Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Feature] SP Gelezen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-11 16:52
Omdat er nogal vaak niet goed gelezen wordt in topics of er bijvoorbeeld een probleem al beschreven is, had ik het id om een soort van accept functie inte schakelen.

Stel dus dat er een topic is waar een probleem wordt beschreven, en je denkt misschien kan ik helpen, dus je gaat de SP lezen, dan moet je dus eerst op een knopje accepteren of gelezen drukken voordat hij de rest van het topic laat zien.

vaak wordt de startpost namelijk niet gelezen in algemene forums zoals in mijn topic over de Nokia 6230. dit tot soms grote ergenis van de mede forumgebruikers die dit wel doen en vaak tot heel vaak weer vragen te zien krijgen van mensen die de startpost dus niet lezen, waar het probleem misschien al wel instaat, en de oplossing ook.

voor dat soort mensen vind ik dus dat eigenlijk er een regel moet komen dat je nadat je zoveel posts gepost hebt, 500 ofzo, of meer ( zodat je een beetje doorkrijgt hoe het nou eigenlijk in zijn werk zou moeten gaan op het forum ) niet meer op accept hoeft te drukken. en voor de mensen die dus net nieuw zijn, dat die wel die knop te zien krijgen

het is maar een voorstel, misschien wel btje ingewikkeld ofzo :) maar het voorkomt denk ik een hoop nutteloze posts.

natuurlijk is het nog niet te controleren dat ze ook echt de startpost gelezen hebben, maar het zet ze in ieder geval wel aan om misschien een klein beetje meer moeite te doen, en ook het begrijpen dat mensen soms lang bezig zijn met het bijhouden van hun startpost. alsmaar editen, en maar blijven toevoegen van problemen en oplossingen.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:41

UTM

Op zich een mooi idee ;) Alleen denk ik dat de user gewoon ff op accept drukt en denkt: Is wel goed :). Verder vind ik het wel goed dat de user die >= [Redelijk hoog aantal posts] dit niet meer hoeft te doen. Ook een soort van beloning such as HK :+

[ Voor 60% gewijzigd door UTM op 08-05-2004 13:13 ]

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Het komt de gebruiksvriendelijkheid niet echt ten goede vind ik eerlijk gezegd.

En zoals je zelf al aangaf: een klik op 'accept' wil nog steeds niet zeggen dat men de post wel gelezen heeft. Dat is puur een kwestie van mentaliteit, dat dwing je niet af.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Opzich is zo een knopje helemaal niet slecht :)

Ik stem in.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat dit niet helpt. Mensen met slechte leesgewoontes weten dan wel dat ze naar het knopje accept moeten zoeken. (lees jij elke EULA/AV? Zou je wel moeten doen ;) )
Bovendien is het voor mensen die veel topics lezen, best irritant om steeds op accept te drukken.

Verder wil >500 posts (of welke maatstaf dan ook) niet zeggen of iemand alles leest.

{signature}

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 13:10:
het is maar een voorstel, misschien wel btje ingewikkeld ofzo :) maar het voorkomt denk ik een hoop nutteloze posts.
Het 'limiet' van 500 posts (daarna deze maatregel niet meer) zal in ieder geval geen hoop nutteloze posts schelen, want op deze manier gaan mensen veel posten, omdat ze niet meer op accepteren/gelezen willen drukken.

The devil is in the details.

• UTM

UTM

December schreef op 08 mei 2004 @ 13:15:
[...]
Het 'limiet' van 500 posts (daarna deze maatregel niet meer) zal in ieder geval geen hoop nutteloze posts schelen, want op deze manier gaan mensen veel posten, omdat ze niet meer op accepteren/gelezen willen drukken.
Ben ik het niet met je eens. Imo gaat een user niet ff 500 berichten posten om niet op de accept knop te hoeven drukken :)

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Je kunt het ook eenmalig per user per startpost doen lijkt me.. :)

Dan is het idee toch niet zo slecht?

• orange.x
December schreef op 08 mei 2004 @ 13:15:
[...]
nouja ;) of ze willen heel snel even 500 posts halen dmv een smilie hier en daar zetten ofzo :)

Verwijderd

denk niet dat zo een knop effectief is, als je het goed werkend wil krijgen moet je denk ik ook nog een soort timer functie er bij zetten zodat nadat je op die knop gedrukt hebt er een bepaalde tijd loopt voordat ie in de post kan replyen. Ik denk niet dat het verstandig is, omdat je dan veel mensen onthoud om te gaan posten, zeker bij problemen vragen bijvoorbeeld, misschien is het dan veel handiger om het als een optie in te stellen bij het posten, dat de topic starter er zelf voor kan kiezen om zo een knop en timer toe te voegen, en er daardoor misschien voor te zorgen dat alleen de echt geinteresseerde mensen replyen.

Ik denk dat het zoiets wel een goed idee is, omdat je zo heel veel nutteloze posten weerd.

