Geen Stereo op MTV

Pagina: 1
Acties:

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hoi hellow,

ik heb de search gebruikt, maar kon er geen antwoord op vinden.
het probleem is het volgende:

mijn slaapkamer is op zolder, en ik heb een philips tv die alle zenders op stereo doet, behalve MTV. het beeldkwaliteit op alle zenders is echt perfect. zelfs op MTV. :)

toch wil ik stereo op mijn MTV :| . ik heb al gezocht of MTV ook naar andere kanalen wordt uitgezonden. dit was helaas niet zo. fijnafstellen met de televisie instellingen heeft ook niet geholpen. een versterker ertussen zetten heeft ook niet geholpen. ik dacht..mischien ligt het aan de tv zelf. dus ik de tv naar beneden sleuren..daar kreeg ik MTV wel op goeie stereo. op de tweede verdieping werkte de stereo ook nog goed. op mijn kamer dus niet meer. verder heb ik alle stekkers op mijn kamer en beneden vervangen ( door mijn pa gedaan (elektricien) dus daar kan het niet aan liggen. de kabel ga ik niet vervangen, want alle andere zenders werken perfect dus daar kan het gewoon niet aan liggen, en de radio werkt ook perfect. kan alle zenders ontvangen op stereo. de kabel is ook doorgebelt ( doorgemeten) ik gebruik een dikke coax van 70 Ohm, en dat geeft het ook aan wanneer het wordt doorgemeten. dus geknapte draadjes in de buitenmantel lijkt het ook niet te zijn.

Echter, nu heb ik gehoord dat MTV een ander soort stereo heeft..een vollere stereo..iemand hier mee bekend? wat is daar voor nodig? iets speciaals? want het wordt dus niet goed doorgegeven naar mijn tv. :'(

Wat MTV dus doet is... stereo, mono, stereo, mono,stereo, mono om de paar seconden...dat kraakt dus telkens...zeeer irritant. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een oplossing.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 09:22
Mtv heeft inderdaad een andere stereo dan de andere zenders. Meer surround achtig. Ik heb een dikke breedbeeld van sony, deze pakt MTV "stereo" uitstekend en automatisch. Wellicht ergens een instelling veranderen?

• rikgoodhart
  • Niet online
OcNewB schreef op 08 mei 2004 @ 17:04:
Mtv heeft inderdaad een andere stereo dan de andere zenders. Meer surround achtig. Ik heb een dikke breedbeeld van sony, deze pakt MTV "stereo" uitstekend en automatisch. Wellicht ergens een instelling veranderen?
nou hij doet het automatisch goed wanneer ik de tv naar beneden sleur. ik het net geprobeerd om instelling "loud" aan te zetten, maar dat hielp niet

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer eens of je met de taalinstellingen van je TV kunt spelen. heb ik ook al eens ooit gezien dat je dan ineens een heel ander geluid kunt krijge.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:19

Sjaak_Afhaak

Bleh!

kan het niet zijn dat je kabelaar wat probleempjes heeft? ik heb diverse keren meegemaakt dat @home hier heel raar overkwam op de tv.

Hier staat tekst

• rikgoodhart
  • Niet online
Sjaak_Afhaak schreef op 08 mei 2004 @ 17:28:
kan het niet zijn dat je kabelaar wat probleempjes heeft? ik heb diverse keren meegemaakt dat @home hier heel raar overkwam op de tv.
ik heb geen @home meer gelukkig...tweakDSL :), maar verder heeft de taalinstellingen ook niet geholpen

• The Eagle
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Prober eens wat er gebeurt als je er een videorecorder tussenzet. Zou toch best kunnen dat de dikke COAX teveel weerstand heeft, waardoor bepaalde signalen niet goed doorkomen. Video kan dat oplossen (heeft nl ingebouwde versterker :) )

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
Het ligt waarschijnlijk aan je tv.
Bepaalde type,s staan hierom bekent het ligt meer aan het kanaal dan aan mtv.
Wat voor type is het.
Willicht heeft iemand in je kennissenkring nog een oude video deze kun je als tuner gebruiken.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

Verwijderd

MTV heeft een soort 3 boxen dolby geluid. :) Ik heb op mijn philips breedbeeld een midspeaker, met daarnaast een linker en een rechter, en als je mtv opzet dat wordt gelijk al het geluid verdeeld over die 3 speakers, terwijl bij andere zenders het grootste deel over de center komt. Er is dus gewoon iets raars met het geluid van mtv :P

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08 21:44

psy

Het is volgens mij zeker niet zo dat MTV een "ander soort" stereo heeft... het is gewoon altijd analoog stereo. Dat het anders overkomt, tja, ze zullen wel een soort van fasetrucje gebruiken. De techniek blijft echter precies hetzelfde, en daarmee ook de ontvangst.

Het enige echt ANDERE stereosysteem is (digitaal) NiCam, en dat wordt niet gebruikt in Nederland, en kunnen de meeste TV's niet eens decoderen.

