[HPT374] Vreemd probleem bij installatie XP

Pagina: 1
Acties:

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 20:53
Aangezien mijn windows xp installatie flink vernaggeld is, wil ik een poging wagen op winxp in een andere map te installeren, zodat ik al mn data nog enigzins gemakkelijk over kan pompen naar het een of ander.
Ik kan mn oude winxp nog wel opstarten, alleen krijg ik een shitload aan foutmeldingen, en processen die blijven hangen. MAAR, hij start iig op!
Ik ben in bezit van 2 s-ata schijven van 60gb, en een epox 4pca3+ met een high point hpt374 raid controller. De schijven staan in raid-0.
Als ik mijn winxp cd erin doe, setup opstart, op f6 druk, drivers laad (en niet op de s gedrukt maar op de e), en verder wil met de installatie krijg ik de volgende melding:
Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten.
Ik heb echt geen flauw benul waarom ik deze error krijg. Ik dacht eerst nog dat het een brakka driver diskette was. En dus heb ik maar nieuwe drivers gedownload en een nieuwe diskette gemaakt. Resultaat -> zelfde melding.
Hoe kan het dat ik een draaiende xp installatie heb op schijven die niet door de setup herkend worden? Ik heb het kennelijk wel eerder voor elkaar gekregen, maar hoe? Geen idee meer! Naar mijn weten heb ik niets bijzonders gedaan toendertijd....
Iemand enig idee?

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Zou moeten werken met die diskette...
Je kunt als workaround natuurlijk een oude 10-20gb ide disk tijdelijk erin hangen, XP daarop installen en dan naar die raid ghosten oid.
Maar ideaal is het niet :|

Denon AVR-X3600H

• Passenger
*schop*

Verwijderd

weet je wel zeker dat je de goede drivers hebt? deze melding krijg je heel vaak als je geen of verkeerde driver met f6 laad.

• Passenger
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 12:27:
weet je wel zeker dat je de goede drivers hebt? deze melding krijg je heel vaak als je geen of verkeerde driver met f6 laad.
ik weet het echt 200% zeker... op de officiele diskette staat dat het drivers voor een hpt 374 zijn... ik heb op de site van epox nagekeken of er echt daadwerkelijk een hpt374 op dit bordje zit en ook dat is zo... ik heb zelfs nog de drivers voor de hpt374 gedownload van de epox site en ook dat wil niet werken...
ik heb nu een manier gevonden om mn zut te backuppen, namelijk overpompen... netwerkomgeving werkt wel namelijk, dus ik kan overpompen...
maar wat nou als ik straks een schone install wil maken? dit gaat dan ook niet lukken! moet ik dan msgien mn raid array opnieuw aanmaken? zou dat een oplossing kunnen bieden?

• Passenger
en toen bleek dat de epox 4pca3+ voor serial-ata raid niet de hpt374 controller gebruikt, maar intels eigen controller!! AARGH... lekker verwarrend |:(
bedankt iedereen iig!
Pagina: 1