Tweakable: Kabelinternet van tweakers.net

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 11:55
Cambrium en Tweakers.net introduceren Tweakable
Door Jack Leenders - zaterdag 8 mei 2004 - 15:49 - Bron: Redactie Tweakers.net - Views: 3.513
Vandaag introduceren Cambrium en Tweakers.net BV gezamelijk kabelinternettoegang onder de naam Tweakable. Dit initiatief is het tweede samenwerkingsverband tussen de twee bedrijven, na een succesvolle gemeenschappelijke lancering van TweakDSL, achttien maanden geleden. Het gaat hier om een primeur in internetland. Tweakable biedt als eerste partij in Nederland toegang tot het internet waarbij gebruikgemaakt wordt van het kabelnetwerk van een derde partij. Dit maakt Tweakable het eerste serieuze alternatief voor de huidige kabelinternetprovider in het oosten van het land. Daar is het bovendien een complementair product voor de gebieden waar ADSL niet beschikbaar is en TweakDSL niet kan leveren.

Nog nooit was er een partij die werd toegestaan het gehele kabelnetwerk van een derde partij te gebruiken om kabelinternet aan te bieden. Tweakable zal met 7 pakketten op de markt komen, in snelheid vanaf van 300/64 kbps tot 2400/512kbps. De prijzen varieren van € 19,95 tot € 95,20 per maand. Alle pakketten kenmerken zich door onbeperkte downloadlimieten en e-mailboxen. Daarnaast is het gebruikers toegestaan eigen servers op de kabelinternetverbinding aan te sluiten. Met dit aanbod richt Tweakable zich op de gevorderde gebruiker die gebruik wil maken van de mogelijkheden die het internet biedt.

bron: http://www.tweakers.net
De prijzen/snelheden
Tweakable Lite 300/64 kbps € 23,95 € 19,95 (aktie)
Tweakable Lite++ 600/128 kbps € 27,95
Tweakable Surf 1024/128 kbps € 39,95 € 34,95 (aktie)
Tweakable Square 2048/128 kbps € 44.95
Tweakable ProSurf+ 1200/256 kbps € 53,55
Tweakable ProSquare 2048/256 kbps € 68,43
Tweakable Professional 2400/512 kbps € 95,20 € 89,00 (aktie)

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

Tweakable biedt als eerste partij in Nederland toegang tot het internet waarbij gebruikgemaakt wordt van het kabelnetwerk van een derde partij.
Het lijkt me niet dat dit in heel nederland bruikbaar is.
Om welk coaxnetwerk gaat het hier??

[ Voor 48% gewijzigd door job op 08-05-2004 17:05 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Wat is nou het voordeel van het duurste kabel abbonement ten opzichte van het duurste tweakdsl abbo? Of heeft het meer te maken met beschikbaarheid van ADSL?

Systeem | Strava

Verwijderd

De prijzen zijn nou niet echt super aantrekkelijk, of vergis ik me :? Als je een dikke verbinding wilt hebben kan je goedkoper terecht bij Demon etc. :) 8/1 mbit :9

• sigma01
damster schreef op 08 mei 2004 @ 17:05:
[...]

Het lijkt me niet dat dit in heel nederland bruikbaar is.
Om welk coaxnetwerk gaat het hier??
Het schijnt alleen in het oosten van het land te werken. Misschien essent of upc?

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

sigma01 schreef op 08 mei 2004 @ 17:08:
[...]

Het schijnt alleen in het oosten van het land te werken. Misschien essent of upc?
Het echte oosten heeft Essent (dus @home in handen) :)

• Nanax
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 05-05 10:23

Nanax

Ik ben sjaak niet

het werkt dus ook op het @home netwerk alleen met een beetje (erg) hoge prijzen

• job

job

sigma01 schreef op 08 mei 2004 @ 17:08:
[...]

oosten is essent.
Zou best kunnen. Essent laat ook oprit (internet leverancier van de universiteit) toe op de kabel. De techniek is dus op het essent netwerk al tijden mogelijk.
Eens kijken wat ik ga doen met m'n verbinding als het essent is, en uitbreid naar het noorden.
Alleen de prijs... :(
totaal niet te vergelijken met @home.

[ Voor 7% gewijzigd door job op 08-05-2004 17:11 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
lijkt me redelijk duur zelf.
Tweakable ProSurf+ 1200/256 kbps € 53,55
Ik heb chello classic (nooit problemen mee gehad trouwens) en ik heb voor 49 euro 2500/384. Nu haal ik effectief maar 2100/280 maar dazz nog steeds dik meer dat tweakable.....

Hoe zit het met datalimiet en nieuwsgroepen? Chello groepen zijn sh*t namelijk...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

dat is dan weer een voordeel: fup en nieuwsgroep met 5 dagen retentie

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:17
Laat ze maar een beetje reclame maken in zeeland, daar kunnen ze heeeeeeeeel veel zeelandnet.nl klantjes weg kapen >:)

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

moeten ze daar wel eerst komen en toegelaten worden he

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Hmm, beetje kale site enzo nog....ik kan ook nergens ontdekken waar het wordt aangeboden en waar niet...op mijn postcode iig niet.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:36

Floor-is

5.2

Hup hier ook maar vragen afvangen dan :)

1. Kabel != DSL. De mogelijkheden zijn anders (meerdere aanbieders over hetzelfde kabeltje iemand?) En de upload is schijnbaar verrot moeilijk, dus dat is ook nogal duur.
2. Er worden een aantal extra's aangeboden die @home & UPC niet bieden: Nieuwsserver met 5 dagen retentie bijvoorbeeld. Geen downloadlimieten, 100MB webspace, 3 pop-boxjes en ongelimiteerd aantal forwarders.
3. @Home/UPC hebben letterlijk honderdduizenden gebruikers. Als beginnende partij kan je niet op alle vlakken meeconcurreren. Het goedkoopste abbo is way cheaper dan de concurrentie, maar de duurderen helaas niet...

Bericht hierboven

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

kun je ook ff wat zeggen over de beschikbaarheid dan en in hoeverre die de komende tijd wordt uitgebreid?

Ik ga maandag in principe een nieuwe @home aanschaffen ivm verhuizing, maar ik kan natuurlijk nog ff wachten ;)

Verwijderd

damster schreef op 08 mei 2004 @ 17:10:
[...]

oosten is essent.
Zou best kunnen. Essent laat ook oprit (internet leverancier van de universiteit) toe op de kabel. De techniek is dus op het essent netwerk al tijden mogelijk.
Eens kijken wat ik ga doen met m'n verbinding als het essent is, en uitbreid naar het noorden.
Alleen de prijs... :(
totaal niet te vergelijken met @home.
Die prijzen zijn inderdaad even schrikken.

