[MSSQL/ASP] Waarde krijgen van een 'ntext' veld

Pagina: 1
Acties:

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:26
Heren,

Dit probleem lijkt mij een erg simpele, maar desalniettemin kon ik er nergens een oplossing voor vinden (via Google en de GoT search).

Ik heb een MS SQL Server 2000 (MSDE) tabel waarin een kolom met datatype 'ntext' staat. Wanneer ik onderstaande query uitvoer en de waarde opvraag van de desbetreffende kolom krijg ik niets terug. Volgens mij moet er één of andere simpele functie zijn waarmee ik direct de inhoud van een ntext-kolom krijg (MySQL bijvoorbeeld geeft de waarde gewoon direct in de resultset).

Oja, ik gebruik ASP met JavaScript.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
var connString = "DSN=Muiderburght";

function dbQuery(sql)
{
    var query = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet");
    query.ActiveConnection = connString;
    query.Source = sql;
    query.Open();
    return query;
}

rs = dbQuery("SELECT whiteboardId,title,date,content,status,gender,
 lastName FROM muiderburght_whiteboards AS w, muiderburght_users AS u
 WHERE whiteboardId = " + Request.QueryString("whiteboardId") + " AND u.userId = w.starterId");

// rs("title") etc. geeft nu resultaat maar rs("content") geeft niets terug... :(

TheStreme - Share anything with anyone

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Vladimir G. schreef op 08 mei 2004 @ 14:10:
Dit probleem lijkt mij een erg simpele, maar desalniettemin kon ik er nergens een oplossing voor vinden (via Google en de GoT search).
Het lijkt verdacht veel op een bekend probleem met blobs, meer info: http://www.aspfaq.com/show.asp?id=2188

p.s. Dit probleem is al zo oud als de weg naar Rome en er is behoorlijk wat informatie over te vinden (ook op GOT). Vreemd dat je niets kon vinden.

Today's subliminal thought is:

• Eelke Spaak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 15:26
Bedankt! Dat werkt!

Idd vreemd dat ik niks kon vinden; ik heb echt bijna een uur gezocht :X

TheStreme - Share anything with anyone