[mysql/php] Update na fileupload werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem: na een file upload in php doe ik een update op de tabel om de juiste bestandsnaam in het veld picture te plaatsen middels onderstaande code:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$newFileName = $uid . "_" . date("YmdHis") . $imgtype;
copy ($avatar, $mosConfig_absolute_path."/images/stories/member_id/$newFileName");
@chmod ($mosConfig_absolute_path."/images/stories/member_id/$newFileName", 0777);
unlink($avatar);
$sql = "UPDATE INTO #__users SET picture='".$newFileName."' WHERE(id=$uid)";
$database->setQuery($sql);
if (!$database->query()) {
die("SQL error" . $database->stderr(true));
}

Er treedt geen SQL error op, maar de code wordt niet uitgevoerd, behalve als ik er die(); op het einde achter plaats. Maar dan gaat mijn code niet verder, dus daar heb ik niets aan. Ook als ik via echo $sql de string weergeef en rechtstreeks op de database uitvoer werkt het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Als er geen sql error optreedt missen we een stukje relevante code denk ik. Dus setQuery() en query().

Systeem | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan aan mij liggen, maar ik vind het een rare query.
UPDATE INTO? Moet dat niet UPDATE table tabelnaam zijn?

en WHERE(id=$uid) ? Dat zal wel zoiets als WHERE id = ".$uid." zijn. De ene variabele escape je wel, de andere weer niet. En die tabelnaam... doe eens normaal joh! ;) Kortom: viezigheid = meestal narigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen zin om je allemaal te vertellen wat je fout hebt gedaan, maar ik zou dit maar ff in je kop stampen:

1. Netjes coden, hou vaste richtlijnen aan, zoals jij het er hebt staan zal niemand
er wat van snappen :D

2. Zet overal comments bij ( // voor enkele lines, /* */ voor compleete blokken)
Zodat je het LATER na een paar weken ook nog snapt.

3. Leer de syntax eerst fatsoenlijk, hiervoor kan ik je www.w3schools.com/php
aanraden.

4. Ga geen nieuwe, onvertrouwde manieren gebruiken als het ook op de
vertrouwde oude manier kan. Dit maakt het alleen moeilijk en onduidelijk voor
jezelf.

5. Lees deze manual is GOED en onthoud het ook :)
http://www.phpfreakz.nl/artikelen.php?aid=97&print=1

later toegevoegt:

@chmod ($mosConfig_absolute_path."/images/stories/member_id/$newFileName", 0777);

kan je dat niet beter even met de hand doen, of in de install/readme, omdat het als ik het zo zie een open source, of distributeer ding is, dit mandmatig laten doen?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 23:59 ]