Een vriend van me heeft het volgende probleem,
Hij heeft een tijd geleden een computer gekocht voor niet veel geld bij een winkel in de buurt, dat was zo'n mini computer waarvan de kast lijkt op een schoenendoos
. Maar nu sinds 2 weken is er een probleem aan het optreden.
De computer wilt 9 van de 10 keer niet booten en blijft hangen bij Loading DMI Settings / en de ene keer dattie wel boot blijftie al vaak hangen na een aantal minuten in windows xp. Soms al binnen 1 minuut als je wat aan het klikken bent,
en ook de bekene spontane reboots beginnen nu steeds meer voor te komen.
Ik heb voor de rest geen flauw idee watvoor setup hij heeft maar ik ga me best doen om te gokken.
Celeron 1200mhz, mini atx mobootje met onboard vga
Voeding zal wel erg zwakjes zijn ik denk zo'n 200nogwat Watts.
CDRW in 1
1 harde schijf 30gb
Wat heb ik al geprobeerd?
- reepje geheugen vervangen --> geen succes
- bios gereset --> geen succes
Ik denk zelf dat de voeding aan zn einde is en begint af te takelen want als je de pc ongeveer een klein minuutje uitzet, daarna weer opstart.. Dan boot hij juist 9 van de 10 keer WEL inplaats van niet, dus erg vreemd
graag enig advies
Hij heeft een tijd geleden een computer gekocht voor niet veel geld bij een winkel in de buurt, dat was zo'n mini computer waarvan de kast lijkt op een schoenendoos
De computer wilt 9 van de 10 keer niet booten en blijft hangen bij Loading DMI Settings / en de ene keer dattie wel boot blijftie al vaak hangen na een aantal minuten in windows xp. Soms al binnen 1 minuut als je wat aan het klikken bent,
en ook de bekene spontane reboots beginnen nu steeds meer voor te komen.
Ik heb voor de rest geen flauw idee watvoor setup hij heeft maar ik ga me best doen om te gokken.
Celeron 1200mhz, mini atx mobootje met onboard vga
Voeding zal wel erg zwakjes zijn ik denk zo'n 200nogwat Watts.
CDRW in 1
1 harde schijf 30gb
Wat heb ik al geprobeerd?
- reepje geheugen vervangen --> geen succes
- bios gereset --> geen succes
Ik denk zelf dat de voeding aan zn einde is en begint af te takelen want als je de pc ongeveer een klein minuutje uitzet, daarna weer opstart.. Dan boot hij juist 9 van de 10 keer WEL inplaats van niet, dus erg vreemd
graag enig advies