• Floor-is

Floor-is

5.2

kamstra schreef op 08 mei 2004 @ 17:27:
kun je ook ff wat zeggen over de beschikbaarheid dan en in hoeverre die de komende tijd wordt uitgebreid?

Ik ga maandag in principe een nieuwe @home aanschaffen ivm verhuizing, maar ik kan natuurlijk nog ff wachten ;)
Beschikbaarheid is op dit moment afhankelijk van een niet geheel complete postcode-DB heb ik net gehoord :(

Waar ga je wonen en wat wordt je Postcode+huisnummer? (8411-13 bijvoorbeeld, dan weten we niet gelijk de straat ;)) Dan kan ik wel een balletje opgooien :)

Bericht hierboven

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

laat ik het zo zeggen...het is in Groningen stad...hij geeft nu nog niet beschikbaar aan, maar ik neem aan dat jullie wel enig idee hebben wanneer ook essent in t noorden mee gaat werken?

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

Ik heb nu 2048/1024 voor 55 euro per maand... :w Teakable

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Hahn
  • Laatst online: 16:59
Whuzz schreef op 08 mei 2004 @ 17:54:

Ik heb nu 2048/1024 voor 55 euro per maand... :w Teakable
Ga vooral even ADSL met kabel vergelijken :w

The devil is in the details.

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Toch heeft Whuzz wel een punt, zelfs het veelste dure Chello is spotgoedkoop in vergelijking met Tweakable.

En iedereen gaat er bij voorbaat al vanuit dat er geen datalimieten zijn en dat de newsserver goed is, jahoor moet je vooral doen, niemand die dit abo al heeft dus niemand die 't kan bevestigen. :Z Ik heb het idee dat iedereen alleen vanwege de naam 'Tweak(ers)' die gedeeltelijk als productnaam wordt gebruikt er automatisch vanuit gaat dat het allemaal super is. Nou kijk hoe eens hoe er werd geklaagd in het TweakDSL topic, slechte service, slechte verbinding etc.

Ik kijk eerst wel even een tijdje de kat uit de boom alsvoors bij voorbaat op m'n bek te gaan door blindelings op een TweakX product te vertrouwen.

[ Voor 42% gewijzigd door xabre16v op 08-05-2004 18:10 ]

• Floor-is

Floor-is

5.2

SuperAars: Ik kan het bevestigen :)
Kamstra: ik vrees dat dat DSL wordt..

Bericht hierboven

• sigma01
Floris schreef op 08 mei 2004 @ 18:10:
SuperAars: Ik kan het bevestigen :)
Kamstra: ik vrees dat dat DSL wordt..
Floris, met welke kabelmaatschappij werken jullie samen? En als het een grote jongen is (UPC/Casema/Essent), wordt de samenwerking dan uitgebreid naar andere gebieden.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik mag niets loslaten over welke kabelaar het is, maar je kunt het zelf wel vrij eenvoudig achterhalen ;)
Hint: Wie levert er in Zwolle, Sneek en Maastricht?

Volgens mij wil men bij Cambrium (en T.net ook ongetwijfeld) dolgraag ook in het gebied van 'de andere grote kabelaar' het hele netwerk ontsluiten, maar de kans dat dat gebeurt is toch wel redelijk nihil. Kijkende naar die andere grote kabelaar dan, Zeelandnet en Quicknet zijn voor zover ik weet prijstechnisch niet interessant genoeg, dus nog duurder...

Bericht hierboven

• sigma01
Floris schreef op 08 mei 2004 @ 18:20:
Ik mag niets loslaten over welke kabelaar het is, maar je kunt het zelf wel vrij eenvoudig achterhalen ;)

Volgens mij wil men bij Cambrium (en T.net ook ongetwijfeld) dolgraag ook in het gebied van 'de andere grote kabelaar' het hele netwerk ontsluiten, maar de kans dat dat gebeurt is toch wel redelijk nihil. Kijkende naar die andere grote kabelaar dan, Zeelandnet en Quicknet zijn voor zover ik weet prijstechnisch niet interessant genoeg, dus nog duurder...
Ik weet voldoende >:). De meest ESSENTiële kabelboer van ons land :+ .

[ Voor 6% gewijzigd door sigma01 op 08-05-2004 18:26 ]

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
December schreef op 08 mei 2004 @ 17:55:
[...]
Dat doet de gemiddelde consument dus wel. Die ziet de snelheden en de prijzen, en baseert daarop zijn of haar beslissing.

Blijft dus een select groepje over wat ook nog naar andere zaken kijkt. Lijkt me moeilijk om van te leven als Tweakable zijnde. Maar goed, hier zal van te voren echt wel over nagedacht zijn, anders begint men er niet aan ;)

• newpegasus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

@home basis heeft: 312/64 voor 30 euro
Tweakable lite++ heeft: 600/128 voor 28 euro

met lagere snelheden is @home dus duurder!

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

net even de postcode check gedaan en er kwam een positief antwoord uit...

but ik haal nu gewoon stabiel 348 KBps down en 29 up... voor 47 euro...

Dus komop tweakable die snelheid mag toch wel wat hoger voor dat geld....

Verwijderd

newpegasus schreef op 08 mei 2004 @ 18:30:
@home basis heeft: 312/64 voor 30 euro
Tweakable lite++ heeft: 600/128 voor 28 euro

met lagere snelheden is @home dus duurder!
Dat wel :) . En daar is toch een redelijk grote markt voor, maar doordat ik dacht dat je nog maar een stuk of 100 :? (in plaats van de oude 300 grens) aanvragen moet hebben voordat adsl gereed wordt gemaakt denk ik dat er nog best veel dorpen/steden etc. ook wel snel ADSL krijgen ;) . Dus dan wordt het gewoon kijken naar de functies die je erbij krijgt. Nieuwsgroepen (maak ik geen gebruik van) e-mail, webspace opties etc.

*Ben toch wel blij met mijn Demon 512/256 voor 19,95euro :) (vroeger @home breedband gehad B) )

• Hahn
RobbertC schreef op 08 mei 2004 @ 18:28:
[...]
Dat doet de gemiddelde consument dus wel. Die ziet de snelheden en de prijzen, en baseert daarop zijn of haar beslissing.

