DVD speler koppelen met PC speakers DTS decoding vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Axelreno
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-12-2025
Ik heb een DVD speler de JVC DX-N212. Deze heeft geen DTS hardware decoding.
Ik wil hierop een PC speaker set op aansluiten, de logictech Z-640 speakerset.
Deze set bevat alleen geen DTS hardwaredecoding, dit in tegenstelling tot de Z-680 speakerset van logitech maar dus is ook 300 euro duurder.
In de FAQ staat dat dit noodzakelijk om zeg maar de DTS goed weer te geven.
Mijn vraag:
Komt er fatsoenlijk geluid uit de speaker als ik de z-640 speakerset aansluit op de dvd speler? Is dit dan surround geluid ?
Is het geluid beter dan als ik de dvd speler aansluit op mijn TV ?

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Proberen?
En als de faq al zegt dat het noodzakelijk is,
zou het dan niet zo zijn ?

• Axelreno
Ik heb de speakerset nog niet aangeschaft.
Het hoeft van mij niet perse DTS surround te zijn maar als er maar beter geluid uitkomt in vergelijking met het aansluiten van de DVD speler op de tv.
Ik wil de dvd speler ook als cd speler gebruiken. Dus als ik de speakers aanschaf hoeft de tv niet aan te staan wil ik een cd luisteren.
Komt er stereo geluid uit ? Of kan ik een externe DTS hardware decoder aanschaffen ?

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 16:50
Axelreno schreef op 08 mei 2004 @ 14:03:
Komt er fatsoenlijk geluid uit de speaker als ik de z-640 speakerset aansluit op de speakerset ?
Vind je dit zelf een duidelijke zin?

Maar goed,
Ik neem aan dat die DVDspeler gewoon een stereo tulpuitgang heeft?
En er zullen aan die speakerset 3 minijacks zitten: Front L/R, Rear L/R, en een Sub/Center.
In dat geval kan je dus nooit op een makkelijke manier die speakerset aansluiten.

Als je losse DTS decoder koopt, dan zal dat ook tevens een versterker zijn.
Daardoor zal je van de speakerset alle stekkers af moeten knippen om ze apart aan te kunnen sluiten.

[ Voor 16% gewijzigd door Marco op 08-05-2004 15:22 ]

• Axelreno
Mijn dvd speler heeft een coaxiaale uitgang (wat dat ook moge zijn)....
Als ik hier de logitech z-640 speakerset op aansluit komt er dan geluid uit alle 5/6 de boxen ?
En is dit surround geluid of stereo ?
Ik heb de uitgangen aan de achterkant nog niet kunnen bekijken omdat het een kado is voor mijn vriendin. Dus ik kan je daar geen info over geven wel de links naar de dvd speler:

http://www.jvc.nl/product.php?id=XV-N210BE&catid=87

En naar de speakerset:

http://www.logitech.com/ (ik krijg de link niet volledig gekopieerd)

[ Voor 17% gewijzigd door Axelreno op 08-05-2004 16:04 ]

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Die coaxiale uitgang is dus voor DTS of AC3, in ieder geval is dat een digitaal signaal en daar heb je niets aan met die speakerset omdat daar geen decoder inzit. (los van het feit dat je 'em niet eens kan aansluiten)

edit:
Ik zie nu net dat er bij die speakers een soort adapter bijzit om 'em aan een stereo tulpaansluiting te koppelen.
Je hebt dan echter gewoon stereo geluid, maar dat zal waarschijnlijk over alle speakers verdeeld worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Jur op 08-05-2004 16:22 ]

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:52
Als je een versterker MET DTS decoder heb, heb je dus geen speakers met ingebouwde DTS decoder nodig.

Als je speakers MET DTS decoder ingebouwd heb, moet je die dus via een coaxiale (of indien mogleijk optische) kabel aansluiten.

Als je beide hebt, dus een versterker (evt ingebouwd in de dvdspeler) met DTS decoder en speakers met DTS decoder, dan hebben de speakers geen aparte draad maar alleen een coaxiale (of optische?) kabeltje... deze sluit je op de uitgang van je versterker aan...via de kabel wordt het DTS signaal doorgegeven aan de decoder van de speakers, de DTSdecoder in de versterker wordt dus niet gebruikt....

als je liever de decoder in de versterker wilt gebruiken lijkt me dat onmogelijk omdat de speakers geen aparte draadjes hebben die je op de versterker kunt aansluiten...

• Axelreno
Zou de Z-680 met DTS hardware decoder wel aan te sluiten zijn ?
En dan DTS surround geluid produceren ?

Ik heb trouwens helemaal geen versterker.

[ Voor 18% gewijzigd door Axelreno op 08-05-2004 16:45 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-02 16:50
Axelreno schreef op 08 mei 2004 @ 16:27:
Zou de Z-680 met DTS hardware decoder wel aan te sluiten zijn ?
En dan DTS surround geluid produceren ?
Dan inderdaad wel, maar daar betaal je ook voor.

• Axelreno
Dit vond ik in een review van de z-640:

Perhaps the best feature of the speaker system besides its price is its versatility. Not only can it be used with 5.1 Dolby digital capable PC soundcards, but an included adapter allows any device with stereo RCA audio cables to be connected & played on all speakers by simply pressing the matrix button. This allows PC, video game systems, TV, VCR, and DVD to all use the same speaker set. Probably the most un-advertised and most useful application is that it makes a very capable and cost effective home theater 5.1 Dolby digital surround sound system.

Zitten er stereo RCA audio cables uitgangen op een dvd speler (in dit geval de JVC XV-n210 ?

• Axelreno
Dit zijn trouwens de technische specificaties van de dvd speler (JVC NX -N210)

http://www.jvc.nl/files/techspec/jnl04_dvd_av_players.pdf

• skaffa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:39
je kunt de speakers gewoon aansluiten, alleen krijg je geen echte surround sound

Op de speakers kun je namelijk je ingang selecteren, de speakers vormen het dan zeg maar om naar een 'nep'surround. Ik zou als ik jou was gewoon doorsparen voor een setje met decoder of voor ik zou een goede stereo speakerset kopen---->

Dit klinkt namelijk vaak velen malen beter.......... :+

Of kijk eens in dit topic:
Creative Decoder DDTS-100 / Creative TD7700

[ Voor 13% gewijzigd door skaffa op 08-05-2004 16:54 ]

*psnprofiles* Ioniq Electric Premium 38kW

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

ALs je een set zonder decoder koopt, heb je alleen stereo geluid, je hebt echt een decoder nodig om er 6 kanalen van te maken, zo staat dat ook in de FAQ en dat heb ik er echt niet voor niets zo in gezet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1