Toon posts:

DMZ Optie Bij Sweex Router Lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha mensen, ik wil alle poorten door gaan mappen op mijn Sweex router omdat het portmappen simpelweg niet werkt, ook heb ik al een firewall op mijn adsl modem en 1 vind ik wel genoeg :)

Mijn internet situatie:

Internetlijn > Adsl Modem > Router > Computer 1 & Computer 2

Adsl modem = Speedtouch 510
Router = Sweex Broadband router 4 port 10/100 Switch

Ik ben de computer 1.

Nu ga ik naar het installatie scherm van de modem, daar moet ik eerst Firewall inschakelen (volgens de FAQ van Sweex) en dan moet ik naar de optie DMZ gaan. Daar krijg ik dit scherm :

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/waligdejong/s1.jpg

Ik moest als eerste bij de kolom linksonderin, bovenaan mijn IP adres invullen zoals ik op het internet werd gezien dus ik ging naar http://www.myip.com en heb ingevuld wat ik hier kreeg.
Als volgt moest ik bij de rechterkolom bij Client PC IP Address het IP adres van mn eigen computer invoeren. Ik heb gekeken bij configuratie scherm > mijn netwerkverbindingen en mijn Lan verbinding geselecteerd, en dan links onder in bij Details stond IP adres. Deze heb ik gebruikt en daar ingevuld.

Nu is het probleem dat als ik bijv Azureus (Bittorent Client) opstart en ik kijk of bijv TCP poort 6881 open staat, krijg ik de melding NAT-Fout.
Ik weet zeker dat mijn ADSL modem wel goed is geconfigureerd, want wanneer ik de router er tussen uit haal, dus gelijk mn computer verbind met de ADSL modem dan krijg ik wel de melding dat de poort open is ....
Nu is mn vraag wat doe ik verkeerd met de DMZ mode op de Sweex router?

Alvast heel erg bedankt,

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Die speedtouch 510 heb je ook als router lopen, uitgaande van dat IPnr 10.0.0.152, dus dat zijn 2 routers achter elkaar. In elk van de routers zul je DMZ moeten instellen (tenzij je een PPTP profiel in de speedtouch zet).

Surf naar: http://10.0.0.138
In het linkermenu zit ergens geavanceerd en daar kun je de Default Server instellen (=DMZ). Stel die in op 10.0.0.152 (= WAN IPnr sweex)

In de Sweex heb je alles al goed, enkel die tweede regel met instellingen voor 83.116.20.113, die kan weg (want wordt al in de Speedtouch geregeld).

Wat er dan gebeurt is dit:
Internet <==> [IPnr 83.116.20.113 :: Speedtouch :: IPnr 10.0.0.138] <==> [IPnr 10.0.0.152 :: Sweex :: LAN IPnrs]
1x DMZ om alle verkeer dat bij de Speedtouch aankomt door te leiden naar IPnr 10.0.0.152
1x DMZ om alle verkeer dat bij de Sweex aankomt door te leiden naar jouw PC.

[ Voor 4% gewijzigd door rvm op 08-05-2004 17:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga het proberen, maar dan moet ik dus wel een sotware matige firewall aanschaffen, want de firwall in de Speedtouch staat dan toch ook uit ?

• rvm
  • Niet online

rvm

Ja, voor zover je van een firewall kunt spreken, staat die dan inderdaad uit op de Speedtouch (en ook op de sweex) als je DMZ gebruikt.
Je kunt natuurlijk ook 1 of een paar poorten forwarden (op zowel speedtouch als sweex) als dat voldoende is voor bittorrent.

Verwijderd

Topicstarter
nee ik wil alles uit hebben en dan schaf ik gewoon ZonAlarm Pro aan ofzo ;)
Maar ik ga het even proberen...

• Zwelgje
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:21:
bespaar je de download tijd (ik neem toch aan dat je hem illegaal ging downloaden)

en neem dit dan: http://www.idrci.net/idrci_products.htm kost niks

A wise man's life is based around fuck you

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:21:
Alles uit willen hebben... daarvoor is de aan/uit knop toch al bedoeld?
Maar serieus, als je met ZoneAlarm weer alles dicht zet, dan heeft DMZ gebruiken natuurlijk weinig zin.

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 08 mei 2004 @ 18:23:
[...]

bespaar je de download tijd (ik neem toch aan dat je hem illegaal ging downloaden)

en neem dit dan: http://www.idrci.net/idrci_products.htm kost niks
Hej bedankt voor de moeite !! maar sorry ik kom net terug van de winkel en heb m dus al :+ maar toch bedankt

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 18:30:
[...]

