[DVD] snel video encoderen naar DVD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Hallo, weet iemand een snel programmaatje die verschillende video formaten (avi,mpg,etc) omzetten naar dvd mpg2 formaat?
Ik weet dat het lang duurt maar bij Nero Vision Express moet ik nu 8 minuten per 4 minuten video wachten, wat zon 3 uur duurt. Ik zou dit liever ietsje sneller doen zelf met een ander programmaatje?

:)

ps. ik had deze post al eerder gedaan maar zero reacties, mijn excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10 12:02

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

kijk eens op http://www.doom9.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met transcode (voor linux) kun je je avi´s gelijk resizen. Als je dan even resized naar bijvoorbeeld 50x25 gaat het transcoden zo´n 5x sneller dan het opnemen. Beetje jammer dat je dan zo'n postzegelkwaliteit overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ik ken doom9.org, maar het zou fijn zijn als je mij precies vertelde WAAR ik op die site moet zijn.
Ik waardeer je antwoord maar het is nutteloos zo. vcdhelp.com is ook fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 07:17
Harribo, neem toch effe de tijd om doom9.org door te nemen. Vragen van hoe en wat, terwijl het allemaal op doom9.org beschreven is, vind ik nu nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Volgens mij is 8 minuten voor het encoden van 4 minuten film vrij normaal, het kan niet veel sneller volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ik heb nu inmiddels wel doom9 doorgezocht en wat uitgeprobeerd met dvd2svcd, maar erg vrolijk word ik er niet van. er worden mij teveel vragen gesteld en ik heb niet van alles verstand. ik weet aardig wat maar ik word door dit programma overstelpt met details. ik probeer nu weer een groter pakket, pinnacle studio 9.
transcoden kan wel sneller dan dit, ulead moviefactory doet dit bijv, die transcodeert alleen datgene wat daadwerkelijk moet, het probleem wat ik alleen krijg, is een vage cache error en dan stopt ie, erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Harribo, je kunt natuurlijk niet verwachten dat we alle informatie voor je gaan uitkauwen. Al jouw vragen zijn al redelijk vaak voorbijgekomen (ook op GoT), en ik zie niet precies waarom je met die informatie niet bereiken wat je wilt? Zie bijvoorbeeld deze zoekresultaten

Verder kunnen wij met de omschrijving "vage cache error" ook helemaal niets. Misschien kun je proberen om iets duidelijker te zijn in je omschrijvingen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
uitkauwen is niet het woord, ik ga me niet uren verdiepen in details om dan uiteindelijk met lege handen te staan. bijvoorbeeld: ik gebruik dvd2svcd en dan gaat ie zeuren over het aantal frames per seconde, dus de volgende uitzoekklus wacht dan weer, je wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

wat betreft die vage cache error. die weet ik mij gewoon niet meer herrineren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
ik denk : er moet toch iets bestaan dat verschillende formaten met al hun details overzet naar mpg2? dat was mijn enige vraag. all2mpg2?

oke weet ik dat ook weer :)

iets anders: waarom worden mensen die iets willen weten steeds afgezeken als ze wat willen vragen op zon forum als dit. Ik heb dit nu al bij 75% van mijn postings gehad. En dat ligt soms ook deels aan mijzelf maar ik hoor het ook van anderen, echt belachelijk. volgens mij word zoiets door de admins van zon forum op gang geholpen, zeiken als je verkeerd zit en een vraag stelt die al us eerder is geweest. sorry, maar ik zoek altijd hier voordat ik wat post, alleen vind ik dan niet altijd wat ik zoek, ondanks dat de titel doet vermoeden van wel.
enfin, dit moest ik even kwijt. die arrogantie is niet altijd terecht. trouwens zon newbie ben ik niet, ik programmeer (met hts opleiding) al jaren in meer dan 20 talen en heb nu 5 jaar ervaring. niet dat ik op een sokkel moet worden gehezen, maar laat iemand wel in zijn waarde. verder no hard feelings.

[ Voor 83% gewijzigd door Harribo op 08-05-2004 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

offtopic:
Harribo, als je achteraf nog wat toe wil voegen aan je post kun je dan gebruik maken van de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit knop?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1