[Xp] autohardware installatie uitschakelen

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 15:11

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik heb sindskort problemen met mn cardreader, hij word opnieuw gedetecteerd en geinstalleerd waardoor het probleem van een dubbele driver ontstaat, en dit werk daarna dus niet meer.
Melding xp bij appbeheer:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden omdat er al een identiek apparaat in het systeem actief is. (Code 42)

Klik op Probleem oplossen om de probleemoplosser voor dit apparaat te starten.

Volgens mij kan ik dit probleem oplossen door autoinstallatie van nieuw hardware uit te schakelen. maar met search kom ik ook niet verder, google ook nix en de knowledge base krijg ik 1 result waar ik nix aan heb :'(

plz kan iemand mij helpen

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
*schopje :) (hey krijg nouw wat, precies 2 dagen later, op 2 minuten na :D)

[ Voor 80% gewijzigd door Armageddon_2k op 10-05-2004 14:35 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Armageddon_2k schreef op 08 mei 2004 @ 14:36:
Ik heb sindskort problemen met mn cardreader, hij word opnieuw gedetecteerd en geinstalleerd waardoor het probleem van een dubbele driver ontstaat, en dit werk
In de device manager "disable this device" doen bij het apparaat met problemen.

Heb je wellicht 2 drivers versies voor dat apparaat voor je kiezen gekregen?
Of treedt het op na standby?

enne de help van microsoft zegt:

Windows cannot load the device driver for this hardware because there is a duplicate device already running in the system. (Code 42) A duplicate device was detected. This error occurs when a bus driver erroneously creates two identically named children (bus driver error), or when a device with a serial number is discovered in a new location before it is removed from the old location.

Restart the computer.

On the General Properties tab of the device, click Troubleshoot to start the troubleshooting wizard.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
als ik de ubs mass storage device uitschakel, werktie niet. ook een redelijk logische uitkomst :P
ik heb met dat devmgm_nonpresent gebeuren gezien dat er nog een usb mass storage device geinstaleerd word, deze kan je uitereaard niet uitschakelen omdat hij officieel niet is ingeschakeld. ik heb em al verwijderd werkt ook niet en dan vindie de eerst volgende keer een onbekend usb apparaat.
ik heb dus

- Het mass storage device
- Een mass storage device die verborgen staat
- Een onbekend Usb app als het verborgen device is verwijdered. dit onbekende apparaat is ook alleen te zien met nonpresent=1

Alles al verwijdered, eerst software geinstalleerd, usb legacy in bios aan/uit
Ik heb alles al geprobeerd en ben door mijn mogelijkheden heen. De enige optie die is dus overhoud is het uitschakelen van automatisch installeren van de hardware, zoals dus ook vermeld staat in de topic title

Met de troubleshooter kom ik op de uitkomst: Usb foutdetectie van de USB main root hub, uitschakelen. DIt heb ik gedaan maar ook dit lever nix op

[ Voor 8% gewijzigd door Armageddon_2k op 11-05-2004 11:44 ]