Blijft dus een select groepje over wat ook nog naar andere zaken kijkt. Lijkt me moeilijk om van te leven als Tweakable zijnde. Maar goed, hier zal van te voren echt wel over nagedacht zijn, anders begint men er niet aan ;)
Eén van de redenen dat Tweakable in het leven is geroepen is dat kabel niet overal verkrijgbaar is (en ADSL vaak ook niet), hierdoor krijgen mensen alsnog een optie om breedbandinternet te krijgen. En daarom moet je ADSL ook niet gaan vergelijken met dit, want het is niet altijd beide leverbaar :)

Verwijderd

ik begrijp niet waarom ze zulke idioot hoge prijzen vragen voor zulke lage snelheden
wie is nou zo gek dattie 95 euro gaat betalen voor 300kbs DL en 64kb/s up

:S
Ik zou dan nog eerder bij m'n 56k modem blijven

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:21:
ik begrijp niet waarom ze zulke idioot hoge prijzen vragen voor zulke lage snelheden
wie is nou zo gek dattie 95 euro gaat betalen voor 300kbs DL en 64kb/s up

:S
Ik zou dan nog eerder bij m'n 56k modem blijven
Erhm, 95 euro is voor het duurste abbo van 2400/512 hè.

🌞🍃

Verwijderd

??
Dat zeg ik toch?

• newpegasus
  • Laatst online: 05-03 19:50

newpegasus

Hertog

het is 2400kbit Databeest, dat is dus 300kbps. mic_forever heeft het dus wel goed.

[ Voor 4% gewijzigd door newpegasus op 08-05-2004 19:37 ]

• JeroenT
  • Laatst online: 29-04 14:37

JeroenT

hoi!

Hmmz, waarom gaat @home zelf geen 512kbit up aanbieden? :/

• kamerplant
  • Niet online
"300kbs DL en 64kb/s up" komt meer overeen met "Tweakable Lite 300/64 kbps € 23,95". ;)
Maar ik geloof dat bits en Bytes door elkaar worden gehaald. :o

Anyway. Leuke abbo's voor de onderkant van de markt. Veel goedkope abbo's zitten met nare datalimieten en zijn daardoor waardeloos. Dit niet. :)
De snellere zijn enkel aantrekkelijk als er geen alternatief is imo. :P

🌞🍃

Verwijderd

ja, ik had het ff omgerekent naar kb/s ja :D

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 19:39 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Floris schreef op 08 mei 2004 @ 18:20:
in Sneek levert anders @home ook kabelfaciliteiten hoor, mijn collega in Sneek heeft daar @home kabelinternet etc.. dus ja!!!

..::System Specs::..

• Nanax

Nanax

Ik ben sjaak niet

was het nog niet duidelijk dan ik heb het 20 posts geleden al gezegd.

• Hahn
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:39:
ja, ik had het ff omgerekent naar kb/s ja :D
Maak dan ook écht gebruik van hoofdletters, want je zegt nu weer kb/s en dat is toch echt kilobit en niet KiloByte (KB).

Klinkt vast heel mierenneukerig, maar je hebt zelf al gemerkt wat voor verwarring er kan ontstaan ;)

Verwijderd

RobbertC schreef op 08 mei 2004 @ 18:28:
[...]

Wanneer ADSL niet beschikbaar is je zit echt te hikken om nieuwsgroepen dan kán het interessant zijn. Voor de rest....veel te duur. De meeste kabelboeren zijn sowieso al goedkoper, maar wanneer ADSL beschikbaar is, dan houdt het helemaal op. Demon (hogere abo's voornamelijk) / XS4All (lagere abo's) zijn zelfs goedkoper, en dat zijn imho echte kwaliteitsaanbieders...Zelfs TweakDSL kan daar niet tegenaan imho :)

• theezeefje
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Heel cool dat de mogelijkheden er zijn om een tweakable abbo te nemen, maar als ik het ga vergelijken met mijn Casema Mega, verdwijnt het in het niets.

De snelheid/prijsverhouding vind ik persoonlijk niks....
ik betaal nu €69,95 per maand, en dan heb ik 500kbps down, en 70kbps up.

Stuk aantrekkelijker dus :)

maar, ik wil niet dwarsliggen, het initiatief is goed _/-\o_

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 00:43
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:58:
[...]

Wanneer ADSL niet beschikbaar is je zit echt te hikken om nieuwsgroepen dan kán het interessant zijn. Voor de rest....veel te duur. De meeste kabelboeren zijn sowieso al goedkoper, maar wanneer ADSL beschikbaar is, dan houdt het helemaal op. Demon (hogere abo's voornamelijk) / XS4All (lagere abo's) zijn zelfs goedkoper, en dat zijn imho echte kwaliteitsaanbieders...Zelfs TweakDSL kan daar niet tegenaan imho :)
Nou als ik die support groepen van beide providers bekijk valt dat kwaliteit nog al tegen bij hun.
Tweak belooft niets wat ze niet waar kunnen maken en dat doen die andere 2 providers wel.
Het is toch te zot dat je een 8mbit verbinding hebt en dat je niet eens met fullspeed van de news server gebruik mag maken bij demon en xs4all.
De meeste news leecher bij demon hebben er allemaal pay servers bij dus qua abbo geld zijn dus duurder uit.

Just my 2cents :*)

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 00:43
DataBeest schreef op 08 mei 2004 @ 19:28:
[...]

Erhm, 95 euro is voor het duurste abbo van 2400/512 hè.
Klopt en de meesten vergeten ook dat die snelheid die tweakable geeft gegarandeerd is.
Athome doet namelijk het zelfde met haar breedband verbinding, 2500/256.
Dat iedereen daar boven zit is mooi mee genomen.

Ook is men zich er nog niet bewust van dat athome haar abbo's aan het aanpassen is, er komt een sneller variant zoals ook chello die heeft.
Dus die fullspeed die men nu haalt met breedband abbo is straks verleden tijd.

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08

JnX

M@rijn schreef op 08 mei 2004 @ 17:12:
Laat ze maar een beetje reclame maken in zeeland, daar kunnen ze heeeeeeeeel veel zeelandnet.nl klantjes weg kapen >:)
Helaas kunnen wij het dus hier niet krijgen :/
Toch maar overstappen op ADSL dus..

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

NLsandman schreef op 08 mei 2004 @ 20:52:
[...]

Klopt en de meesten vergeten ook dat die snelheid die tweakable geeft gegarandeerd is.
Athome doet namelijk het zelfde met haar breedband verbinding, 2500/256.
Dat iedereen daar boven zit is mooi mee genomen.