Hej bedankt voor de moeite !! maar sorry ik kom net terug van de winkel en heb m dus al :+ maar toch bedankt
* Zwelgje vraagt zich af op de TS wel weet met wat voor vage constructie hij aan het werken is, ik betwijfel het namelijk

router>router>pc/firewall

wat voor nut heeft de sweex aankoop eigenlijk :? als je toch al een router/firewall hebt (speedtouch)

[ Voor 7% gewijzigd door Zwelgje op 08-05-2004 18:32 ]

• rvm
  • Niet online

rvm

Het is waarschijnlijk een Speedtouch 510 met slechts 1 LAN aansluiting. Sweex is ongeveer net zo duur als een switch. Ik ken alleen het webinterface van de Speedtouch 510. Misschien heeft het ding nog meer mogelijkheden onderhuids, maar anders zal de Sweex het op dat punt winnen.

Verwijderd

Topicstarter
De grondlijn komt binnen, gaat de spillter in daaruit gaat 1 lijn naar de telefooncentrale en 1 lijn naar de Speedtouch (adsl modem). Van de Speedtouch vandaan gaat hij naar de Sweex, en daar van daan naar 2 computer's :) Want op de speedtouch zit maar 1 uitgang

EDIT : @ RVM, nee ik wil met de firewall dus bijv zonealarm de poorten kunnen regelen omdat ik heel veel met die poorten bezig ben, als ik dat telkens in de routen en modem moet instellen dan is dat veel te veel werk, daarom dus :)

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2004 18:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar hij doet het nu nog niet :'(

Deze instellingen heb ik nu op de Speedtouch
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/waligdejong/s3.jpg

En deze instelling op de router
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/waligdejong/s2.jpg

Zo moet het toch goed zijn ofniet ?

• rvm
  • Niet online

rvm

Ziet er goed uit. Sluit de PC eens rechtstreeks op de speedtouch aan. Als het dan wel goed werkt, dan zit het probleem in de Sweex. En als dat zo blijkt te zijn, kun je de DHCP server in de Sweex uitzetten, de Speedtouch op 1 van de LAN poorten van de Sweex aansluiten en zo de Sweex puur als switch gebruiken ;)

[ Voor 41% gewijzigd door rvm op 08-05-2004 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Al gooi ik de router (=sweex) er tussenuit dan werkt het perfect ... :'( waarom anders niet wat staat er nou fout in de sweex ? :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat het probleem ligt bij de sweex bij de DMZ instellingen, en dan denk ik bij de rechterkolom : Client IP PC Address
Ik denk dat het ip adres van mijn computer niet goed is, anders zou ik het ook niet weten?! Hoe kan ik dit IP adres achterhalen ?? daar weten jullie vast wel een truukje voor :)

• Zwelgje
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 20:14:
Ik denk dat het probleem ligt bij de sweex bij de DMZ instellingen, en dan denk ik bij de rechterkolom : Client IP PC Address
Ik denk dat het ip adres van mijn computer niet goed is, anders zou ik het ook niet weten?! Hoe kan ik dit IP adres achterhalen ?? daar weten jullie vast wel een truukje voor :)
ipconfig :?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... daar lag het dus ook niet aan ... :'( ik ben echt ten einde raad, ik wil gewoon dat al die programma's als bittorent enzo goed werken maar dat schiet niet op zo ..... alles gaat vet langzaam enz, gewoon een paar poorten door mappen werkt ook niet want op de sweex kan je dr maar 10 doormappen en heb er meer nodig (btw werkt geen eens dat doormappen op de sweex). Maar weet echt niemand dan wat ik verkeerd doe ????? 8)7 8)7

• rvm
  • Niet online

rvm

Dus zonder Sweex er tussenin werkt het wel? Dan haal de UTP-kabel uit de WAN aansluiting van de Sweex en stop 'm in 1 van de LAN aansluitingen op de Sweex. Vervolgens in de Sweex de DHCP server uitzetten. Dan de PC's opnieuw starten en tadaaa... het werkt, mits je de default server in de Speedtouch laat verwijzen naar het IPnr van je PC.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52
Het klinkt misschien heeeel raar, maar ik heb een zelfde probleem gehad met een sweex router, port mapping werkt niet en eigenlijk geen enkele andere optie. Ik heb uiteindelijk mijn private ip range veranderd van 192.168.2.x naar 192.168.0.x en toen werkte alles perfect! Misschien dat jij dat ook even kan proberen? Ik weet dat het vreemd klinkt, maar bij mij werkte het....

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

Normaal gesproken bij adsl is je speedtouch de 10.0.0.138

Internet: 83.116.20.112>Speedtouch:10.0.0.138>Sweex:10.0.0.150>computer1:10.0.0.x

waarom je niet gewoon een switch achter die speedtouch zet is me niet duidelijk. je gebruikt niets van de geavanceerde mogelijkheden zoals poorten afsluiten door de hardware firewall. Als die sweex vier poorten heeft gebruik die dan gewoon als switch en laat de wanpoort ongebruikt. Je Speedtouch komt dan binnen op poort 1 en de resterende drie kun je gebruiken als aansluitpunt voor computers.

Wat je firewall betreft: hardware firewall is meestal beter dan Zonealarm, ja iets meere werk om in te stellen maar dan drukt er ook niet zomaar iemand op een knopje van "Vertrouwen" wat je vaak ziet gebeuren met al die software firewalls.

Copyright and left by SED...

Pagina: 1