• orange.x
MiMiC schreef op 08 mei 2004 @ 13:16:
Je kunt het ook eenmalig per user per startpost doen lijkt me.. :)

Dan is het idee toch niet zo slecht?
zoiezo hoeft de gebruiker maar 1x op gelezen te drukken, niet als hij weer naar een topic gaat waar hij al geweest is of al gepost heeft WEER op die knop te hoeven drukken, gewoon 1malig per topic.

• orange.x
Verwijderd schreef op 08 mei 2004 @ 13:17:
denk niet dat zo een knop effectief is, als je het goed werkend wil krijgen moet je denk ik ook nog een soort timer functie er bij zetten zodat nadat je op die knop gedrukt hebt er een bepaalde tijd loopt voordat ie in de post kan replyen. Ik denk niet dat het verstandig is, omdat je dan veel mensen onthoud om te gaan posten, zeker bij problemen vragen bijvoorbeeld, misschien is het dan veel handiger om het als een optie in te stellen bij het posten, dat de topic starter er zelf voor kan kiezen om zo een knop en timer toe te voegen, en er daardoor misschien voor te zorgen dat alleen de echt geinteresseerde mensen replyen.

Ik denk dat het zoiets wel een goed idee is, omdat je zo heel veel nutteloze posten weerd.
daar heb ik inderdaad ook aan zitten denken, kijken hoeveel regels er staan ongeveer, standaard aantal sec per regel om de regel gelezen te hebben, dat maal aantal regels :)
misschien is het dan veel handiger om het als een optie in te stellen bij het posten, dat de topic starter er zelf voor kan kiezen om zo een knop en timer toe te voegen, en er daardoor misschien voor te zorgen dat alleen de echt geinteresseerde mensen replyen.
en die laatste functie toevoeging vind ik eigenlijk nog een betere ja!

[ Voor 12% gewijzigd door orange.x op 08-05-2004 13:21 ]

• Voutloos
  • Niet online
denk niet dat zo een knop effectief is, als je het goed werkend wil krijgen moet je denk ik ook nog een soort timer functie er bij zetten zodat nadat je op die knop gedrukt hebt er een bepaalde tijd loopt voordat ie in de post kan replyen.
Ik lees volgens mij vrij goed startposts door en niemand hoeft voor mij te bepalen hoe lang ik daar over moet doen.
En ik wil geen extra voorrecht op dit gebied, ookal heb ik een hoge postcount.

Laten we dingen nou niet omslachter maken (weer een db er bij met user*topics en de extra regels), maar laten we nou gewoon mensen op een subtiele manier aanleren (dwz: een socialre manier) wat de goede mentaliteit is.

{signature}

• mimic
  • Niet online

mimic

O ja joh?

orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 13:19:
[...]

zoiezo hoeft de gebruiker maar 1x op gelezen te drukken, niet als hij weer naar een topic gaat waar hij al geweest is of al gepost heeft WEER op die knop te hoeven drukken, gewoon 1malig per topic.
Dat bedoel ik :)

Idd een timertje is ook een goed idee, misschien van een paar minuutjes..

• orange.x
Voutloos schreef op 08 mei 2004 @ 13:21:
[...]

Ik lees volgens mij vrij goed startposts door en niemand hoeft voor mij te bepalen hoe lang ik daar over moet doen.
En ik wil geen extra voorrecht op dit gebied, ookal heb ik een hoge postcount.

Laten we dingen nou niet omslachter maken (weer een db er bij met user*topics en de extra regels), maar laten we nou gewoon mensen op een subtiele manier aanleren (dwz: een socialre manier) wat de goede mentaliteit is.
uiteraard stem ik voor!

misschien dan een id om als mensen lid worden hun eerst maar eens de complete faq kunnen lezen of iig een deel wat belangrijk is. er wordt namelijk wel naar gerefereerd maar meer ook niet. veel nieuwe members posten maar raak, en ik merk dat er wel wat mensen zijn geweest die dus alleen maar lid zijn geworden om hun probleem met hun 6230 te kunnen posten, in de hoop dat iemand ff heel snel antwoord geeft, en verder zie je ze ook neit meer, of iemand helpen of wat extra's toevoegen aan het topic

• UTM

UTM

MiMiC schreef op 08 mei 2004 @ 13:22:
[...]

Dat bedoel ik :)

[...]

Idd een timertje is ook een goed idee, misschien van een paar minuutjes..
Een paar minuten is wat veel imo, het zijn geen Harry Potter boeken ofzo die worden geschreven in de SP hoor :+ Halve minuut is wat beter en socialer ;)

[ Voor 7% gewijzigd door UTM op 08-05-2004 13:27 ]

• Voutloos
  • Niet online
w03f schreef op 08 mei 2004 @ 13:26:
[...]

Een paar minuten is wat veel imo, het zijn geen Harry Potter boeken ofzo die worden geschreven in de SP hoor :+ Halve minuut is wat beter en socialer ;)
Mede daarom kan dat niet. Niet elke SP is even lang. Niet elke regel is even lang, niet elke tekst leest even makkelijk.