Ook is men zich er nog niet bewust van dat athome haar abbo's aan het aanpassen is, er komt een sneller variant zoals ook chello die heeft.
Dus die fullspeed die men nu haalt met breedband abbo is straks verleden tijd.
daar weet je natuurlijk niets van :) Voor hetzelfde geld blijven de breedbanders gewoon gecapped zoals ze nu zijn. Er zal wel enig verschil zitten tussen het huidige breedband abbo en het nieuwe super abbo. Anders is het het nieteens waard om over te stappen :P

En fullspeed? Iedereen is zowat gecapped op de 350 kb/s Ik weet niet wat jij fullspeed noemt , maar die 350 is bij mooi een rechte lijn :) Dus uit mijn verbinding valt iig meer dan dat te halen :P
Het is toch te zot dat je een 8mbit verbinding hebt en dat je niet eens met fullspeed van de news server gebruik mag maken bij demon en xs4all.
En jij denkt dat een server oneindige bandbreedte heeft? Alsof een newsserver dat uberhaupt gaat trekken :z

//Meerdere users met 8 Mbit that is :P Dus 100 users met 8 Mbit for instance en dan nog de 2 Mbit mensen erbij :X No way dat een server met een 1 Gbit lijn dat gaat trekken. :) Zeker niet als er mensen zijn die continu gaan leechen :) Ook met Gbit trunked / 10 Gbit totaal gaat dat volgens mij niet lukken :P

[ Voor 37% gewijzigd door Raku op 08-05-2004 20:59 ]

Raku

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
NLsandman schreef op 08 mei 2004 @ 20:44:
[...]

Nou als ik die support groepen van beide providers bekijk valt dat kwaliteit nog al tegen bij hun.
Tweak belooft niets wat ze niet waar kunnen maken en dat doen die andere 2 providers wel.
De meeste news leecher bij demon hebben er allemaal pay servers bij dus qua abbo geld zijn dus duurder uit.

Just my 2cents :*)
Ken jij een ISP die een gratis nieuwsserver aanbiedt als extra service waar je wel met de volle 8mbps mag leechen met een een redelijke retentie en uptime?

Nee, dacht ik al, ik ook niet.

• Major 7
  • Laatst online: 19-09-2024

Major 7

BOFH!

Ik zie posts voorbij komen met "als er ADSL te krijgen is" of juist niet.
Waarom zou iemand kabel nemen als je ook ADSL kunt krijgen?

Ik heb net even zitten kijken bij chello en @home.
Wel erg weinig info te vinden, met name de uploadsnelheid >:)

Vraag blijft: waarom zou iemand ooit kabel willen???

UNFAQ --- Unfrequently Answered Question

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn nieuwe ISP, XS4All, ook qua nieuwsgroepen. Toegegeven soms heeft newszilla wat kuren maar over het algemeen kan ik er veel vinden (FTD) en zijn de snelheden best redelijk. Ook de supernewsservers van Demon schijnen vrij goed te zijn.

Dus om nou zoveel geld extra betalen voor een nieuwsserver... Het spijt me maar ik blijf de prijs/kwaliteitsverhouding scheef vinden ondanks dat er geen datalimiet op zit. En als je dan kijkt naar wat Chello levert voor het geld, 2500/384, dan mag je daar vrij weinig van zeggen. De nieuwsserver is slecht, maar ik neem aan dat de meeste mensen niet voor een provider kiezen vanwege de nieuwsserver :)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 21:11 ]

Verwijderd

Major7 schreef op 08 mei 2004 @ 21:07:
Tot voorkort was dat goedkoper :) en sneller. Er was haast niks betaalbaars op de wat hogere snelheden. Wij hadden eerst @home breedband, omdat we alleen KPN ADSL konden krijgen en als je dan net zo'n snelheid wilde hebben was je minstens 80euro kwijt ofzo per maand :r ! Dit is gewoon systematisch hoog ge houden, want in ene is het stukken goedkoper en kijk naar andere landen.
Toen de kabel juist de prijzen omhoog gooide waren wij het zat en zijn toen net na de prijsdalingen en dat BBNED verkrijgbaar werd overgestapt :)

En ADSL is gewoon stukken stabieler al mis ik soms mijn hoge download wel (maar dat komt doordat we een licht abo hebben :)

• we_are_borg
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Wat ik me afvraag maken ze gebruik van hun eigen apparatuur of krijgen ze een soort lease constuctie aangeboden voor gebruik van apparatuur van de gevestige provider in die streek. Als ze afhankelijk zijn van apparatuur van andere dan heb je daar geen invloed op dus als die de verbinding oversellen dan haal je nooit die snelheid.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik vraag me af in hoeverre Tweakable afhankelijk is van Essent. Als Essent plat ligt, betekent het dat Tweakable ook plat ligt?

• xabre16v
  • Niet online
Volgens mij is het gewoon weer de zoveelste dienst die gewoon gebruikt maakt van een reseller. Geen eigen apparatuur ofzo, alleen het stickertje is anders.

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Genghis Khan schreef op 08 mei 2004 @ 20:56:
[...]

Ken jij een ISP die een gratis nieuwsserver aanbiedt als extra service waar je wel met de volle 8mbps mag leechen met een een redelijke retentie en uptime?

Nee, dacht ik al, ik ook niet.
Ik wel tweakdsl.... Hop hop hop.... zit op 5,5 dag retentie en kom zelden onder de 800 Kbyte per seconde. (6400 kbit that is)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

xabre16v schreef op 08 mei 2004 @ 22:29:
Volgens mij is het gewoon weer de zoveelste dienst die gewoon gebruikt maakt van een reseller. Geen eigen apparatuur ofzo, alleen het stickertje is anders.
De constructie is niet anders dan iedere ADSL-provider in dit land. Distributie wordt gedaan door een grote jongen, de diensten en internet-access door een kleinere partij, die probeert de grote jongens te snel af te zijn. Wat zijn de beste DSL-providers? Kleintjes met een grote bek en een goed product.

Op kabel is die constructie tot nu toe ondenkbaar geweest. Het enige wat je had was een moloch die een haperende dienst leverde. Dezelfde constructie die DSL tot wat het nu is gemaakt heeft, wordt nu op een van de drie grote kabelnetwerken losgelaten. Tweakable heeft dezelfde spullen tot z'n beschikking als Tweakdsl. Dezelfde diensten, dezelfde mensen (die je indien nodig hier op je misvatting komen wijzen, zoals ik), hetzelfde enthousiasme. Geef nu eens één overtuigend argument waarom Tweakable de Sweex onder de kabelinternetters zou worden?

