Ik zit tussen deze 2 camera's te twijfelen,de powershot heeft gewoon dat toffe schermpje, en de dimage heeft gewoon die vette zoom. Maar welke heeft nu de beste kwaliteit, en valt het kwaliteitsverschil ook te verwaarlozen en valt het op een andere manier te berijken (zoom). Is het mn geld waard om de dimage te kopen of kan ik beter me geld houden voor bv extra geheugen bij de powershot ? wil iemand me helpen? bij voorbaat dank
Verwijderd
Een fantastisch objectief met meer dan 4 x optische zoom moet nog worden gemaakt. Over het algemeen geldt wat softere foto's, wat meer CA en wat meer vervormingen. Heb je die zoom nodig (bijvoorbeeld sportfoto's, kinderen of natuurfotografie (beesten ed)), dan die Minolta. Zo niet, neem dan de kwalitatief betere A80.
Tot slot, de A80 heeft wel een ontspanvertraging die groter is dan die bij de Minolta. Misschien dat dat ook de doorslag kan geven voor die Minolta!
Tot slot, de A80 heeft wel een ontspanvertraging die groter is dan die bij de Minolta. Misschien dat dat ook de doorslag kan geven voor die Minolta!
weet iemand ook of ze bij nachtfotos veel verschillen?
kheb namelijk testje bekeken op megapixel.net en het leek voor mij of de minolta beter met feller licht om kon gaan, is dit gewoon schijn bedriegt of is die hiermee echt beter als de a80?
Verwijderd
De A80 heeft meer ruis dan de Z2 als ik dat even snel beoordeel. In dit geval was het een brakke test, aangezien de Canon op tele stond en de Z2 op wide. Daarnaast moet je een dergelijke foto nemen met het grootste diafragma, dus ik hecht niet echt aan die uitkomsten. Behalve dan natuurlijk die van de hoeveelheid ruis!