gamepads en fps

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:35
Ik heb al een aantal topics gezien op got waarin de zelfde vraag voorkomt, maar aangezien deze allemaal alweer 4 jaar oud zijn, kan het misschien zo zijn dat hier verandering in is gekomen?

Ik wil dus een gamepad waar ik al mijn spellen mee kan spelen (mits de spellen het ondersteunen natuurlijk). Dus een gamepad waar ik ook first person shooters mee kan spelen. First person shooters bestaan toch ook voor de xbox of gamecube of iets dergelijks. :? Hoe werkt dat dan?

Als iemand een goede ervaring heeft met een dergelijk gamepad is dat natuurlijk ook erg gewenst.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:35
First person shooters bestaan toch ook voor de xbox of gamecube of iets dergelijks. :? Hoe werkt dat dan?
Op de consoles worden spellen speciaal voor die controllers gemaakt, voor de PC worden spellen (vooral First Person Shooters) ontwikkeld voor gebruik met toetsenbord + muis, omdat 99,99% van de computergebruikers daarmee speelt. Je zal de meeste FPS spellen vast wel met een gamepad kunnen spelen, maar het rondkijken zal toch heel wat minder snel gaan dan met een muis, omdat een gamepad nou eenmaal veel minder accuraat is.

Hoe ze dat dan doen op de console? Simpel, alles veel 'stijver' houden, zo kan je in FPS'en op consoles vaak alleen maar naar links en rechts bewegen en moet je eerst een andere knop indrukken wil je naar boven en beneden kijken.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en niet te vergeten (semi-)autoaim, is bij vrijwel alle pc versies van shooters eruit gesloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en vaak tragere vijanden, omdat je zelf ook trager bent met een gamepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_rippah
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Kortom, shooters op consoles sucken gewoon :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

da_rippah schreef op 08 mei 2004 @ 22:32:
Kortom, shooters op consoles sucken gewoon :Y)
Op een paar uitzonderingen na / Halo en Socom us navy seals ^^
Pagina: 1