Club3d, de eerste batches schijnen wat probleempjes gehad te hebben en aangezien er niets aan te maken valt....

Pagina: 1