Het probleem: na een file upload in php doe ik een update op de tabel om de juiste bestandsnaam in het veld picture te plaatsen middels onderstaande code:
Er treedt geen SQL error op, maar de code wordt niet uitgevoerd, behalve als ik er die(); op het einde achter plaats. Maar dan gaat mijn code niet verder, dus daar heb ik niets aan. Ook als ik via echo $sql de string weergeef en rechtstreeks op de database uitvoer werkt het ook.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| $newFileName = $uid . "_" . date("YmdHis") . $imgtype; copy ($avatar, $mosConfig_absolute_path."/images/stories/member_id/$newFileName"); @chmod ($mosConfig_absolute_path."/images/stories/member_id/$newFileName", 0777); unlink($avatar); $sql = "UPDATE INTO #__users SET picture='".$newFileName."' WHERE(id=$uid)"; $database->setQuery($sql); if (!$database->query()) { die("SQL error" . $database->stderr(true)); } |
Er treedt geen SQL error op, maar de code wordt niet uitgevoerd, behalve als ik er die(); op het einde achter plaats. Maar dan gaat mijn code niet verder, dus daar heb ik niets aan. Ook als ik via echo $sql de string weergeef en rechtstreeks op de database uitvoer werkt het ook.