[PSP7] Bij uitsnijden pixelrand aan buitenkanten

Pagina: 1
Acties:

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 19:26
Ik moet voor een product op internet (foto ergens op plakken) een 1 op 1 uitsnijde maken. Nu heb ik een 1:1 uitsnijde gemaakt in Paint Shop Pro, door middel van Geometric selectietool. Nu heb ik deze naar een nieuwe afbeelding geplakt, alleen zie ik nu aan de buitenkanten een mini mini pixelrand die niet gevuld is. Het lijkt wel of de buitenlijntje wit blijft. Antialiasing staat uit in ieder geval, maar ik ben op zoek naar de instelling die die witte pixellijntjes bij het selecteren/plakken weghaalt.. ik heb het ooit gevonden, maar ben het weer kwijt |:( .

//edit: het is niet een witteomlijsting gewoon normaal bij paint shop pro, maar als ik bij de afbeelding inzoom (1900*1900), dan zie ik nog stukjes "schaakbord" aan de buitenkanten (ik gebruik altijd schaakbord als lege vulling bij nieuwe foto)

[ Voor 19% gewijzigd door meelmark op 08-05-2004 13:30 ]

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Xlnt
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 08:11
Zelf heb ik een eerdere versie van PSP, maar het zal denk ik niet veel verschillen. Kijk of de feather- of de antialias-waarde niet op groter dan nul is ingesteld. Deze staat op het Control Palette. Mogelijk moet je deze eerst inschakelen met TAB of via het menu View | Toolbars....

[ Voor 4% gewijzigd door Xlnt op 08-05-2004 17:10 . Reden: Preconditie verruimd ]

"It's not that I'm lazy. It's that I just don't care."