[Virtual CD onder XP] Ieder z'n eigen CD Deamon

Pagina: 1
Acties:

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
Mijn zoon, mijn vrouw en ik werken alledrie onder XP op de computer in de kamer. We werken ook allemaal met onze eigen CD's (mijn zoon b.v. met sesamstraat spelletjes).

Nu wil ik graag de cd's die we vaak gebruiken (m.n. die sesamstraat cd) als virtual cd instellen als mijn zoon inlogt. Maar als ik inlog dan wil ik mijn eigen iso's als virtual cd hebben. Nu heb ik al alcohol 52% en die Deamon CD uitgeprobeerd maar daar blijft dezelfde ISO ingesteld staan, ongeacht wie inlogt. Weet iemand hoe ik dat kan regelen?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je het commando dat normaal wordt aangeroepen om een CD te mounten via deze tools niet als snelkoppeling opnemen in de 'Opstarten' groep van het profiel?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 22:04
Spider.007 schreef op 08 mei 2004 @ 15:21:
Kun je het commando dat normaal wordt aangeroepen om een CD te mounten via deze tools niet als snelkoppeling opnemen in de 'Opstarten' groep van het profiel?
ja idd, in je log in kan dat ja!

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:20

[Jules]

Confusion in confusion

Met daemon-tools kun je idd via parameters een cd'tje mounten... an dat kun je dus prima in de startup folder zetten.
In de help van Daemon tools staat perfect uitgelegd welke parameters je nodig hebt :)

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 18:07
je kan met deamon toch meerdere virtual cd drives aanmaken? waarom maak je er niet gewoon meerdere aan? dan is alles toch opgelost

Verwijderd

Gebruik VCD. Hiermee kun je met een batch-file een cd mounten. Dit is volgens mij precies wat jij wilt.

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:10
maar wordt de CD dan ook weer automatisch " ge-UNmount" als iemand uitlogt of bij een Switch user in XP?

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf,BYD Seal AWD, ESS: Deye 6K-SG03LP1, 2xLuyuan, 32kWh

• C-BAS33
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01-2025
nee, dat niet. maar je geeft eerst de unmount opdracht voordat je de mount opdracht geeft, op deze manier loopt het allemaal prima

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

wanneer je met snel wisselen van gebruiker werkt, dan zal bij de tweede die inlogt uiteraard zijn cd gemount worden. Op het moment dat nu de eerste wederom achter de pc kruipt, zal hij dus met jouw ceedee opgezadeld zitten.

Wanneer je dat switch user niet gebruikt zal het wel goed werken, maar anders kun je altijd nog net zo veel virtuele cd's als gebruikers aanmaken. Deze kun je dan allemaal op 1 na bijvoorbeeld verbergen voor de explorer en zodoende heeft iedereen altijd zijn eigen virtuele schijffie. Bij user1 heet hij dan alleen bijvoorbeeld g:, bij de volgende h: en nou ja, je snapt het wel :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1