Toon posts:

[ASP] Globale variabelen

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moeten we voor 1 of ander project systeem maken waarmee je de uren kan bijhouden van een project, aangezien ze meer met projecten gaan doen en ze dat nog niet hebben bla bla.
Dit moet gebeuren in ASP, nu alleen naar mijn weten hebben we te weinig kennis over ASP om dit te kunnen realiseren maar goed, dat zijn mijn zaken.

Mijn hoofdvraag daarmee kom ig iig een stuk verder hoe je gewoon zonder een HTTP 500 error een apart ASP bestand kunt maken met variabelen die ik in elke pagina kan gebruiken dmv een include.
Want inloggen is geen punt een makkie maar ja als ik dan in de database wil gaan zoeken naar projecten waar diegene bij hoort enzo zijn die variabelen ineens weg.

het is waarschijnlijk vast heel simpel maar web scripting is niet mn sterkste punt (doe maar maar c# enzo :P).

Een snelle oplossing is gewenst!

bvd!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

(jarig!)
Je wilt dus een application var, een variable die in alle sessies te bereiken is of wil je een include, met vaste waarden die je overal hebt?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
Voorbeeldje: Je logt dus in met gebrnaam Gast en een ww, die gebrnaam zet ie in een variabele en haalt ie met een SQLtje langs een DB dan gaat ie naar de volgende pagina en is die variabele weg dus kan ik onmogelijk het voor elkaar krijgen om bv een groet zoals: Welkom, <%=varmetGasterin%>
En dus die naam Gast weer langs de database te halen om te kijken aan welke projecten hij deelneemt, want na het inloggen is die variabele weg en die wil ik dus houden.

Hoop dat het nu btje duidelijk is :)

Verwijderd

Dan zet je die variabele in een session, bijvoorbeeld "Session("Naam") = "jouwVariabele"

Gezien je 'snelle' taalgebruik zul je dat ook wel snel kunnen vinden... ;)

Nou vooruit dan...heb er 1 voor je : http://www.aspfreakz.com/content/artikelen.asp?id=15

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 16:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik geloof ik wat aan ;)
ik ga het proberen maar blijven komen met oplossingen mag natuurlijk!
Erg bedankt alvast!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 14:44

_Thanatos_

Ja, en kaal

En vergeet de reference van ASP niet, gewoon op MSDN te vinden:
http://msdn.microsoft.com...sdk/iis/iis_web_pages.asp

日本!🎌

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:53

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Kernobjecten die je hiervoor kan gebruiken zijn Session en Application . De ene heeft, hoe verassend, Session Scope, de andere heeft Application scope. (Enige waar je aan moet denken is dat je geen webfarms moet gebruiken.. :+)

Andere optie is om gebruik te maken van Cookies .

In ieder geval is dit een onderwerp wat al vrij redelijk uitgemolken is; deze gaat daarom dicht. Sowieso lijkt het me niet verkeerd om een aantal tutorials over ASP door te nemen. :) Succes met je applicatie.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.