Maxtor's van silent mode afhalen ( onder windows )

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Zijn er ook programma's waarmee ik mijn 2x SATA 120GB en 1x ATA 160 GB van silent mode af kan krijgen onder windows ?? heb al wat gesearchd ( viel nog niet mee om amset te downloaden want die staat niet meer op de maxtor site ) maar daarmee moet je van flop booten en die heb ik niet .. ( lees ik heb in huis geen floppydrives ) verder kan ik dan wel van usb stick booten maar dat is wel een hele hocus pocus als je gaat lezen bij www.bootdisk.com 8)7

er was ook nog een ander tooltje van ibm dacht ik .. goed dat gedownload maar dat werkte ook niet zonder floppy drive .. :(

Alle hulp is welkom

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Lijkt mij niet, in ieder geval niet direct.

Want als windows geladen is dan "is de disk in use" ... het moet echt bij boot gebeuren...

There is no place like ::1

Verwijderd

kan jij mij die amset sturen, ik heb me doodgezocht maar kan hem niet vinden :( mn pc maakt toch wel herrie dus een btje meer maakt toch niet uit

(nightraider@kauwgomballen.nl) thnx@!

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 14:38:
kan jij mij die amset sturen, ik heb me doodgezocht maar kan hem niet vinden :( mn pc maakt toch wel herrie dus een btje meer maakt toch niet uit

(nightraider@kauwgomballen.nl) thnx@!
Staat AMset tegenwoordig niet meer op de Powermax diskette als extra-tje?

• Maku
swampy schreef op 08 mei 2004 @ 14:39:
[...]

Staat AMset tegenwoordig niet meer op de Powermax diskette als extra-tje?
geen idee eigenlijk :S

Verwijderd

Maku schreef op 08 mei 2004 @ 14:33:
Zijn er ook programma's waarmee ik mijn 2x SATA 120GB en 1x ATA 160 GB van silent mode af kan krijgen onder windows ?? heb al wat gesearchd ( viel nog niet mee om amset te downloaden want die staat niet meer op de maxtor site ) maar daarmee moet je van flop booten en die heb ik niet .. ( lees ik heb in huis geen floppydrives ) verder kan ik dan wel van usb stick booten maar dat is wel een hele hocus pocus als je gaat lezen bij www.bootdisk.com 8)7

er was ook nog een ander tooltje van ibm dacht ik .. goed dat gedownload maar dat werkte ook niet zonder floppy drive .. :(

Alle hulp is welkom
Wat is hier het voordeel van ?

• Maku
swampy schreef op 08 mei 2004 @ 14:35:
Lijkt mij niet, in ieder geval niet direct.

Want als windows geladen is dan "is de disk in use" ... het moet echt bij boot gebeuren...
Me raid set vind ik het belangerijkste .. zou het daar wel mee kunnen ?? of heeft er iemand een kant en klare bootdisk img voor me usb stick ??

ps heb een 64 mb lexar jumpdrive :)

• Maku
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 14:43:
[...]

Wat is hier het voordeel van ?
de schijven houden zich zeg maar in zodat ze niet te veel "herrie" maken .. haal je die silent mode er af dan houdt ie zich niet meer in ...

resultaat iets meer herrie en meer performance ..

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Het kan gewoon in windows, je moet een tooltje van de hd-fabrikant hebben of Intel Application Accelerator, die deed het bij mij op mij vorige p4 plank altijd. Werkt best goed op zich.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:48

job

Hoe heb je dan die silent mode actief gekregen
maxtor schijven staan van de fabriek af aan niet in silent mode

• Maku
Gody schreef op 08 mei 2004 @ 14:49:
Het kan gewoon in windows, je moet een tooltje van de hd-fabrikant hebben of Intel Application Accelerator, die deed het bij mij op mij vorige p4 plank altijd. Werkt best goed op zich.
Ik heb een amd .. dus intel application accelerator gaat niet werken .. verder zijn er dus geen tooltjes van de hd fabrikant .. zover ik heb kunnen vinden ..

en damster ... volgens alle andere topics worden ze juist vanuit de fabriek in silent mode afgeleverd ...

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
ik dacht dat een van de tooltjes van IBM voor op alle schijven werkte. Welke dat is zal je zelf even op moeten zoeken. Is wel meer over te vinden hier :) .

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37

A wise man's life is based around fuck you

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 21:33
offtopic:
oops verkeerde topic |:(

[ Voor 112% gewijzigd door Rody op 08-05-2004 16:49 ]

• ilhan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025
Dat kan je ook doen met Intel Aplication Accelerator.
Dan moet je bij je harde schijven iets selecteren.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
ilhan schreef op 08 mei 2004 @ 18:21:
Dat kan je ook doen met Intel Aplication Accelerator.
Dan moet je bij je harde schijven iets selecteren.
zeg, lees jij de boel wel voordat je post :?

hij heeft een AMD cpu en geen intel chipset, die accelerator werkt dan niet

A wise man's life is based around fuck you

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maku schreef op 08 mei 2004 @ 15:27:
[...]