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 10:21
xabre16v schreef op 08 mei 2004 @ 22:29:
Er zit een ander stikkertje op, maar er zitten ook andere mensen achter.

Hetzelfde verhaal geld uiteindelijk ook met BBNed en tot op heden heeft alleen BBeyond (100% eigendom BBNed) de pers weten te halen met 9 uur downtime of iets in die geest.

Invulling van het produkt is iets wat de leverende partijen moeten doen.

Laat ik het diplomatiek zeggen. De afspraken met Essent, want daar praat je over, zijn meer dan super.

Best Effort SLA, vergelijkbaar met economy DSL dus, heeft bij kabel een oplossingstijd van 3 dagen. Wij moeten het ook nog zien; het wordt niet hard gecommuniceerd, maar dat is de tijd die er voor staat.

De overboeking is 1:20; er is toegezegd dat voor de gebieden waar wij live gaan, ze dat waar gaan maken.

Het netwerk wat we voor tweakdsl gebruiken is 'niet slecht' en de diensten die er op draaien doen het ook niet verkeerd.

Ik kreeg even signalen door van mensen die 't duur vonden. Met tweak zitten we ook niet als prijsvechter in de markt; als er calamiteiten zijn (netwerksgewijs) wordt er supersnel aandacht aan besteed; de helpdesk is kundig, al is deze in de afgelopen maanden te druk geweest.

Er zullen in ons netwerk nog best wel wat werkzaamheden plaats gaan vinden. We moeten de boel klaar gaan stomen voor overschreiding van de gigabit grens.

Als je DSL kan krijgen, neem dan DSL; wil je instappen voor < 25 euro, overweeg kabel als je in de relevante regio's zit.

Als BBNed/Tiscali DSL niet bij jou leverbaar is; overweeg dan tweak kable

Er zitten uiteraard nog wel wat speciale dingetjes.

Fixed IP. Leverbaar vanaf september, muz van twee of drie regio's. Ik heb een minimaal aantal subscribers per regio opgegeven voor fixed ip.

Domeinregistraties kan op nameservers van Tweak; je hebt dus altijd twee nameservers beschikbaar voor je site; die je gewoon op je kabel/dsl verbinding mag draaien.

De tweak -subdomeinnaam kan gewoon omgezet worden naar een eigen domeinnaam (blijkt weinig vraag naar te zijn). Zodra dit gebeurt heb je zelf je DNS onder eigen beheer en kan je zelf mail afhandelen.

Geef het produkt een kans; geef de mensen achter tweak een kans en probeer het - voor 19.95 - gewoon eens een jaartje uit. Wil je meer, kijk even waarmee aktie is en neem dat. Wil je een goedkope bedrijfsmatige aansluiting zonder gezeur ...

Er zitten geen addertjes onder het gras wat betreft dataverkeer; dat is gewoon onbeperkt.

G.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-05 12:40

Whuzz

Dodgeball!

December schreef op 08 mei 2004 @ 17:55:
Waarom zou je dat niet doen? Als je in een buurt woont waar je kunt kiezen tussen ADSL en Kabel dan zul je toch moeten vergelijken hè? :Y)

En als je dan in een buurt woont waar je behalve Tweakable ook nog een andere kabelboer, en verschillende ADSL aanbieders kunt krijgen die stuk voor stuk goedkoper zijn vraag ik me af hoeveel mensen dan voor Tweakable gaan kiezen...

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• SithWarrior
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Mja daar heeft Whuzz wel puntje ik zou onder deze prijzen en wat je er voor krijgt mijn chello niet zo maar opzeggen als het hier verkrijgbaar was. Wat heb je er aan als je allerlei dingen mag draaien als de snelheden er niet naar zijn.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat een onzin: Tweakable biedt als eerste partij in Nederland toegang tot het internet waarbij gebruikgemaakt wordt van het kabelnetwerk van een derde partij.

Dit gebruik ik al zo'n jaar of 2. Alleen dan van interkabel. Das internet over de kabel van UPC niet via chello. 2.3 mbit voor 38 euro per maand.

I, for one, like Roman numerals

• SithWarrior
  • Laatst online: 12-04 22:25

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Ja maar dat kan ik als leek toch niet nemen, dan moet je toch bv als student of als docent aan de KUN verbonden zijn? of een andere uni waar ze dat hebben in twente / enschede hebben ze toch zo een soort gelijk project al tijden lopen.

Maar dit is naar mijn weten wel het eerste project waar iedereen aan kan deel nemen en niet een bepaalde groep mensen. (ok je moet dan wel in die regio wonen waar die overkoepelende netwerk provider zit)

[ Voor 6% gewijzigd door SithWarrior op 09-05-2004 10:43 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Bart-01
  • Laatst online: 13-04 22:03
Simulated Zero schreef op 08 mei 2004 @ 20:55:
[...]

En jij denkt dat een server oneindige bandbreedte heeft? Alsof een newsserver dat uberhaupt gaat trekken :z

//Meerdere users met 8 Mbit that is :P Dus 100 users met 8 Mbit for instance en dan nog de 2 Mbit mensen erbij :X No way dat een server met een 1 Gbit lijn dat gaat trekken. :) Zeker niet als er mensen zijn die continu gaan leechen :) Ook met Gbit trunked / 10 Gbit totaal gaat dat volgens mij niet lukken :P
Dan ben ik toch erg benieuwd waarom dat USENETSERVER wel lukt (en die hebben toch iets meer users, het is waarschijnlijk gewoon een kwestie van willen. Usenetserver is kennelijk , o.a. financieel, in staat dit voor $ 15,- per maand aan te bieden zonder cap of datalimiet) !.
M.a.w. het kan wel degelijk !

Do as I say, don't do as I do.

