Fout bij openen slave HD

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Wegens enkele problemen moest ik een oude HD gebruiken als Master om date te kunnen overzetten van m'n standaard HD (is nu slave). Pc boot zoals het moet en onder deze computer staan zowel C als D. Nu als ik D probeer te openen (de slave dus) geeft hij de melding
"geen toegang tot D:\
een apparaat dat up het systeem is aangesloten werkt niet"

veronderstel dat ik een instelling moet veranderen, maar wat precies?

Alvast bedankt _/-\o_

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bent er 200% zeker van dat het boeltje in hardwarematig gezin correct is geconfigureerd? Als je twijfelt aan je assemblagekunsten, neem dan een kijkje in de FAQ van dit subforum onder "Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?". Daar staan een aantal richtlijnen :)

Verder is iets meer informatie in de startpost wel gewenst. Zeker hier op GoT, zie ook de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). In dit geval ontbreekt bijvoorbeeld welk OS je draait en of er überhaupt geformateerde partities op de schijf staan, met welk bestandssysteem ze zijn geformatteerd, wat de resultaten zijn van scandisk/chkdsk op de probleemschijf/partitie, etcetera. Ook kan het handig zijn om de staat van de schijf te controleren via Apparaatbeheer (start»run»devmgmt.msc) en Schijfbeheer (start»run»diskmgmt.msc) :)