Toon posts:

Shuttle ST61G4 met ingeb. ATI Radeon 9100: TV-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg op mijn nieuwe Shuttle ST61G4 met ingebouwde ATI Radeon 9100 de tv-out met geen mogelijkheid aan de praat. Heb alle FAQ's doorgelezen en ik heb al 2 dagen met de ATI instellingen gespeeld, maar totaal geen beeld.

Met mijn good old Matroxje hoefde ik maar te dubbelklikken op een divx-je, en als ie dan in een powerdvd of wmp venster op mijn LCD verscheen, dan kwam ie automatisch ook op de tv. Alleen nu met ATI helaas niet...

Ik draai WinXP en gebruik het meegeleverde 7 pins tv-out kabeltje naar composiet, de gele tulp die ik dan met een verlengsnoertje in de video-in van mijn tv prik. Heeft iemand dit aan de praat gekregen? Ik heb dus die Shuttle ST61G4 met ingeb. ATI Radeon 9100, 1 LCD scherm en 1 tv.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:02
bij mij (9800) werkt het gewoon als je:
tv-out: op clone mode hebt
en dan onder de "overlay" tab je clone-mode-options op "theater mode" zet.

dan doet ie het (bij mij althans) net zo als jij omschrijft met je matrox :)

ps. je moet de TV-out ook aanzetten onder "displays" hè?
maar das logisch :+

[ Voor 27% gewijzigd door Puppetmaster op 08-05-2004 17:36 ]

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Verwijderd

Topicstarter
okay, zal dat eens proberen met clone mode en de rest...

ja, onder displays tv aanzetten lukte eesrt niet altijd. het ging alleen als ik eerst de tv aanzette en daarna de computer pas aandeed.

Maar ik heb weer een nieuw probleem met de ingebouwde rRealtek geluidskaart. Deze speelt wel Windows geluidjes af, maar geen geluid via Windows Media Player of PowerDVD. Doodleuk no audio device zegt ie dan...

Ik vind het maar een kutapparaat, mijn ouwe Slixje met ingebouwde Audigy en m'n Matrox G450 eTV was veel stabieler heb ik het idee :)

//edit//
hmzz. dat het geluid het niet doet ligt aan het feit dat Windows na enkele seconden met de foutmelding "Generic Host Process for Win32 services has encountered a problem and needs to close" komt. Voor die tijd doet het geluid het wel... :(

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2004 20:52 ]