• xabre16v
  • Niet online
klinkt allemaal hardstikke leuk uitraad maar om het dan meteen maar ff een jaartje als proefkonijn te gaan proberen gaat me toch echt ff iets te ver, if you don't mind O-)

• RSpliet
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

(jarig!)
Leuke dienst bij lagere snelheden, in vergelijking met Kabelfoon een dikke vooruitgang (voor n euro meer onbeperkt dataverkeer en een ets hogere downspeed, of voor 7,50 een GB dataverkeer, wat klinkt beter - vergelijking met Kabelfoon standaard). Maar aan het Kabelfoon ultra abbo kunnen jullie echt niet tippen ;). Moeten we alleen wel in het achterhoofd houden dat je hiermee ook t.net sponsort, en voor t.net hebben wij het wel over toch? :p

Ik vraag me alleen af, waarom de producten niet onder 1 naam herbergen? TweakISP ofzo? :p

Schaadt het niet, dan baat het niet

• xabre16v
  • Niet online
Maar hoe onbeperkt is onbeperkt, ik kan me voorstellen dat als jij 100gb/maand door dat lijntje heen gaat slurpen dat er dan weleens wat van gezegd kan gaan worden.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
xabre16v schreef op 09 mei 2004 @ 12:01:
Maar hoe onbeperkt is onbeperkt, ik kan me voorstellen dat als jij 100gb/maand door dat lijntje heen gaat slurpen dat er dan weleens wat van gezegd kan gaan worden.
Net zo 'onbeperkt' als tweakdsl lijkt me ...

Op product pagina wordt gesteld: "Internet met maximale vrijheid zonder download limieten"

maar...

"zonder limieten" kan geinterpreteerd worden als 'onbeperkt' maar ook als 'geen vastgestelde limiet waarde' en dat is dus een FUP eigenlijk met een grens.

in de voorwaarden van tweakdsl staat immers:

"Om het gebruik van de Internetverbinding(en) voor iedereen mogelijk te houden, wordt gevraagd om medewerking te verlenen aan activiteiten zoals die redelijk door TweakDSL gevraagd kunnen worden."

en je tekent voor de voorwaarden, niet voor de productspecificatie pagina.

Aangezien het verkeer bij iedereen steeds meer toeneemt, is het naar mijn inziens technisch onmogelijk om letterlijk 'onbeperkt dataverkeer' toe te kunnen staan.

'onbeperkt' kan overigens ook in de grootheid 'tijd' bedoeld zijn, en niet op aantal GB's.

[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 09-05-2004 12:25 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Ik wacht nog steeds op de eerste Tweak user die is aangesproken op z'n verkeers gebruik.

Verwijderd

Maar als er iets anders wordt aangeboden en er staat in de kleine letters dat het niet mag, dan mag ik aannemen dat dat onder misleiding valt. Zoals het er staat, staat er onbeperkt. Anders had er moeten staan: zonder harde limieten of iets in die trant. Ik vind het in ieder geval vreemd, dan zijn Demon en XS4All nog duidelijker.

Dus welk voordeel de tweakerspakketten hebben? Ik weet het niet maar voor $15 in de maand heb je ook een onbeperkte nieuwsserver :) Dan kan je in weze beter Chello Classic/@home/enz of iets vergelijkbaars nemen met zo'n newsserver

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 12:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:27:
Ik vind het in ieder geval vreemd, dan zijn Demon en XS4All nog duidelijker.
Wat is vreemd?
Dat je een user mag aanspreken als die overlast veroorzaakt?
Zoals spamming, uitlokken van DOS attacks, hacking, etc ?

Of moet dat ook onbeperkt mogen?

Verwijderd

Dit is niet als flame bedoelt , maar Tweakable word 1 grote flop. De prijzen zijn aan de hoge kant. Tweakable zou mischien alleen intressant zijn voor mensen die geen ADSL kunnen krijgen.

Maar aan de andere kant, als Tweakable ergens beschikbaar zou zijn dan betekend dit dan ook dat er een andere Cable provider beschikbaar is die mischien wel goedkoper is.

Maar mij lijkt het niet echt een winstgevende business dat "Tweakable" ik raad mensen toch aan om een ADSL lijn te nemen vooral als ze al een telefoonlijn hebben liggen , zo niet dan wordt het mischien intressant om cable te nemen maar zeker niet voor de prijzen van Tweable er zit echt wel een goedkoperen internet ISP in de regio.

Verwijderd

Kom naar Zeeland zou ik zeggen. Alleen dan moet de prijs niet teveel omhoog gaan.

Verwijderd

Zoals 64 kbit/s voor 17,95
312 Kbit/s voor 29,95

Zoals al eerder in het forum gezegd. Het is afhankelijk welk pakket je neemt en wat je ervoor wilt hebben.

Ik was nog de goedkoope ADSL vergeten van XS4ALL

ADSL Start
EUR 29,95 p.m.
384/128 Kbit/s*

Datalimiet 5 GB

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 12:55 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:40:
[...]

Wat is vreemd?
Dat je een user mag aanspreken als die overlast veroorzaakt?
Zoals spamming, uitlokken van DOS attacks, hacking, etc ?

Of moet dat ook onbeperkt mogen?
Ik heb het over het verkeer, niet over al dat andere wat jij er opeens nu bijhaalt. Hoe dat uit mijn verhaal haalt :?

In weze doet tweakers aan FUP maar dat wordt niet geadverteerd en dat vind ik eerlijk gezegd misleidend. Bij XS4All / Demon wordt het gewoon duidelijk aangegeven bij de abo's.

• m-m
  • Niet online

m-m

Waarom maar een deel van het @Home kabelgebied en niet alles? (Dwz: niet in eelde).
Of moet er in elke plaats waar je het wil aanbieden ook bij de HCX aparte apparatuur van Tweakable komen te staan? Dan kan ik me dat nog wel voorstellen nl.

Verwijderd

Tweakable kent geen limieten op dataverkeer gegenereerd door een Internetverbinding, voor Homepages bestaat wel een limiet van 5 GigaByte per maand.

Het is niet toegestaan de Internetverbinding te gebruiken voor handelingen in strijd met de (binnen- en buitenlandse) wet, de goede zeden, de openbare orde, de Overeenkomst en -indien van toepassing- de Netiquette (momenteel: http://www.ietf.org/rfc/rfc1855.txt).

Lijkt mij helder

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Iemand die ik heel goed ken >:) , heeft al ruim een half jaar zo'n verbruik bij Tweakdsl en heeft nog nooit een brief gezien.

Je voorstelling is dus onjuist.

• Genghis Khan
  • Niet online
Azqi schreef op 08 mei 2004 @ 22:40:
[...]

Ik wel tweakdsl.... Hop hop hop.... zit op 5,5 dag retentie en kom zelden onder de 800 Kbyte per seconde. (6400 kbit that is)
Van wat ik lees ligt die server er anders enorm vaak uit.
Azqi schreef op 09 mei 2004 @ 18:32:
[...]

Iemand die ik heel goed ken >:) , heeft al ruim een half jaar zo'n verbruik bij Tweakdsl en heeft nog nooit een brief gezien.

Je voorstelling is dus onjuist.
De grens bij BBned schijnt op zo'n 300GB te liggen.

