VIA AC97 kraakt

Pagina: 1
Acties:

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21:31
Vriend van me heeft zo'n kant en klare PC gekocht met een MSI K7T-M gekocht. Dat is zo'n micro ding met onboard sound. Het probleem is nu dat het geluid kraakt en hakkelt bij het begin van een audio en dvd cd... Iemand een idee? Er zijn alleen problemen met audiocd's en dvd, verder niks, geen pobs met mp3 enz...

Martijn

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Klint een beetje als een IRQ conflict, zit er een PCI kaart op het zelfde IRQ als de soundding onboard. Verplaats dan die kaart van slot. Wat soms ook helpt voor vage problemen met een VAI chipset is het installeren van de 4in1 driver. (die is te vinden op http://www.via.com.tw .

Groeten,

Reink

Murphy was an optimist

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:25
heb zelf een ak33 van aopen en daar zit ook die ac97 op (tot ik weer wat geld over heb en een echte geluidskaart kan kopen)
bij mij kraakt dat ding ook om de haverklap. heb alles al geprobeerd..via 4 in 1...de nieuwe drivers van aopen (ook voor de sound)
niets helpt :(
nog een weekje en dan haal ik een live5.1 ..hoop dat dat gezeik dan eindlijk een over is...

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-08 11:52

Kortfragje

......

Heb helemaal nergens last van, volgens mij komt het doordat je de M versie hebt. (dat is toch die micro atx ?) Een vriend heeft die ook en die levert inderdaad kutgeluid. Maar de mijne op de gewone atx versie (K7T-PRO) werkt zonder problemen 8-)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Probleem van deze drivers zit in de Windhoos versie die je draait...er is zelfs een speciale versie voor 98SE !! Let op welk OS je gebruikt en kijk dan op het cd-tje wat bij het mobo is geleverd

Succes

edit: ben een beetje te lang aan het werk geweest deze week, te veel typo's