Dan kan je het ook per woord doen, maar stel dat iemand een nieuwsbericht aanhaalt dat je al gelezen hebt, dan mag je voor niets groene bolletjes uit je neus halen tot je mag posten. (of je opent elk topic in een tab en wisselt pas na een tijdje van tab, dan heb je ook niets met een timer te maken. :Y)

Sorry, maar men denkt hier IMO niet erg realistisch.

De TS zelf laten bepalen hoe lang die tijd is, is onzin.

{signature}

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
orange.x schreef op 08 mei 2004 @ 13:26:
[...]

uiteraard stem ik voor!

misschien dan een id om als mensen lid worden hun eerst maar eens de complete faq kunnen lezen of iig een deel wat belangrijk is. er wordt namelijk wel naar gerefereerd maar meer ook niet. veel nieuwe members posten maar raak, en ik merk dat er wel wat mensen zijn geweest die dus alleen maar lid zijn geworden om hun probleem met hun 6230 te kunnen posten, in de hoop dat iemand ff heel snel antwoord geeft, en verder zie je ze ook neit meer, of iemand helpen of wat extra's toevoegen aan het topic
Dat hou je altijd mensen die zich even snel aanmelden op een forum, zodat ze antwoord op hun vraag krijgen. En als ze dan een hele faq voor zich krijgen, klikken ze gewoon op accept omdat het te veel leeswerk is.

Voor de rest is het een goed idee :) * LifeTecH LifeTecH stemt in.

Verwijderd

w03f schreef op 08 mei 2004 @ 13:26:
[...]

een paar minuten is inderdaad misschien wel wat veel, maar je moet er ook van uit gaan dat de mensen die een lange post maken ook graag willen dat de mensen die replyen in ieder geval het belangrijkste gedeelte van die post doorlezen, en zo misschien wel zien dat er een aantal problemen in beschreven staan, waardoor ze niet zinloos hoeven te replyen in de post zelf. Ik ben hier zelf nog niet zo lang, lees maar ik zie heel veel zinlose reply's op het forum, en begrijp daarom zeker het punt van orange.x omdat hij heel veel tijd in zo'n topic steekt en er dan mensen gaan replyen zonder het te lezen.

Als ik in een post niet kan helpen ga ik ook niet replyen, of als het over iets gaat waar ik niets van weet... of iets is waar ik me niet in wil verdiepen dan reply ik niet, terwijl je regelmatig mensen ziet die er dan wel in replyen.

• UTM

UTM

En als ze dan een hele faq voor zich krijgen, klikken ze gewoon op accept omdat het te veel leeswerk is.
Maar dat is juist het punt. Als je geen zin hebt om te lezen klik je gewoon even door. Dan heeft die accept button dus helemaal geen "controlerende" functie

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dat bedoel ik ook, maar dat is toch ook zo als je een programma wilt installeren. Krijg je eerst ook een zooi tekst, waarna je op accept moet klikken. Maar ik denk niet dat veel mensen die tekst lezen. Oftewel een timer is een goede oplossing, want als je moet wachten verveel je je en ga je die toch maar lezen.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Je zou je verbazen over hoeveel users de regels aan hun laars lappen met ruim 1000 postings ;)
Verder is het idee wel aardig, maar ik denk dat het meer frustratie op zal leveren, dan voordelen.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mooi idee om het bezoekersaantal terug te brengen...
Degenen die zich toch al netjes gedroegen door flink te lezen benadeel je er alleen maar mee en degenen die zich toch niet netjes zouden gedragen verbeteren niet zo gauw en/of gaan gewoon weg :)
En mocht het al ervoor zorgen dat ze de startpost lezen, dan zegt het nog steeds niet dat ze het hele topic eerst lezen voor ze reageren en een groot deel van de nutteloze reacties hou je dan, lijkt me.

't Is al gezegd, dit is slecht voor de gebruiksvriendelijkheid. Verder vergeet je voor het gemak dat er mensen zijn die via de zoekmachine in een topic komen en dan helemaal geen behoefte hebben om te reageren, maar wel snel verder willen lezen en geen zin hebben daar lang op te wachten.
Daarnaast zie ik staan dat we per gebruiker, per topic moeten bijhouden of iemand het al gelezen heeft en er van uit gaande dat men in 5x meer topics leest dan reageert moeten we dus per gebruiker 2500 records opslaan een snelle schatting van mij is dat we daar dan 50.000 - 100.000 records per dag voor moeten gaan opslaan, niet echt bevordelijk voor onze database ;)
En dan zijn er nog de anoniem lezende gebruikers die soms even reageren en weer uitloggen...

Al met al denk ik dat de voordelen toch niet tegen de nadelen opwegen :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:23

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Anders een timer koppellen aan het aantaal woorden wat een snellezer kan lezen uit een SP en die timer daarop instellen. ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:37

crisp

Devver

Pixelated

lijkt me ook niet wenselijk; je kan alles wel met techniek proberen op te lossen, maar er zijn gewoon grenzen. Op een gegeven moment gaat de techniek ook tegen je werken, ik ben bang dat dat met zo'n feature ook zal gaan gebeuren - veel mensen zullen het als irritant gaan ervaren..

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.