[ Voor 36% gewijzigd door Genghis Khan op 09-05-2004 18:36 ]

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Genghis Khan schreef op 09 mei 2004 @ 18:35:
[...]

Van wat ik lees ligt die server er anders enorm vaak uit.
Sinds de laatste upgrade van 24 april is het weer bloedsnel.
Daarvoor is het inderdaad een maand of 2 hommeles geweest.

De laatste weken staan mijn payservers weer in de ijskast.

Dat haalt die kennis niet, dus daar kan ik niks over zeggen. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Azqi op 09-05-2004 18:39 ]

• Bergen
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

Major7 schreef op 08 mei 2004 @ 21:07:
Nouja, als je geen vaste telefoonlijn hebt, omdat je alleen maar mobiel belt, ligt het voor de hand dat je kabelinternet neemt toch?

Verwijderd

Zowel bbned als de kabel maatschapij leveren alleen de ATM verbinding naar
het overname punt. Met de hoeveelheid verkeer die door deze ATM verbinding gaat hebben ze niet als zodanig van doen. De ISP bepaalt hoe die met verkeers volumes omgaat.

Ik heb begrepen dat KPN wel naar z'n ISP's een prijs per Mbit rekent.

• ziekloon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-04 12:49
BBned heeft niets met de datalimiet van de ISP (lees: Cambrium/Tweakdsl) te maken. Tweakdsl hanteert (tenzij dit recentelijk veranderd is) geen limieten, ook geen FUP.

• Genghis Khan
  • Niet online
ziekloon schreef op 09 mei 2004 @ 20:00:
[...]

BBned heeft niets met de datalimiet van de ISP (lees: Cambrium/Tweakdsl) te maken. Tweakdsl hanteert (tenzij dit recentelijk veranderd is) geen limieten, ook geen FUP.
My mistake, bedoelde Demon. :).

Ik ben benieuwd hoelang Cambrium dit vol denkt te gaan houden, ik denk dat zogauw er meer leechers bijkomen die schaamteloos een terabyte aan data per maand trekken omdat ze dat bij de vorige ISP niet konden, dit wel veranderd gaat worden. Een beetje net zoals de Demon nieuwsserver (Supernews) die te weinig capaciteit had en in opdracht van Demon het aantal connecties meteen heeft terugschroeft.

Verwijderd

wat tweakkabel aanbied met de snelheid van 2400/512 voor 89,- heb je bij @home dubbele Download en iets lagere upload.
voor de halve prijs. (47,95) dus eigenlijk dikke afzetterij als je daarvoor kiest!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 20:17:
[...]

wat tweakkabel aanbied met de snelheid van 2400/512 voor 89,- heb je bij @home dubbele Download en iets lagere upload.
voor de halve prijs. (47,95) dus eigenlijk dikke afzetterij als je daarvoor kiest!
Of bij @home heb je voor 4 Euro meer dubbele upload en een iets hogere download t.o.v. de tweakable 2048/128 van 44,95. En bij tweakable heb je voor 4 euro meer 3 * zoveel download als de @home Basis 8)

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 09 mei 2004 @ 20:13:
[...]
Ik ben benieuwd hoelang Cambrium dit vol denkt te gaan houden, ik denk dat zogauw er meer leechers bijkomen die schaamteloos een terabyte aan data per maand trekken omdat ze dat bij de vorige ISP niet konden, dit wel veranderd gaat worden.
Aandelen in DVD fabrikanten kopen. Die gaan flink stijgen met dat soort hoeveelheden aan leechers. Oops ik doe al een 7T per dag 8)7

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Genghis Khan schreef op 09 mei 2004 @ 20:13:
...een terabyte aan data per maand trekken...
Hoeveel? Dat is constant dik 400 KB/s! Ken jij mensen die dat doen? Ik niet. 400 KB/s kan best, maar niet 24 per dag, dag in dag uit.

Ik zou iig niet weten waar ik 34 GB moet laten, ELKE DAG.

[ Voor 22% gewijzigd door Bergen op 09-05-2004 21:25 ]

• Genghis Khan
  • Niet online
Bergen schreef op 09 mei 2004 @ 21:24:
[...]
Hoeveel? Dat is constant dik 400 KB/s! Ken jij mensen die dat doen? Ik niet. 400 KB/s kan best, maar niet 24 per dag, dag in dag uit.

Ik zou iig niet weten waar ik 34 GB moet laten, ELKE DAG.
Wat dacht jij van mensen die DVD's downloaden en ze vervolgens aan de lopende band verkopen? Kan aardig oplopen hoor. En nu je het zegt, dat is inderdaad 400KB/s aan datastroom constant, dat wil zeggen dat je in theorie met jouw 8mbps connectie ongeveer 2 terabytes aan data per maand kan downloaden zonder dat TweakDSL daar iets van zegt. Ik geloof dus echt niet dat een provider dat lang stand kan houden.

Verwijderd

Genghis Khan schreef op 09 mei 2004 @ 21:40:
[...]

Wat dacht jij van mensen die DVD's downloaden en ze vervolgens aan de lopende band verkopen?
ff rekenen voor de aandelen: 2T per maand +/- 425 DVD-tjes per maand. Whoo ik wist niet dat ze zoveel films per maand uitbrachten. 900 uur per maand film kijken yes ..... _/-\o_

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 10:21
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 21:53:
[...]

ff rekenen voor de aandelen: 2T per maand +/- 425 DVD-tjes per maand. Whoo ik wist niet dat ze zoveel films per maand uitbrachten. 900 uur per maand film kijken yes ..... _/-\o_
Uitgaande van 8 uur slaap, 1 uur ochtend/middag/avond eten en 1 uur 'rust' blijven er 14 uur per dag over.

Even uitgaande van 30 dagen in een maand haal je dus 420 uur daadwerkelijk kijken; zelfs met twee films simultaan kijken red je dat dus niet.
Dan hebben we het nog niet eens over de tijd die nodig is om de films te selecteren.

De efficientie van MP3's is iets beter; stel dat je dus zo'n 5000 uur muziek per maand zou kunnen downloaden ...

Als jij zoveel van die newsserver kan downloaden? Ga alsjeblieft je gang, maar kom niet zeuren als je slaapgebrek, muisarm, diskruimtegebrek of relatieproblemen krijgt.

Ik weet dat er gebruikers tussen zitten die 300Gb doen; ik met m'n wide-open 864/1896 lijn haal nog geen eens 1Gb.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Genghis Khan schreef op 09 mei 2004 @ 21:40:
[...]

