[Probleem] Voeding draait niet meer

Pagina: 1
Acties:

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05 11:29
Hallo,

Volgende probleem:

Net een nieuwe voeding (2 dagen oud) en m'n systeem in een testopstelling. Ik zet de voeding uit om even wat koffie te halen beneden en een tweetal uurtjes later kom ik weer boven. Voeding weer aan.... niets!

De voeding geeft geen kik, terwijl hij wel stroom uitvoert gezien de indicatie-led op het moederbord. De fans van de voeding gaan niet draaien. Hij doet gewoon helemaal niets.

De voeding is een Tagan 380 watt.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Verwijderd

Nieuwe voeding halen? :9

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39
ATX stekkertje voor de power wel goed aangesloten op je moederbord? Het moederbord kan dan wel stroom krijgen, maar hij gaat niet uitzichzelf aan hoor :)

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

systeem in testopstelling zeg je.......
wss dus een hoop zooi los liggen en mss ligt er ergens een schroefje, afstandsbusje of iets anders kortsluiting te maken waardoor je systeem nix meer doet.
bouw de zaak nog eens opnieuw op en kijk of het probleem blijft.
(heb zelf erg goede ervaringen met TAGAN voedingen trouwens)

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

• WiseGuy!
internetinfo schreef op 08 mei 2004 @ 14:01:
ATX stekkertje voor de power wel goed aangesloten op je moederbord? Het moederbord kan dan wel stroom krijgen, maar hij gaat niet uitzichzelf aan hoor :)
Wat dacht je hoe die indicatie-led gaat branden? Die brandt écht niet als er geen stroom naartoe gaat.... 8)7

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
WiseGuy! schreef op 08 mei 2004 @ 14:53:
[...]

Wat dacht je hoe die indicatie-led gaat branden? Die brandt écht niet als er geen stroom naartoe gaat.... 8)7
InternetInfo doelt denk ik op de connector voor de powerknop op je kast. Maar ook sluiting door een busje onder je mobo kan de oorzaak zijn.

• WiseGuy!
Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb....

;(

De koperbanen vanaf de P4 12volt connector zijn doorgebrand. Hoe dit kan weet ik niet, want ik heb geen busjes o.i.d. rondslingeren. Het moederbord rust op een anti-statische schuimmat waarin het moederbord ook verpakt zat. Geen metalen contactdelen dus...

Het moederbord is dus dood. Wat me nu dus zorgen baart is m'n processor, want ik geloof dat de amd64 nou juist z'n stroom van deze extra P4 connector trekt?

HELP!

ps. ik mag aannemen dat dit garantie is, aangezien het mobo nog geen maand oud is?

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:39
WiseGuy! schreef op 08 mei 2004 @ 14:53:
[...]

Lees mijn post nog eens. Dat het mobo power krijgt, komt door de voeding. Als jij je computer aanzet, hoe doe je dat dan? Geef je je voeding een schop en gaat hij dan aan? Denk het niet ;)
Als jij op de power knop drukt, gaat dat via het moederbord.

• WiseGuy!
internetinfo schreef op 08 mei 2004 @ 17:08:
[...]

Lees mijn post nog eens. Dat het mobo power krijgt, komt door de voeding. Als jij je computer aanzet, hoe doe je dat dan? Geef je je voeding een schop en gaat hij dan aan? Denk het niet ;)
Als jij op de power knop drukt, gaat dat via het moederbord.
Ik heb dus vermeld dat het om een testopstelling gaat. Ik zit nog te wachten op m'n kast, vandaar. En ja, ik zet gewoon m'n voeding aan. That's it...

Zoals ik net al vermeldde, heeft er waarschijnlijk ergens kortsluiting plaatsgevonden vanaf de 12volt connector op het moederbord... Gevolg: fans draaien wel op het moederbord, maar pc boot niet meer. Dat komt doordat hij vanaf de P4 connector op het moederbord geen stroom meer krijgt en de boel niet meer kan trekken. Voeding doet het gewoon.

Ik ga het moederbord dus onder RMA weer terugsturen, want dit vind ik niet echt normaal... Het is namelijk niet zo dat ik zelf die kortsluiting heb veroorzaakt...

Pagina: 1