Ik heb een amd .. dus intel application accelerator gaat niet werken .. verder zijn er dus geen tooltjes van de hd fabrikant .. zover ik heb kunnen vinden ..
Sterker nog, op veel nieuwere Intel chipsets werkt IAA niet. Als je Intel raid op je mobo hebt, kan je echter wel IAAR gebruiken.
en damster ... volgens alle andere topics worden ze juist vanuit de fabriek in silent mode afgeleverd ...
Negative, de schijven die ik hier krijg zitten nog dichtgesealed sinds ze de Maxtor fabrieken verlieten. Als ik ze eruithaal staan ze op 'Performance'. Maar wellicht zijn er andere Maxtor's die standaard op 'Quiet' staan, misschien retail verpakkingen ofzo. Ik krijg ze OEM. Dell schijnt hun schijven echter wel standaard op Quiet af te leveren, maar dat heeft de fabrikant (Dell) dan ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door koraks op 09-05-2004 00:51 ]

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm ik heb getest en er zijn 3 settings
* 128 = quiet
* 196 = normal
* 256 = high performance

Quiet is geeneens zoveel "langzamer" .... en High Performance is geeneens zoveel sneller, op geluid merk ik ook niet veel..iets verschil maar niet donderend....

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 15:38
Maku schreef op 08 mei 2004 @ 15:27:
[...]Ik heb een amd .. dus intel application accelerator gaat niet werken .. verder zijn er dus geen tooltjes van de hd fabrikant .. zover ik heb kunnen vinden ..

My bad, ik had niet/eroverheen gelezen dat je een Athlon had. Sorry. Mijn vorige versie van IAA had die mogelijkheid nog wel om dat te doen. De huidige is inderdaad vaak slechts bruikbaar wanneer je raid gebruikt.

Maar inderdaad is winaam het tooltje om het alsnog in te stellen. Verder staan maxtor en Wd voor zover ik weet altijd op standaard &/ performance mode.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-03 16:33
Ik heb nog niet gezien dat iemand een link naar setacm.exe (of amset.exe) heeft gegeven. Zoeken naar 'acoustic' in de knowledge base op maxtor.com geeft de volgende link:
http://maxtor.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=1200
... maar zo te zien moet je die onder DOS, niet onder windows gebruiken.

• Maku
M_v_A schreef op 09 mei 2004 @ 11:08:
Ik heb nog niet gezien dat iemand een link naar setacm.exe (of amset.exe) heeft gegeven. Zoeken naar 'acoustic' in de knowledge base op maxtor.com geeft de volgende link:
http://maxtor.custhelp.co.../std_adp.php?p_faqid=1200
... maar zo te zien moet je die onder DOS, niet onder windows gebruiken.
Zou je denken .. wat is er hier verteld al dan 3x ofzow in dit topic 8)7

---------------------------------------------------------------------------------------

Ik ga dat winaam eens een probje geven :Y)

Update:

ARGH ! ik haat duits |:( maar het proggie geeft de volgende melding

Es wurde keine ATA-Festplatte gefunden! :(

[ Voor 29% gewijzigd door Maku op 09-05-2004 15:29 ]

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is dus geen ATA-hdd gevonden. Proggie ondersteund geen SATA :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Maku
Fire_escape schreef op 09 mei 2004 @ 15:50:
Is dus geen ATA-hdd gevonden. Proggie ondersteund geen SATA :)
maar het maffe is dat ik draai op 1x160 ata en 2x 120 sata dus had die 160 wel moeten vinden dacht ik zo

• Maku
Ok ik heb nu tot mijn beschikking een floppydrive !! jaja ... 8)7

Bootflop gemaakt Amset er op .. booten maar .. en amset vind geen HD's .. ARHG

Winaam vind geen ata en geen sata drives ..

Er moet een mogelijkheid zijn om het te laten werken .. ik heb nu 2x 120gb Hitachi er bij en dat gaat bijna 2x zo hard .. 120mbps read en 100mbps write .. .. die maxtors moeten dat ook kunnen dacht ik zo ..

Update: Maxtor en Hitachi

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Maku/Maxtor.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.t1anime.com/Temp/Maku/Hitachi.JPG

doe ik iets verkeerd ?

[ Voor 18% gewijzigd door Maku op 06-06-2004 19:31 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Maku schreef op 06 juni 2004 @ 19:17:

doe ik iets verkeerd ?
Ik geloof dat Amset onder DOS alleen S-ATA drives vindt die aangesloten zijn op een Intel ICH5(-R). Drives op andere S-ATA en RAID-controllers worden niet gevonden helaas.

• mcd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-07-2025

mcd

Als je op je moederbord ook een aparte ide aansluiting zit zodat je normale hd's in de raid array kan gebruiken moet je hem daar even aanhangen. Nadat ik mijn hd daaraan gehangen had op mijn asus a7v8x mobo zag hij de s-ata harde schijf die in raid hangt wel (met powermax).

• Maku
Ik heb van de maxtors me block size veranderd van 16k naar 64 k en haal nu 80-85 mbps .. goede verbetering dus ..
Pagina: 1