Wat dacht jij van mensen die DVD's downloaden en ze vervolgens aan de lopende band verkopen? Kan aardig oplopen hoor. En nu je het zegt, dat is inderdaad 400KB/s aan datastroom constant, dat wil zeggen dat je in theorie met jouw 8mbps connectie ongeveer 2 terabytes aan data per maand kan downloaden zonder dat TweakDSL daar iets van zegt. Ik geloof dus echt niet dat een provider dat lang stand kan houden.
offtopic:
Dat soort mensen mag van mij meteen worden afgesloten, dat soort mensen zorgt ervoor dat er meer bandbreedte moet worden ingekocht, waardoor de abonnementskosten omhoog gaan. Bovendien komt het de verkoopprijs van nieuwe DVD's ook niet echt ten goede. (...en maar zeuren dat de nieuwprijs van DVD's zo hoog ligt... |:()

• Genghis Khan
  • Niet online
Ik heb het nu dus over illegale verkoop, en die-hard verzamelaars die de helft misschien niet eens kijken. :).

Ik vind dit een erg naieve houding voor een provider, ik ben erg benieuwd wat jullie standpunt omgaande dit onderwerp is over pakweg een jaartje, zelfs Cistron en Demon medewerkers hebben eens gezegd dat het zo niet langer door kan gaan, en XS4ALL heeft nota bene een datalimiet op het hoogste abonnement staan.

[ Voor 10% gewijzigd door Genghis Khan op 09-05-2004 22:53 ]

Verwijderd

Bergen schreef op 09 mei 2004 @ 22:24:
[...]
offtopic:
Dat soort mensen mag van mij meteen worden afgesloten, dat soort mensen zorgt ervoor dat er meer bandbreedte moet worden ingekocht, waardoor de abonnementskosten omhoog gaan. Bovendien komt het de verkoopprijs van nieuwe DVD's ook niet echt ten goede. (...en maar zeuren dat de nieuwprijs van DVD's zo hoog ligt... |:()
offtopic:
Nou die prijzen gaan ook zeker niet omlaag (toch prijsafspraken) maar ik ken je punt. Maar wie zegt dat als iemand iets download het niet koopt als hij eht leuk vind :) . Niet te snel oordelen, al vind ik grootverbruikers ook wel wat aso ja B)

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 22:42:
offtopic:
Nou die prijzen gaan ook zeker niet omlaag (toch prijsafspraken) maar ik ken je punt. Maar wie zegt dat als iemand iets download het niet koopt als hij eht leuk vind :) . Niet te snel oordelen, al vind ik grootverbruikers ook wel wat aso ja B)
offtopic:
Er zullen vast mensen zijn die soms het origineel kopen, maar jij weet net zo goed als ik dat dat zeldzaam is.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 09-05-2004 22:53 ]

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ghandi schreef op 08 mei 2004 @ 23:24:
[...]
Geef het produkt een kans; geef de mensen achter tweak een kans en probeer het - voor 19.95 - gewoon eens een jaartje uit.
Dit komt een beetje op hetzelfde neer als mensen die komen collecteren voor de kindertjes in Uganda o.i.d. onder het motto van 'geef de kindertjes ook een kans, geef aan ons wat geld'.

Is Tweakers/Tweakable een stichting voor computernerds o.i.d.?
Nee toch? Tweakers is gewoon een commercieel bedrijf.

Moraal van het verhaal, beetje frapante argumentatie om iemand iets 'aan te smeren'.

• Floor-is

Floor-is

5.2

Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:40:
Dit is niet als flame bedoelt , maar Tweakable word 1 grote flop. De prijzen zijn aan de hoge kant. Tweakable zou mischien alleen intressant zijn voor mensen die geen ADSL kunnen krijgen.
Sorry hoor, maar heb je dat persbericht uberhaupt gelezen? Daar staat toch ook dat het een "aanvulling is op de huidige DSL-diensten"? (Misschien in iets andere bewoordingen, maar toch.)
Maar aan de andere kant, als Tweakable ergens beschikbaar zou zijn dan betekenT dit dan ook dat er een andere Cable provider beschikbaar is die mischien wel goedkoper is.
Je hoeft niks uit te sluiten, in bepaalde gebieden kan je ook wireless internet krijgen voor een prikkie (onbeperkt 3,5Mbit voor 25 euro heb ik al gezien, was alleen een niet al te betrouwbare partij ;)).
Maar mij lijkt het niet echt een winstgevende business dat "Tweakable" ik raad mensen toch aan om een ADSL lijn te nemen vooral als ze al een telefoonlijn hebben liggen , zo niet dan wordt het mischien intressant om cable te nemen maar zeker niet voor de prijzen van Tweable er zit echt wel een goedkoperen internet ISP in de regio.
Tweakable raad zelf ook aan DSL te kiezen als je de keuze hebt. ;)

Bericht hierboven

• Floor-is

Floor-is

5.2

Ik heb gehoord dat er iets in de PCM zou staan, maar heb heel de PCM nog niet in de winkel zien liggen :? Heeft iemand hem per ongeluk al thuisgehad? (Abbonees hier?)

Bericht hierboven

Verwijderd

Ik werk zelf bij @home, en er komt zeer snel een abbonementsvorm dat voor 79,95 uit de deur gaat, en die alle snelheden zal overtreffen.. Het zogenoemde premium abbonement.

Dat word hard;)

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:35

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

Verwijderd schreef op 12 mei 2004 @ 10:18:
Ik werk zelf bij @home, en er komt zeer snel een abbonementsvorm dat voor 79,95 uit de deur gaat, en die alle snelheden zal overtreffen.. Het zogenoemde premium abbonement.

Dat word hard;)
*off topic * Misschien nog wat meer info daarover?? :D *off topic *

• job

job

inderdaad, wat meer info zou leuk zijn.
Download vind ik niet meer het belangrijkste. zit nu op 3,8 mbit.
Wij hebben hier in huis adsl en kabel. 1 van beiden gaat er waarschijnlijk uit en dan een upgrade voor de ander.
Maar dan is met 8 mensen die internetten de upload wel wat belangrijker.

• _MaLa_
  • Laatst online: 18-12-2022
Vind de prijzen wil erg hoog maar dat zien de tweakers, niet andere personen ik weet niet of ze ook ergens anders nog gaan adverteren er voor etc maybe wel handig.. Verder is TweakDSL natuurlijk al een aardig succes denk ik dus dit is gewoon wat extra's is voor mensen die niks anders kunnen krijgen op hun lokatie.
Pagina: 1