Het is echt het te zwakke signaal bij jou; stereo ontvangst kan dat net even teveel zij waardoor ie gaat switchen naar mono en terug.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Ik had vroeger (jaar of 8 geleden) een Blaupunkt TV die dat ook had bij sommige zenders. Ook Discovery channel sist als iemand een "s" uitspreekt op sommige tv's. Dat met Discovery heb ik op een kleine Sharp en die Blaupunkt meegemaakt, mijn huidige breedbeeld heeft nergens meer last van.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-08 21:44

psy

Finetunen wil ook wel eens helpen...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Verwijderd

rikgoodhart schreef op 08 mei 2004 @ 18:09:
[...]

ik heb geen @home meer gelukkig...tweakDSL :), maar verder heeft de taalinstellingen ook niet geholpen
dus jij hebt tv via de telefoon ;)
maar zonder gekheid, ik denk dat die opmerking van Sjaak_Afhaak wel mogelijk zou zijn, je gebruikt goede kabel dus dat kan het ook niet meer zijn. Het signaal zou dus in het frequentiegebied van MTV net te zwak kunnen zijn, maar dat kun je laten nameten.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
moet bij me sony alle kanalen eerst stereo aanzetten :(

leuk 30 chans proggen, blijkt dat ze dus standaard op mono staan :(

misschien ook bij jou zo?

• rikgoodhart
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 19:08:
[...]

dus jij hebt tv via de telefoon ;)
maar zonder gekheid, ik denk dat die opmerking van Sjaak_Afhaak wel mogelijk zou zijn, je gebruikt goede kabel dus dat kan het ook niet meer zijn. Het signaal zou dus in het frequentiegebied van MTV net te zwak kunnen zijn, maar dat kun je laten nameten.
de kabel is al nagemeten, en perfect bevonden. een versterker ertussen heeft niet geholpen helaas. het is trouwens ook vooral bij harde geluiden dat hij terug springt naar mono. precies TV type is: Philips Match Line. grote beeldbuis.

er was iemand die zei dat het aan me tv lag, maar dat kan toch niet wanneer deze beneden wel gewoon werkt? en als het tv-signaal te zwak is, moet mijn beeld dan ook niet slecht zijn? want die is echt perfect.

edit:

zie decoder/descrambler settings erbij staan...zou dat wat zijn? iemand hier ervaring meer?

inderdaad...een heel raar probleem :/

[ Voor 6% gewijzigd door rikgoodhart op 08-05-2004 23:13 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:14
het geluid van mtv is echt geweldig. ik denk dat ze daar met goed afgestelde soundprocessors aan het werk zijn gegaan. klonken alle zenders maar zo!! :)

verder kan ik je niet aan de oplossing helpen, denk alleen echt dat het signaal te zwak is voor het mooie stereo van mtv.. :/

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• rikgoodhart
  • Niet online
rozndaal schreef op 08 mei 2004 @ 23:14:
het geluid van mtv is echt geweldig. ik denk dat ze daar met goed afgestelde soundprocessors aan het werk zijn gegaan. klonken alle zenders maar zo!! :)

verder kan ik je niet aan de oplossing helpen, denk alleen echt dat het signaal te zwak is voor het mooie stereo van mtv.. :/
mja maar zoals ik al zei...dan moet mijn tv beeld toch ook slecht zijn als het signaal zwak is? :/

Verwijderd

Misschien dat een andere tv het boven wel goet doet?
Kijk eens of je kan ruilen of zo met een van de tv's beneden...
Net zo als snameroc al zei; probeer het anders eens met een(uiteraard hifi-stereo) VCR.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
mja maar zoals ik al zei...dan moet mijn tv beeld toch ook slecht zijn als het signaal zwak is? :/
Vergis je daar niet in, de audio wordt via FM gemoduleerd, en het beeld via AM. Beide technieken zijn voor andere storingsbronnen gevoelig, dus kun je best goed beeld maar slecht geluid hebben. Vaak is het ook zo dat je bij slecht beeld nog aardig (zij het mono) geluid hebt, als je je tv niet goed gefinetuned hebt.

• rikgoodhart
  • Niet online
misbehavingman schreef op 16 mei 2004 @ 13:45:
[...]

Vergis je daar niet in, de audio wordt via FM gemoduleerd, en het beeld via AM. Beide technieken zijn voor andere storingsbronnen gevoelig, dus kun je best goed beeld maar slecht geluid hebben. Vaak is het ook zo dat je bij slecht beeld nog aardig (zij het mono) geluid hebt, als je je tv niet goed gefinetuned hebt.
hmm..met dat AM FM verhaal ben ik weer wat wijzer geworden! thanks.

helaas is het zo dat ik andere tv's hier boven ook al heb geprobeert met het zelfde resultaat. een video ertussen zetten heb ik ook al geprobeert. heeft helaas niets geholpen. dusuuuh..moet toch wel iets met de kabel zijn...jammer
Pagina: 1