Partities worden niet meer herkend.

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste medetweaker,

omdat windows nogal traag ging besloot ik m'n pc te formateren. ik had 3 partities, de C-schijf (primair en actief), partitie voor films, en een partitie met enkel windows op (primair). Had enkele onmisbare zaken op de partitie voor films gezet (saved games enz...), via partition magic ging ik dan de partie met enkel windows op als actief zetten (i.p.v. de c schijf die ik ging formateren). Zo ging het dus, reboot, maar bij het 2e scherm bleef hij hangen. Ben de foutmelding vergeten, was niet in een speciaal scherm ofzo. Besloot dan te bootten via m'n oude 98SE cd (met deze van XP pro kan ik niet bootten). Fdisk geprobeerd, in eerste instatie herkende deze m'n 3 partities nog wel, maar een tijdje later stond er alleen nog maar "1 schijf" en liep ie vast. momenteel gebruik ik nu een zeeeeer oud schijfje van 2 giga |:( . ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want op m'n partie van films stonden toch meer dan 25 films waarvan ik er een deel echt wel niet wil verliezen. ;( ===>heel de schijf formateren is dus geen optie ;) .

m'n configuratie:
xp2600+
abit kd7-a
seagate barracuda 7200rpm, 120giga

Alvast bedankt,

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09-2025

blizt

Wannabe-geek

Je kan toch meer dan één schijf in je pc hebben? :) Oftewel, stop bij die 2GB ook je 'grote' schijf, maar dan als slaafje ;)
En dan data overzetten.... (naar een andere pc in netwerk, cd-roms, dvd-roms etc.)

United we stand, and divided we fall

• Frigolamptje
Als ik ze alletwee aansluit, blijft hij hangen bij "detecting ide drives". Zal wel aan m'n instellingen liggen, maar niet precies wat ek moet verandern.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:12
He frigolampje... Had je toevallig voor je formateer acties er WINDOWS XP op staan??

XP heeft als default bestandssysteem NTFS. Je WIN98 diskette kan geen NTFS partities lezen.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• Frigolamptje
Ja, idd. Heb hier ondertussen ook aangedacht ;) . Blijft nu wel het probleem dat m'n pc ook niet wil bootten met de 2 HD's samen. |:( . Denkt dat het licht aan de jumper's, heb wat gezocht maar ben er niet veel wijzer uit geworden.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:12
Optie 1: Probeer alleen je 120 gb schijf er in te hangen als master. Stel je boot volgorde in op cd en geen andere drives en leg je windows XP cd er in... en re-boot je systeem.

Windows xp zal zich dan vanzelf opnieuw installeren.

Optie 2 : boot van je windows 98 disk en kijk welke partitie letter hij aan je cd-rom geeft. Gebruik ms-dos om de cd te benaderen en voer setup.exe uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Tukkie_3 op 08-05-2004 16:14 ]

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

Pagina: 1