[win2k/xp] Bestanden na x-x-2003 corrupt over netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:07
Klink raar, maar ik leg het even uit, ik ben een fileserver aan het maken, windows2000. heb mijn eigen pc, windows XP. Ik heb een hardeschijf van 200gb, als ik hem in mijn eigen pc hang, dan doet alles het, MAAR als ik hem in de server hang, dan zijn alle bestanden na een bepaalde datum onleesbaar. decemer 2003, alles daarna, kan ie niet lezen, of niet renderen in geval van avi's.
Ik schrok, maar hang ik hem terug in mijn pc speelt alles weer af.
Als ik bestanden die niet leesbaar zijn kopieer naar mijn pc zijn ze nog steeds onleesbaar.

Waar kan dit in hemelsnaam aan liggen? Ik heb nog nooit zoiets gezien.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

watvoor software en server gebruik je
meer info nodig

• Maverick
zoals ik zei, windows2000.

de server is een celeron 667 64mb sdram op een Gigabyte GA-6VX7-4X

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 21:50
64 Mb is wel erg weinig voor Win2k. Het verklaart jouw fenomeen niet direct maar ik zou het geheugen toch uitbreiden naar minimaal 128 Mb en liefst nar 256 Mb.

Hans van Zijl

• Maverick
Laat ik eerst dat ding werkend krijgen, en daarna naar hw upgrades kijken, denk je ook niet.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je zeker dat je mainboard wel 200 GB disks ondersteunt?
Verder - weet je zeker dat je wel 200 GB ondersteuning hebt aangezet in Windows 2000? :)

• Maverick
bios geeft 137gb aan, maar windows wel 189 (==200) Ik heb me laten vertellen dat windows de waarde in de bios gewoon negeert.

• elevator
  • Niet online

elevator

Je geeft geen antwoord op mijn laatste vraag - kijk even hier: Windows Operated Systems - FAQ

• Maverick
ja dat doe ik wel, zoals ik al zeg, hij herkent in windows wel de volledige schijf, maw, die ondertsteuning staat aan ;)

• Maverick
Ik zie net in pm8 dat ik die schijven van 200gb maar max 131 gb kan maken:? Is dat nu weer een andere limiet? In xp kan ik er 194 van maken, nu lijkt het alsof hij idd niet de hele schijf ziet, maar win2k zelf zegt dat ie 189 is (dat klopt met in XP) en ziet ook alle bestanden wel staan.

[ Voor 28% gewijzigd door Maverick op 09-05-2004 01:27 . Reden: kut, quote weghalen, verkeerde knop. ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je nou mijn link had gelezen, had je ook naar het Microsoft KB article geclicked wat ik had gepost: http://support.microsoft....kb/articles/q305/0/98.asp

waarin je dit had kunnen lezen:
If you install a copy of Windows 2000 that includes SP3 (SP3 integrated) on a large hard disk that has already been preformatted by using a 48-bit LBA-enabled operating system, the ATAPI subsystem may report hard-disk space greater than that which is addressable without the 48-bit LBA support (larger than approximately 137 GB) during the text-mode portion of Setup. In this case, the hard disk's partition table information has already been created. To fix the incorrect disk information, delete the partition by using either a disk partitioning utility or by deleting and then re-creating the partition during the text-mode portion of Setup. After you create the new partition, quit Setup by pressing F3, and then restart the Windows installation process. The ATAPI subsystem now correctly shows approximately 137 GB of hard disk space.

• Maverick
goed nieuw, het is opgelost. hoe en waarom, god knows, er zat toch iets mis in het register, want na het opschonen ervan, en de EnableBigLba er terug inzetten ging het ineens wel? :? Blijkbaar heb ik daar iets fout gedaan, maar waarom ik dan wel alle schijfruimte zag is me een raadsel.

Elevator, kon jij natuurlijk ook niet weten, maar het was niet de installatie hdd, dus dat stuk was niet van toepassing.

• elevator
  • Niet online

elevator

Het gaat ook niet ovre de installatie HD - als jij een partitie maakt van 200 GB dan staat er (op een andere manier) in je partitietabel dat je schijf 200 gig is.

Windows gebruikt dat bij het weergeven van de grootte van de harddisk, vandaar dat het mis ging :)

• Maverick
ah zo, dus hij leest die 200gb terwijl hij dat eigenlik niet allemaal kan benaderen? Dan is het vrij verklaarbaar dat ie toch alles zag.
bedankt voor de moeite dan iig :)

Pagina: 1